AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.604

xDrive för nya M5!

Sida 2 av 2
Bo
189
Bobmeister
M5 E39 1999 - Carbonschwarz
VW Lupo 3L 2000 - Silberblau
Känns lite som om det kommer finnas en hel del som köper en 550xi och skruvar upp turbotrycket en aning och gör andra justeringar.
Vips så har man en bil som närmar sig en M5:a.

Detta kan ju BMW förhindra genom att prissätta M5:an rätt då den kommer vara väldigt välutrustad från fabrik. Prissätter man då 550xi så att den med likvärdig utrustning börjar närma sig M5:an då väljer fler M5:an.

Dock är det klart att en 550xi säkert saknar en hel del hårdvarudelar som annorlunda diff med mera, men trots detta ser jag en risk för kannibalism i de egna leden om inte marketing/prissättning är rätt.

///Motorsport
BMWCS medlem nr. 07078
Har visserligen inte testat alla Audi, men RS5an har jag kört lite i sommarväglag. Ju snävare kurvor desto mer understyrning, men i "normalt tempo" känns den helt ok - dock inte som M3an vilken är mer "taktil". Kan inte säga att RSan är dålig, men någon större karisma har den inte enligt min uppfattning. BMWs DPC erbjuder ytterligare lite mer, men kommer mer till sin rätt med xDrive. BMWs xDrive för M-bilar kommer ha använt Audi som ett exempel på hur chassiet inte ska uppträda i tex nerförbacke som följs av snäv kurva där Audin tycks "snubbla över sig själv". Givetvis ska man inte använda allmän väg på det sättet, men det reser ju frågetecken kring många bilar. För många blir nog en 335xDrive eller en 535xDrive mer än tillräckligt.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
332, dina källor verkar inte korrekt underrättade. Vad hade du fått information ifrån förresten? I första inlägget låter det ju som fakta och inte som spekulationer, men nu verkar det ju endast varit en rykte.

"What's the final word on the all-wheel-drive M5?"
-In short, no, says Albert Biermann, Head of Product Development for BMW M.

Länk

Är du redan användare? Logga in i menyn.