|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Craile: Du roar oss mycket med vissa av dina inlägg där du ändå antyder att den visst är till salu trots att du i vissa andra inlägg lika bestämt skriver nej. ;-) Varför inte låta den ligga kvar för 99 999 kr, konstigare saker har hänt? ;-) Du kanske hittar någon till slut som är beredd att betala lite extra för en E39 i bra skick + den extra rostskyddsgarantin? Det kan också vara ditt miltal som ligger på smärtgränsen för en prislapp på 100 000 kr för E39. Är det pga dieseldrömmar som du vill bli av med den? Tufft att sälja begagnade bensinare med ca 200 hk och uppåt just nu när folk nästan enbart köper dieslar eller andra miljöalternativ. Känns som att marknaden i Sverige har ändrats något alldeles enormt på en relativt kort period. Tror inte du ska vara för envis i det här läget. |
|
|
Jag tror säkert att rätt köpare kan dyka upp till Craile (om han väl vill sälja sin bil) och betala begärt pris eller strax därunder. Jag hade tre köpare som var villiga att betala 86' för min 530iAT -01 med M-sport och 14800 ml. Och utöver det så var det en 3-4 till som visade intresse och detta var på två veckors annonsering. Det jag dock märkte på de jag pratade med var att 530 var ett betydligt intressantare alternativ än 525 då flera av dom tittade på både 525 och 530. Det är väl så att de som ändå har prioriterat bort snåldieselalternativet hellre tar 231hk än 192hk. Hög utrustningsnivå verkade också höja attraktionskraften. En jag pratade med benämnde en 525iAT, i princip standardutrustad förutom M-sportpakete, som en "tomhylsa"... ___ //Ulf |
|
|
Tror mig ha hittat rätt Touring nu = ) Det blev en Safirsvart sådan med M-sportpaket & manuell låda, tillverkad 11/2003 & tagen i trafik 04-2004, 13000 mil, svensksåld och välservad. |
|
|
Grattis! Låter trevligt. Får man fråga vad du fick ge för den? Mvh Martin |
|
|
Köpeskillingen blev 78', men då är det dags för besiktning och oilservice + bromsvätskebyte också. M V H Johan |
|
|
78 tusen för en svensksåld 11-2003 tagen i trafik 04-2004 som endast gått 13 000 mil med M-sport och manuell låda!? Wow, grattis! Kanske t.o.m. är någon form av rekord i prisvärdhet för en E39?? :-) Det är 12 års rostskyddsgaranti på denna? |
|
|
Ja, det märkliga var att ingen hade köpt den på 1 1/2 månad.. Först låg den ute på 99', sen hade han sänkt den till 91', och efter lite förhandling landade vi på 78'' Jag var den enda som kom och tittade på bilen, och ändå låg den ute på blocket, dock med jättefula vinterfälgar på bild, men ändå.. 12 års rostskyddsgaranti ska det också vara. Har mailat BMW kundrelationer lite i frågan också och som en passus var svaret från dem.. ''Hej Johan. Tack för din fråga. Gällande BMW´s rostskyddsgaranti så gäller den 12 år på bilar som är registrerade 2004-01-01 och Framåt. Så det är första registreringsdatum som är det datum man utgår ifrån'' M V H Johan |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.