AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilvård
10.113

Rekommendationer - Meguiar's nya schampo

Sida 1 av 2
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Jag köpte igår lite nya produkter till bilen, vax, schampor och lite annat gött, för igår var det vaxning och putsning som gällde för hela slanten.
Efter att bara ha tvättat bilen med Meguiar's nya vax schampo med Carnabua (Gul flaska) va jag redan där sjukt överraskad över hur den funkar. Vattnet bara rann av och bilen var nästan torr.
Mina starkaste rekommendationer till er entusiaster samt deras vax NXT Tech Wax 2.0 som är kanon!

"Riktiga män kör diesel"
Si
5
SirMercy
325dT M-Sport -09
Kan inte annat än instämma. Kom hem för 1timme sedan efter en genomgång av bilen men just de produkter du nämner. Jag har tidigare använt mig av Sonax Flytande Hårdwax för att det är så lätt arbetat men Meguiar's NXT Tech Wax 2.0 är än mer lättarbetat och ger ett mycket bättre resultat.
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Kör också deras Ultimate Wash & Wax shampoo. Grymt bra! Sen underhåller jag mellan tvättarna med Ultimare Quik Detailer, fungerar även det kanon!
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Kör med lahegas schampoo som jag tycker är bra, köpte på dunk på autoexperten.
Vad skiljer detta mot Meguiars `glansen är grym eller ?
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Ja det ger en nyvaxad look som faktiskt inte ljuger, blir grymt blank! Försökte mig på Lahegas Auto Dry då jag fick en flaska av rekondaren och det var då den sämsta skit jag någonsin testat. Inte nog med att det inte fungerade, det lämnade ett par prickar på min bakspoiler som jag nu är tvungen att polera bort. Blä!
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
C.ek nu förstår jag inte vad du menar.

Lahegas Auto Tork är inte ett schampoo, det är ett medel du skall blanda ut med vatten och skölja över bilen efter du har tvättat den så att vattnet ska rinna av och pärla sig så du inte behöver torka så mycket, bra på vintern då man inte vill gnugga in smutsen mer än nödvändigt.

C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Det vet jag. La in det som en brasklapp bara eftersom jag nyss testade det medlet och det sög. :)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Ok, använde du det rätt då ?

Jag brukar använda det eller sköljvax på vintern då jag inte vill gnugga för mkt.

Ta en vattenkanna med spridande pip och blanda inte för mycket medel i, sedan vattnar du bilen med medlet , brukar funka fin fint
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Jag har också använt Auto tork ett par gånger och var väl inte så imponerad. Visst så torkar bilen fort men det lämnar en del rester. Jag blandade enligt intrstruktionen men man kanske ska mina koncentrationen lite för ett bättre resultat.

___
//Ulf
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Yepp, håller med om att det inte är superbra, dock duger det på vintern,. På sommaren skulle jag aldrig använda något sådant =)
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Körde exakt dosering enligt beskrivning och även med vattenkanna men skit ändå. Tacka vet jag min Waffle Weave. Enda problemet är att nuvarande bil är lite större än förra så behöver nog en till. :)
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Som sagt, kör på den gula vax schampo flaskan från Meguiars istället för att blanda en massa torr medel som ger fläckar. Därför jag själv undviker sådana medel, men med det här schampot ser man hur ytan bara blir torrare och torrare, sjukt bra grejer! :)

"Riktiga män kör diesel"
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Trots man har diverse shampo i garaget som säkert räcker i 10 år så blir man onekligen sugen på att testa ovanstående.

___
//Ulf
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Någon som vet om den är bättre än Allbrite Cherry som alla förespråkar här?
BMW 528
Var kan man köpa hela sortimentet av Meguiar's produkter ?
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Japp, dock är det inte alltid lika kul på vintern att gnugga in gruset och man orkar inte alltid stå och putsa i tvätthallen då, på sommaren kör jag också med våffelduk osv.

På vintern kör jag blandat, ibland kör jag avfettning sedan bilschampoo med sköljvax i sprayflaska som man sedan blåser av bara, blir riktigt bra resultat.
BMW 528
captainoats.....vad är våffelduk....var köper man detta?
C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
BMW 528: Mekonomen är återförsäljare av Meguiar's sortiment men långt ifrån alla Mekonomen-butiker har det. Annars går det utmärkt att beställa direkt från www.meguiars.se men de tar 129:- i frakt oavsett hur lite du beställer. Waffle weave beställer du lämligen från www.prorecond.se eller om du ändå beställer från Meguiar's kan du ta deras Water Magnet som är samma sak. Pro Reconds är dock lite större och 80:- billigare men då får du istället två fraktkostnader. Välj någon av dessa våfflor, har testat två andra (just för att frakten är för dyr för att bara beställa en duk) och de har trasslat upp sig i första tvätten så det finns många dåliga kopior.

C.
590
C.Ek
Lexus IS250 -08
Herr.Bayer: jag kör redan deras gula (Ultimate wash & wax) om det var mig du syftade på. Flytande magi! :)
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Mekonomen i Uppsala vid Ikea har ett stort utbud av Meguiars upptäckte jag när jag var där, riktigt nice.

Våffelduk istället för att använda sämskinn vid torkning av bilen.
Överlägset bättre än något annat jag testat, jag har köpt mina via pingens.

Men tex här har du en bra som sagt, direkt på förstasidan.

Länk
BMW 528
Tack alla för svar! I många år har jag använt Turtles Super tvätt och köpt det i 10 liters dunk vilket gör literpriset betydligt mycket lägre. Jag tycker att ma ska kunna prova något annat så tillvida att produkten är bättre. Finns många bra produkter och personligen vill jag ha det optimala eller så nära optimalt man komma.
Så nu har jag inhandlat Meguiar´s Ultimate Wash & Wax. 1.42 L innehåller den.
Sämskinn har man också av gammal vana använt i många år, men nu provar jag också en våffelduk från Meguiar´s dessutom en tvätthandske från samma fabrikat, som allternativ till tvättsvamp som man också kört med i alla år.
Det ska bli spännande om man kan få extra lyster i lacken.

Mvh
/// Leif
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.