|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
undrar vad en bmw 535d med nedanstående spec kan vara värd Årsmodell 2008. Uttagen 2007/10 14000mil. Carbonsvart Utrustning: M-sport 19" m172 Dynamic drive Head up Aktiv farth Logic7 Komfortstolar Larm Kurvljus Navi professional Bluetooth Taklucka Aktiv styrning Kort sagt, bilenhar det mesta. Har gått långt Men ser otroligt fräsch ut. Vad är den värd? | |
| Sv-såld? | |
|
265-270'? ___ //Ulf |
|
|
Import av mig. 1 års garanti. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Köpt på BMW aukt-åf. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
| Är det en E60 lr E61? | |
| sedan. | |
|
Ingen mer som kan tänkas uppskatta ett värde? There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Om man kollar vad de kostar i tyskland så kanske ett utgångspris på 280"? Är som sagt inte jätte insatt i prisbilden på E60 längre sedan jag sålde min gamla 530. When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Jo, men det är väl någonstans där jag också tänkt mig. There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Är det en -06 eller -08? Om det är 2006, runt 250k Om det är 2008, runt 300k Mvh |
|
|
Marin: 300' för en 535d E60 08:a som rullat 14' mil? Jag gav inte så mycket mer för min 550i E61 som hade rullat ca. hälften... ___ //Ulf |
|
|
Tråden handlar om en 2008. 06:an är såld sen länge. |
|
|
>>Uffe Det är en gissning, inte en doktorsavhandling ;-) Men jag skulle tro att 535d står högre i pris än motsvarande 550i |
|
|
Marin: vil skulle nog kunna göra en doktorsavhandling men problemet är att när den vä är färdig så ligger på både 535d och 550i på under 100'...;) Jag tror i alla fall inte att en 535d E60 står högre än en 550i E61 även om många just nu föredrar diesel. Och även om dieselköparna traditionellt är mindre milkänsliga så tror jag ändå det kan vara svårt att få ut så mycket som 300' för en som rullat 14' mil. Bilen i fråga är ju import med garanti och tittar man i DE på motsvarnade Premium Selection så hittar man t ex dessa: Länk Länk Båda har rullat under 10' mil och bör kunna vara hemma och körklara för ca. 280' ___ //Ulf |
|
|
Den första bilen du länkar till har navi business i kombination med sportstolar vilket gör den lite kall. Jag har följt marknaden ett tag på dessa bilarna och har märkt att bilar med navi prof, innovationspaket och komfortstolar går iväg direkt om de är rätt prissatta. Bilar utan något av dessa brukar bli ståendes ett tag... There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Precis. När vi letade 530dA Touring med M-sport, navi pro, panorama och komfortstolar gick de så snabbt hos BMW med Premium Selection, att den vi till slut hittade med extremt mycket utrustning köptes utan att vi hade sett den. Allt var dock i sin skönaste ordning när vi hämtade bilen! :-D |
|
|
Martin: jag kollade inte detaljerna på bilarna och håller med om att Navi Business är lite svalare. Men är valet mellan en bil med Navi Bus och sportstolar som rullat 8700 mil för 280' och en med Navi Pro och komfortstolar som rullat 14000 mil för 300' så tror jag ändå det är en del som väljer den första. Även om båda skulle kosta 280' så tror jag ändå en del hade valt den första. Ska du sälja bilen eller du undrar bara om du köpte den för rätt pris? ___ //Ulf |
|
|
Jag ska köpa... För mig är en bil utan dessa tillvalen totalt ointressant, likaså om en bil saknar taklucka så vill jag inte ha den alls då den inte ger mig den känslan som jag är ute efter. Milen är inte hela världen för mig då jag numera har 10 minuter att gå till jobbet så bilen kommer inte rulla så mycket per år, därför så stör det mig inte så mycket då jag tror att många andra bilar kommer ifatt min mätarställning. Nu när jag spanat ett tag på 535d så ser jag att de går i snitt ca 3000-4000mil per år i Tyskland. Men många svenska handlare är duktiga på att hitta de där bilarna som gått mellan 6000 och 8000mil och dessutom billigare än de som finns i Tyskland =). Nypriset på bilen jag håller på att köpa var 84000Eur =). There are lots of good sportcars on the road. I know I pass them all the time. |
|
|
Är det denna Länk ? ___ //Ulf |
|
|
Dom kanske snittar 3-4'mil/år men man behöver inte vara Sherlock Holmen för att hitta bilar som har gått <8kmil och kostar <35k€ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.