|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Jag efterlyser Sven Pettersson som jag vill kontaktar mig. Den Sven Pettersson som tog sig tid att sätta ihop en historia och maila till Mark Blunden där han sätter dit mig för ingen anledning alls och som inte har någonting med hur jag och Mark har löst våra problem. Jag vill att du Sven hör av dig, ännu bättre, kom till Göteborg så jag får se dig personligen. "Riktiga män kör diesel" | |
| Vad har hänt? Vad har "Sven" anmält dig om? | |
| Alltså förlåt, men nyfiken som man är. Vad har hänt? | |
|
Nån här har lappat ihop bitar och skapat en berättelse som han mailat till Mark om hurvida han blåser ungdomar genom att sälja gamla däck, dåliga fälgar osv osv. Sven har inte ens handlat från Mark men mailar till han för att skapa berätt missnöjet. Det har personen inget med saken att göra, utan det är något mellan mig och säljaren Mark det gäller. Personen i fråga har INGEN som helst rätt att blanda sig i detta och påverka den goda relationen man har fått med säljaren Mark på BM Autosport genom att skriva mail och snacka skit. Att jag skapat tråden här på AutoPower och fick ur mig mitt missnöje ger ingen rätt att maila Mark och tala om för honom. Dessutom var det en för just tidpunkten irreterande missnöje jag hade, men Mark var ypperligt bemötande i frågan och redde ut det med mig. Om Du Sven Pettersson läser detta, vänligen sköt ditt egna och låt bli att ställa till för andra, för du har ingen som helst aning om vilka förhandlingar och överenskommelser med kompensation eller what so ever, jag har gjort! Jag och Mark kom överens om både den skeva fälgen alldeles utmärkt samt med däckfrågan om åldern på dem. Mark är en helt OUTSTANDING person och en säljare som gör verkligen ALLT för att få sina kunder nöjda och återkomma. Jag personligen har då aldrig fått så utmärkt bemötande från någon försäljare så som han bemött mig och framförallt varit så idealisk när det gäller att svara på mail snabbt samt besvara på precis allt man frågar om. Skit kan även hända den bäste, ingen är perfekt, så låt därför bli att skapa massa skit när du inte har något med varken saken att göra eller är inblandad i händelsen. För du har inte den blekaste aning om hur generös den mannen Mark Blunden är. "Riktiga män kör diesel" |
|
| Vad säger Mark om allt det här då? | |
Roffa1 |
Herr Bayer: Har du eller eller någon annan blivit namngiven i mailet till Mark? Vad är det du har blivit anmäld för? |
|
Det stannar mellan mig och Mark. Förtroende för att skriva på AP har dykt till botten då det finns sådana här löjliga och irreterande medlemmar som inte kan låta bli att lägga näsan i blött. Roffa: Det var inget namngivit för det behövdes inte då JAG är den enda personen som ifrågesatte dem gamla däcken för honom. Hur många 20" däck säljer han i min däckdimension förra månaden till Sverige där man ifrågesatt däckens ålder? Inte svårt att sätta ihop 1+1 när man precis haft en kund som påpekat det för han och sedan får ett mail från "Sven Pettersson" där Sven angivit hur gamla däcken varit i mailet som personen blivit missnöjd med. Enkel matematik tycker jag att lista ut vilken köpare det gäller. Därför behövdes ingen namngivning. Jag vill bara säga att det är bara jag och Mark som vet hur och vad vi gjort för överenskommelse ang fälgen som va skev och däcken som var av äldre tillverkningsdatum. Jag är mer än nöjd och även Mark uppskattar hur vi hjälpts åt att lösa den biten och det andra med fälgen. Enastående person! Därför vill jag be folk som läser här att ge fan i att blanda sig i andras ärenden genom att sjunka så lågt, att verkligen ta sig tid och maila en säljare där man överhuvudtaget inte har något med affären/köpet att göra och tala om ett och annat för Mark. Det angår ingen annan förutom mig och jag förstår inte vad nöjet med att skriva det mailet är. Jag får framstå som en idiot, där jag egentligen är mer än nöjd med Mark och köpet från han, där jag även talat om det för honom också. Det var riktigt lågt gjort och förbannat onödigt, för inte kan "Sven" har fått något för besväret att ha skrivit mailet till Mark. Eller...Sven, fick du det? "Riktiga män kör diesel" |
|
| Jösses vilken soppa | |
|
Visst är det, och riktigt onödig är den också "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Ja det låter som en helt onödig grej, vem o varför vill man ens lägga sig i andras problem ? Var det välvilja som gick fel eller bara allmä surgubbe stil ? |
|
| Någon som har riktigt lite att göra om kvällarna och som inte har något annat att lägga energin på antagligen. Tragiskt är det. | |
|
captainoats: Gissningsvis får väl personen som skickat mejlet en kick av att göra så. Herr.Bayer: Det är utav just sådana anledningar som jag är väldigt restriktiv med vad jag skriver i ett internetforum. Att hjälpa andra forummedlemmar och ge svar till deras frågor och problem har jag inte problem med att göra, men att delge andra en diskussion som jag för med en eller flera andra parter i trådar på ett internetforum kommer aldrig på frågan. Inget illa menat mot dig eller någon annan för den delen, men när man själv läcker personliga konversationer på ett sådant sätt är det upplagt så att andra ska kunna lägga sig. Hoppas det löser eller har löst sig för dig. =) |
|
|
Om det nu var så hemligt skulle du aldrig lagt ut det på ap sen var det jävligt onödigt att skicka mailet sj skulle jag aldrig lagt upp det innan allt var färdigt med försäljaren |
|
Roffa1 |
Herr.Bayer: Är du verkligen helt säker på att Svenne lämnat ingående information till Mark om vilket däckmärke, storl 20", osv, som du köpt? Vem vet Svenne kanske är en förälder som ser sin grabb lida för det han tidigare har beställt från Mark. Det förekommer ju vida information om flertalet andra köpare som liksom dig fått mottaga avskrapade trasiga fälgar samt även fått förslag om att köpa antika (livsfarliga) däck. En grabb hade väl fått däck från totalt tre olika generationer. Till slut är det någon som blir förbannad och reagerar. Även Dr.Pepper har snart fått en avskrapad/skadad fälg, vilket han visserligen vart upplyst om samma dag som varorna skulle skickas, men är man då ung och sugen på att få sina nya fälgar så tackar man ej nej i första taget. personligen så tror jag att Mark vet exakt hur han skall gå tillväga så ingen kund drar sig ur eller tackar nej. Han spelar ett smart spel med grabbarna som sväljer hela betet och betalar fullpris för 2:a sortering inkl däck som ej ens skulle få säljas här i Sverige. |
|
Chris87: Jag förstår dig precis, så no hard feelings från min sida med det du skrev, jag håller helt 100 med dig. Kommer göra precis som du framöver. Roffa1: Snälla, tvinga mig inte att göra dig som misstänkt när du frågar så upprepande och så mycket, men inte minst -du skriver exakt samma saker som innehållet i mailet. Jag var en köpare av 20" fälgar som Mark enbart sålt till en enda person i utlandet, mig. Han har sålt en uppsättning 20" däck som han fått reaktion på att tillverkningsdatumet är längre gånget på. Man behöver faktiskt inte vara Einstein för att förstå vem köparen kan vara som den här Svenne syftat på i sitt mail där han nämner mig indirekt. Varken jag eller Mark har 4 ben och betar gräs, utan vi är båda mänskliga och förstår mycket enkelt vem denne "Sven" syftar på, därav mailet från Mark till just mig, 20" fälg köparen. Tror knappast Mark har fått 100% positiv feedback bara sådär. Dessutom är det inte bara unga som köpt av honom, det finns flertalet här på forumet som jag inte tänker nämna, utan själva får sticka fram och visa sig vilka dem är, för dem männen är både 40+ och 50+ som handlar från Mark vid flera tillfällen, som dessutom tipsat mig om han. Det gör man inte hur som helst om man får 2:a sortering varje gång, inte sant? Köper man replika fälgar så får man räkna med att någon av dessa många tillverkade fälgar kan slinka igenom och vara defekt trots alla kontroller. Jag är alltid väldigt noga med allt jag gör i både arbetet och privatlivet, men jag är långt ifrån perfekt och idealisk, lika så Mark som också är mänsklig. Att han sen står för fraktkostnaderna för retur och sedan skicka nytt är inte gratis heller. Mark är knappast dum att chansa på att förlora flera 100 pund varje gång han säljer fälgar för retur fraktkostnader mm. Så jag vill säga det ännu en gång och betona det ännu en gång. Alla är människor och alla kan göra fel eller misstag. Jag tror inte du själv är helt felfri, inte sant? Spela roll om Dr.Pepper fått fälgen skadad. Kontaktar han Mark så får han skicka tillbaks den och får en ny. Mark gjorde rätt ifrån sig att kontakta killen och upplyser om det i alla fall. Förresten, har du själv handlat från honom eftersom du tycks veta så mycket om han? Har han behandlat dig illa på något sätt som du vill dela med dig så vi andra vet inför framtida köp? Hade varit schysst i så fall så du inte håller det för dig själv. För alla vi andra tycks vara mer än till freds med Mark och hans bemötande. Vi ska inte börja prata om Sverige och dess utbud. Jag hade köpt fälgar ALLA gånger från Mark än här i Sverige. Jag har handlat både till mig själv och även hjälpt kompisar att få hem fälgar i 6 uppsättningar fälgar totalt på 2 månader. Jag kan tala om att en uppsättning fälgar med däck som jag köpt från England, kostar här i Sverige - Internetpris - som jag köpt för 12.000:- från England INKL frakt. Jag tror att jag talar både för mig själv och många andra här när jag säger att jag köper hellre dem för 12.000:- och sparar 6000:- alla gånger. Jag sätter nu punkt här. Ni får gärna diskutera vidare. Men vad ni än gör, blanda inte in mig både direkt eller i indirekt form, som med detta fallet från "Sven". Vi "ses" bland trådarna och inläggen. Ha en underbar helg allihopa "Riktiga män kör diesel" |
|
Roffa1 |
Herr:Bayer: Tycker du inte själv det är lite väl magstark att "EFTERLYSA" en privatperson här på forumet med både för och efternamn? med div, vilda anklagelser som du uppenbarligen bara griper rakt ur luften. Om jag förstått saken rätt så har du ej alls blivit omnämd i mailet till Mark med vare sig ditt riktiga namn eller ditt alias? det har ej heller framkommit vilka däck du köpt eller vilken storlek de har? Du har bara hoppat på och anklagat en privatperson som mailat till Mark i en privat angelägenhet som ej alls rör dig eller dina affärer. Tycker detta är för sorgligt. Sedan när är det tillåtet att EFTERLYSA personer under styling här på forumet? |
|
Varenda inlägg du skriver Roffa1 stinker. Gör dig själv en tjänst och låt bli den här tråden framöver. ------- //Lövet |
|
|
Roffa1: du verkar utläsa betydligt mer från Herr.Beyers inlägg än vi andra gör. ___ //Ulf |
|
|
Förlåt, "Herr.Bayers inlägg" ska det vara. ___ //Ulf |
|
| Haha busted. | |
|
hmm minst sagt märkligt allt detta, har bara gott att säga om Mark och vad jag handlat ett antal gånger från honom. Som någon ovan skrev...detta luktar illa... /Anders |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.