AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.108

Dåligt intresse för min bmw 328 e36 m-coupe! Tips och råd

Sida 4 av 4
Tack för tipset. Men det påverkar ju inte dig. Börjar bli ganska irriterad på folk som inte kan hålla sig till ämnet.

Kanske lägger ut en tråd i framtiden om försäkring och påställning osv.
då får ni mer än gärna komma med era åsikter och svar.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Har haft 3 skador på bilar där mina föräldrar har stått som ägare och jag kört bilarna. Har inte varit några problem och få dom skadorna fixade. Och då är det ändå jag som har anmält skadorna till bolagen!
Så ni som pratar om att det blir svårt med sådant bor säkert i Stockholm... För där är ju allt lite konstigare. Är liksom i en värld för sig i den staden.

Säger inte att det är rätt för det. Men säger bara att det fungerar så.
Så trött på Naiva människor som tror sig veta allt. Är säkert minst 75% av alla som är under 25 som har sina bilar skrivna på sina föräldrar. Så är det bara. Vare sig det är rätt eller fel!

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Gårt det dälja E36:an annars eller?
Kan tänka mig att det fortfarande är trögt.
Bilen ska vara outstanding och speciell för att det priset ska gå att få napp på.
Men det finns folk till allt. hehe

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
Luren går inte varm om jag säger så.

Jag är sällan hemma än mer där bilen står så det blir svårt med nya bilder osv.

Men jag låter denna annonsen ligga ett tag till sen blir det nog en ny.

MVH

Martin
DB
43
DBackel
520d Touring -10
Det finns en teori inom ekonomi som kallas market of lemons. Den innebär i korthet att en köpare inte riktigt kan veta skicket på en bil och av den anledningen är han benägen att inte betala mer för en bil än vad han tycker att den med sämst skick är värd.

Nu är det en teori och den stämmer ju inte helt och hållet eftersom man visst kan avgöra delar av skicket och dessutom så skiljer sig bilar åt när det gäller utrustning och utseende. Teorins upphovsman fick dock Riksbankens pris till Alfred Nobels minne (oftast kallat Nobelpriset i ekonomi) av den enkla anledning att den visat sig väldigt användbar.

Den jag vill komma till är att när man säljer sin bil bör man tänka som en potentiell köpare när det gäller prissättning. Tänk att du ska köpa en likadan bil som din egen och fråga dig vad du skulle vara beredd att ge. Kommer du fram till rätt pris då?

Jag själv brukar vara mycket noga med annonsen, är bilen värd lite mer har den tvättats in- och utvändigt och även polerats därefter har jag lagt minst en timme på att ta bilder. Jag har sedan lagt minst en timme på att skriva annonsen och välja bilder. Sist har jag gått igenom alla liknande annonser på Blocket för att få en god prisjämförelse. Avslutningsvis lägger jag mig kanske inte lägst men bland de lägsta. Jag prioriterar dock att snabbt bli av med en bil jag inte vill ha kvar. Har man tålamod kan man ju lägga sig högre för att tjäna några procent. man måste dock komma ihåg att det kostar att hålla bilar "i lager".

Det var en lång reflektion kring pris och hur man skapar en säljande annons.

Off topic kan jag bara säga att jag uppskattar när brukare och ägare är samma person eftersom det speglar hur verkligheten ser ut. Saknas brukare vet jag dock inte riktigt hur man ska ställa sig.
DB
43
DBackel
520d Touring -10
I en annons bör du skriva bättre än vad jag gjort i mitt tidigare inlägg.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.