|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Länk Länk till annonsen. dåligt intresse. Något jag kan ändra? | |
| Ja, du tycker inte priset är i högsta laget? | |
| Priset är ju alldeles ofantligt högt! Verkar vara en fin bil annars. | |
| Räkna med halva priset som slutpris så annonspriset måste ner ca 30 tusen | |
|
Bilderna behöver bli mycket bättre och ge köparen ett köpsug. Nu är de ganska otydliga, jag som betraktare tittar mer på omgivningarna än själva bilen. Interiörbilder saknas. Sen tycker jag att priset är för högt, du konkurrerar med bilar kring 100kkr strecket. Det går för inte så mycket mer pengar få ut en tidig 325-330 som är 3-4 år nyare. Som referens köpte jag min fd svensksålda 328i -97 med drygt 11000mil för 80kkr. Den saknade visserligen sportstolar och M-paket men det var å andra sidan vintern 2002. |
|
|
Tycker att du har med bra info om bilen MEN bilderna du har nu är skittråkiga helt enkelt. * Skitig bil och skitiga fälgar. * Tråkig miljö. * Tråkig årstid. * Tvätta och putsa upp motorrummet eller skit i att ta med den bilden. Lägg in nya snygga bilder på bilen, nytvättad och blank i vårsolen framför ett blommande rosalila träd tex... det kommer att få en potentiell köpare att se bilen på ett helt annat vis än idag. Interiörbilder saknar jag oxå, och då naturligtvis med en ren och snygg insida. Priset kan jag för lite om när det gäller E36 så det låter jag andra få kommentera. Lycka till med försäljningen. Mvh Jimmy |
|
|
Din bil kanske är fin men man får inte det intrycket av bilderna. Jämför med denna e46:a som ligger i samma prisklass, jag vet vilken bil jag hade valt... Länk |
|
|
Tack för alla svar. Visst kan jag snygg till bilderna lite. Får ta och ändra det. ang. priset så visst la jag mig lite över vissa andra. Men vad jag kan se på blocket så är de flesta inte sv-sålda samt inte utrustade med m-paket och m-chassi. dessutom har de flesta gått 6-10 tusen mil mer. Jag får väl fundera lite. Fundera kanske att behålla den om det blir för svår sålt vilket är synd det med då den bara kommer bli stående då jag har m3:a med. MVH Martin |
|
|
Kan dessutom försäkra alla om att bilen är i absolut toppskick. Visst e46:a ser jätte fin ut. Men jag skulle aldrig köpa den. Känns e46:a och min inte riktigt vänder sig till samma målgrupp. Men det är min mening MVH Martin |
|
| 30k ner var att ta i men runt 60' tror jag är rimligt om den är så fin som du säger. | |
|
Bilderna är ju inte bra. Helt kassa rent ut sagt. Man kan ju lägga tid på tvätta bilen innan man tar kort kanske. Ser ju riktigt skabbig ut. Och priset är ju helt uppåt väggarna fel. Du får ju en fin E46 för dom pengarna. Ner på runt 45-50 max. Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
|
9 av 10 fall här på ap när folk lägger in nya trådar om dåligt intresse på bilar som dem har till salu är det oftast det priset det är fel på. Var realistiskt o sätt ut ett pris som folk är villiga att betala för den typen av bil samt som många skriver behövs det bättre bilder där även en bilen inre syns. Hellre en bild invändigt på än en bil än en bild på ett avgassytem.... Lycka till! BMW M-POWER |
|
| Tror dessvärre att du definitivt konkurrerar med e46. Enligt min mening vill de flesta ha en nyare modell framför en äldre, bättre bil och moderna helt enkelt. Finns flera e46 för det priset eller tom billigare och de billigaste 328e36 med motsvarande mil ligger runt 50'. Tror du får väldigt svårt att sälja bilen med det överpriset, något din erfarenhet hittills också tyder på! 20' ner så har du iaf chans att få spekulanter! | |
|
Och det är väldigt stor skillnad mellan E36 och E46. Där nog dom flesta väljer en E46. Lika så mellan E34 och E39. Hände mycket mellan dom modellerna! Så en så gammal bil som E36 och E34 betingar inget högre värde i dagens läge! Blogg för er med stort bilintresse: Länk |
|
|
Gillar E36 skarpt, och skulle gärna vilja ha en igen. Men får tyvärr instämma med resten, priset är helt fel. Det kan i princip vara hur fin som helst, det spelar ingen roll, då det är en 13 år gammal bil, och då är det svårt att få ut den summan. |
|
|
Instämmer med alla ovan, fixa rätt bilder eller strunta i att ha med bilder och viktigast sänk priset och inse att vi alla tycker att våra bilar är pärlor och kanonfina den dagen vi ska sälja dem. Väldigt stor skillnad mellan även E39 och E60. Hände mycket mellan dom modellerna! Så en så gammal bil som E39 betingar inget högre värde i dagens läge! ;) |
|
|
Du får en E36 M3 för dom pengarna eller som många nämnt tidigare en 328 E46 som anses som en mycket modernare bil. Målgruppen som köper E36 är ungdomar och betalar inte såna hutlösa priser för en 328. Du får nog gå ner till 50-55 om du ska ha någon chans att bli av med bilen. // 4 cyl är INTE en riktig BMW |
|
|
Jag funderar lite på ägarförhållandet. I annonsen står det att en Kent säljer bilen, men hans som Martin förmedlar affären. I tråden här så verkar det ju som att det är Martin som äger bilen. Är det din bil eller pappas bil? Om det är din bil som står skriven på pappa för att du inte hade råd med försäkringen, så undrar åtminstone jag vad du snålat in på mer angående bilen... Om jag vore spekulant så ville åtminstone jag ha ägarförhållandena utredda först. |
|
|
Hej Peter! Anledningen till att bilen står på min pappa är helt så att jag bor mitt i stan. Bilen står alltid hos min pappa då jag inte vågar ha den ståendes på gatan. Anledningen till att jag säljer bilen är ju för att jag har för många, Jag har två andra bilar på mig. Jag har inte snålat med något gör aldrig det när de gäller bilar. Jag jobbar och sliter som alla andra. |
|
|
meibrant, vart bor du som inte törs ha den där 328 e36 ståendes på gatan? Favelan i Rio de Janeiro eller Soweto, Johannesburg? Jag tar allt på fullaste allvar. |
|
|
Jag bor i jkpg. Men som jag sa jag är rädd om mina bilar. Har dessutom blivit bestulen på både fälgar och lite annat. Vill bara påpeka att jag ställer min bilar var jag vill det är ju helt upp till mig. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.