AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
8.107

Dåligt intresse för min bmw 328 e36 m-coupe! Tips och råd

Sida 2 av 4
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Vore inte mer än rätt att någon anmäler dig för försäkringsbedrägeri, då du uppenbarligen är huvudsaklig brukare av fordonet men har bilen skriven på din pappa, oavsett vilken ursäkt du har.

Jag tar allt på fullaste allvar.
Lägg ner det där snacket. Vad är det för jäkla påhopp i den här tråden?! Har ni inget vettigt att bidra med så hoppa vidare till ett annat ämne!
Ji
2.380
Jimmyboy
530e xDrive Touring M-sport -21

Håller med Keiser!
Jaymz sluta att leka privatdekare. Lägg ner påhoppen och lämna tråden om du inte har något vettigt att tillföra.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Håller helt med er. Är ju hans ensak om han eller hans far står på bilen. Är väldigt vanligt att föräldrar står på bilar åt sina barn tills dom fyllt 25 år. Min pappa stod på alla bilar tills jag fyllde 25. Är så sjukt stor prisskillnad på försäkring om man e under 25 eller över.
Mina 7-Serie bilar skilde det 7000:-/ år mellan mig och farsan innan jag fyllt 25.
Är inte och snåla in utan att vara smart!!!

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Antar att ni tycker att det är ok att köpa ett par stulna fälgar med?

Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Craile, här kan du läsa om att vara smart.
Länk

Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Inte för att jag heller vill leka privatpolis, men skenförsäkring är något jag och många med mig inte gillar. Vi inbillar oss nämligen att det driver upp premierna för oss som är lite äldre, men det har ju vissa ynglingar svårt att fatta. Dom tror att det är en mänsklig rättighet att äga en bil dom inte har råd med.

Nu säger jag inte att det är så i just Martins fall, men oavsett orsak så kommer försäkringsbolaget att anse att det handlar om skenförsäkring och vägra ersättning om det händer något. Är det smart att göra så med en bil som är värd massor av pengar? Då kan du ju lika gärna skriva den på dig själv och ta bara trafikförsäkring. Vad gäller din annons så har nog alla varningsklockor som finns redan ringt hor försäkringsbolagen. Naturligtvis sitter dom och kollar Blocket och spar annonser ifall nån bil dyker upp senare i nåt ärende, och din annons fullkomligt skriker skenförsäkring.

Nu vet jag att det finns massor av killar som skenförsäkrar och tror att dom inte kommer att bli avslöjade, men händer det något så är försäkringsbolagen som mullvadar och snokar överallt. Här t.ex.

Nu var det ju inte det här tråden handlar om egentligen, men eftersom bilen är värd en hel del pengar så skulle jag nog rekommendera att du tänker om. Hade bilen varit värd typ 20000:- och kostat 25000:- att försäkra så hade ju saken varit annorlunda. Jag hade fortfarande ogillat det, men en viss förståelse hade jag haft.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Hade försäkringspremierna vart lite rimligare hade väl han inte behövt skriva över bilen på sin farsa.

Klaga på försäkringsbolagen istället för killen.
Jag tycker att du gör helt rätt med tanke på dessa j-a sjuka premier som finns på Bmw.

BMW M-POWER
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Om man inte vill betala för andra så ska man undvika försäkringar överlag, hela principen går ju ut på att man delar på kostnaderna.
Måste bryta in.

Anledningen till att bilen står på min far är att ingen av oss brukar bilen, den står i ett garage.

Anledningen till att bilen är påställd är för att den ska säljas. Det är alltid en fördel vid försäljning.

Ha en trafik- eller havlförsäkring är inget allternativ.

Jag vet att försäkringspremien är dyr.

Men jag vet också vad det kostar att äga en bil.

Jag frågade om annonsen inget annat.

Så om vissa tror att bilen eller någon av mina andra bilar är missköta pga detta så har dom fel.

Hade aldrig köpt en bil om jag inte hade råd ganska självklart.
Cr
1.095
Craile
Har haft skador och så tidigare när min far stod på mina bilar. Och det har aldrig varit några problem med att få ersättning från bolaget.
Hade dom haft normala premier på folk under 25 så hade man sluppit sånt.
Dom lever ju i 70-80 talet där förare under 25 orsakar mer skador (Vilket dom kankse gör). Men äldre är inte så dåliga på det heller kan jag säga. Pensionärer har sämre koll på sin bil.
Har tjejer/kvinnor också högre premier än killar/men?
Jag menar dom har ju i regel sämre koll på vart dom har bilen. Vilket borde ge större risk för att orsaka skada. hehe...

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Äldre orsakar sällan annat än plåtskador. Ungdomar kör ihjäl och skadar människor vilket kostar långt mer än plåtbitarna. En handikappad 25-åring kostar flera miljoner. Ta en vild gissning varför det finns 50+ försäkringar men inga 'Under 25'-försäkringar. Ungdomar (säger jag 29 år gammal) har de försäkringspremier de förtjänar.

Hade det gått att erbjuda billiga försäkringar för ungdomar hade något bolag gjort det. Vips hade de fått alla kunder under 25. Men det är det ingen som gör.

-------
//Lövet
Ja
261
Jaymz
M140ix -18
"Hade dom haft normala premier på folk under 25 så hade man sluppit sånt."

Vet inte om man ska skratta eller gråta åt resonemanget. Hade inte BMW haft så höga priser på fälgar hade jag sluppit köpa stulna, hade inte ICA haft så dyr oxfilé hade jag sluppit stjäla den...osv.

Cr
1.095
Craile
Jaymz.... Du är ju bara patetisk. Detta är inget brott. Det du pratar om är brott.
Och för den delen så kan du ju knappast vara säker på att fälgar du köper begagnat på blocket inte är stulna!!!

Jag förstår ju att unga ska ha högre premier. Men ska ju inte diffa så sjukt mycket tycker jag. Klart att dom kör kanske i snitt lite mer vårdslöst än äldre som Lövet skriver. Så högre ska dom ju ha. Själv är jag 27 och har bara ägt bil i 2 år. Innan stod min far på bilarna Då det skiljde så extremt mycket innan jag fyllde 25. Kostar bilen 5000:-/helår så kanske 8000:- skulle vara rimligt om du är under 25 och inte 12000:- som det var i mitt fall.

fredde 7
jaymz:låter som du är avundsjuk, har du ingen pappa att skriva deiselknattret på? eller sitter alla myndiga i norrland inne för hembränning;)
Är det svårt att hålla ett ämne on topic? Jag tror inte TS är det minsta intresserad av att höra era åsikter kring försäkringar, när han ställer en fråga kring värderingen av hans bil! Lägg ner nu och skapa en egen tråd om det ämnet om det nu är så intressant.

Hoppas du fått tillräcklig feedback på din annons. Det har inte riktigt framgått vad du tycker, förståeligt du du behövt försvara dig kring annat strunt.
Tack till alla som kommit med relevant feedback på min annons.

Jag har för övrigt sänkt priset. Kanske dock inte tillräckligt.

Hitta en bild på inredningen men har lite svårt att ta nya bilder då bilen som sagt inte står hemma.
Men jag kommer ta nya bilder så fort jag får tid.

Men tack alla!

MVH

Martin
Dålig svenska i annonsen (stavning, avstavning, ordval).

Priset är fortfarande högt för en så gammal bil.

"Ring eller maila" - vad annars?

Bilden på inredningen är nästan ett skämt.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Jag tycker turbo4ever har en poäng även om jag tycker han uttrycker den lite väl burdust.

Bilderna måste verkligen sälja bilen och visa varför den här bilen är så högt prissatt som den är. Putsa upp bilen till drömskick och ta bättre bilder med mindre störande bakgrund och två bra interiörbilder.

Eller sänk priset avsevärt igen. Jag förstår att du tycker du redan gjort det men det är ändå väldigt högt för en E36 utan M3 emblem ( och naturligtvis allt annat som hör en M3 till =)).

Craile
Ja putsa upp den och tvätta den och ta sedan nya bilder.
För den ser inta alls ut att vara i så fint skick på dom bilderna!
Ser ganska dassig ut och matt i lacken.
Och ner på utpris på 55 så kanske det är någon som hör av sig iaf.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.