|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
v-tech knäcker inga egna lösningar såsom tuning protection utan det är externa företag som vtech och andra köper tjänster av. RTSen är exempelvis en sådan lösning. Så när dessa företag kommer med en lösning till tuning protection så kommer vtech och många andra trimföretag att göra det också. BSR utvecklar allt själv och dom har knäckt tuning protection till Volvo. Flåklypa |
|
|
Ghost Rider: Vilket steg har du i din 335d? Hur funkar det enligt dig och ökade förbrukningen nämnvärt ? Mvh |
|
Ghost Rider |
AC Cobra har steg 2 + lite till och det funkar kanon och ang förbrukningen så är den faktiskt bättre än org vid normalkörning typ landsvägs körning Christer Andreasson BMW 335D Coupe |
| Är det någon som har erfarenhet av "nextgen"-boxarna som tillverkarna börjat kalla "extra ECU" istället för dieselbox. Jag tänker då främst på boxar från de större tillverkarna som hartge, schnitzer osv. Är dessa boxar verkligen bättre än en "fulbox" eller hur står det sig? Både Hartge och Schnitzer har ju garantiprogram, men å andra sidan så kostar de 25 000 kr också. | |
|
Blir Vtech för mig iaf. Vad klarar lådan i min 325d manuell i NM? |
|
| Lådan skall klara 520NM, troligtvis klarar den en bra bit över det. | |
|
Koppling/svänghjul borde vara det som pajar/behövs renoveras långt före lådan, ta gärna bort CDV-ventilen också om den nu finns på dieslar: Länk Länk Mvh |
|
| Blir hållbarheten bättre utan CDV eller är det mest för att få en bättre känsla som man tar bort denna? | |
|
Mitt första inlägg på AutoPower :) Jag har en 325dA e92 som jag skulle vilja trimma lite. Har kikat på dom flesta sidor och företag jag har hittat och som det ser ut nu så har jag fastnat för ESS stage 2 som ger 285hk och 600+Nm. Det jag undrar över är om någon har testat deras stage 2 och kan säga om det är bra eller inte och så undrar jag om det blir några problem vid service eller liknande om bilen har annan programvara? Mvh Jopovic |
|
Ghost Rider |
Jopovic ska inte vara nått problem med servicen men rekomenderar dig att du lägger in org prg vara innan service Christer Andreasson BMW 335D Coupe |
|
Jag skulle råda till att köpa steg 1 istället om du har automat, men även av hänsyn till motorgång och partikelfilter. Det finns flera företag som har handhållna enheter där du själv kan ladda in och ur upp till 2 trimprogram + originalfilen: Länk Mvh |
|
|
Ghost Rider Det blir nog att göra så för säkerhets skull :) rob_t_j72 Varför är det bäst med steg 1 om man har automat? Du råkar inte veta hur mycket vrid den klarar av? Hos ESS får man en sådan enhet och den klarar upp till 10 trimprogram + originalprogramvara, smidigt att kunna återställa den när som helst :) |
|
|
Jag har testat 325d -08 med ESS Tuning Stage 2. Och bilen blev Riktigt trevlig att köra. Som original - fast snabbare och starkare över hela registret. Precis som man vill att det ska vara. Om du berättar för ESS Tuning att du har en Automat, så anpassar dom programvaran så den fungerar klockrent med din bil. Ett visst "mer-slitage" får man alltid när man ökar på effekten såpass, men ESS Tuning har marginalerna på sin sida. Kan även tillägga att min ESS 325d inte hade några som helst problem att köra ifrån 335d och 535d som var originala!! |
|
|
Evolve 350Hk/700Nm Länk De har blivit testade i tidningar och bilarna går väldigt bra. Väldigt många kunder på e90post.com. Kostar typ 5-6000,- med handdator ink frakt till Sverige. |
|
|
Jopovic: Automaten till 325dA 197Hk är ZF 6hp21 som är specad till 450nm: Länk Länk Mvh |
|
|
More Det trimmet är ju till 335D och inte till 325D :) Frågan är om man vågar ge sig på steg 2 när automatlådan bara klarar 450Nm. Skickade precis ett mail till både ESS och V-tech nu för att se vad dom säger och om dom kan anpassa mjukvaran på något sätt :) |
|
|
Jopovic: jag kör med ESS steg 1 och jag tycker det fungerar riktigt bra. Nu vet jag inte hur bilen beter sig med steg 2 men jag tycker bilen fick en helt ny karaktär med steg 1. Den känns mer som en bensinare på låga varv och drar hela varvräknaren ut, vilket den inte gjorde original. Jag var även i kontakt med dem när jag beställde och jag fick två mappar för samma pris. En som var begränsad till 500Nm samt den standard på 550Nm så dom kan nog fixa en mapp åt dig om du ber dom. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.