AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
21.554

Dags att välja trimbox - 325D -08 man e90

Sida 1 av 2
Hg
34
Hgberg
BMW 335D F30 -14
Hejsan.

Nu är de tid för mig att beställa en trimbox till min bmw.
Har läst igenom de mesta som jag kan hitta men kan ändå inte bestämma mig.

Har kollat på vtech, bsr och ess. Bsr och ess landar på ca 250hk med deras steg 1. Tycker de verkar rimligt. Då jag kommer köra lite halvhårt så känns vtech steg 2 lite väl mycke effekt för att grejerna ska hålla för min körning. Och deras steg 1 tycker jag ligger för lågt.

De jag läst om ess är att deras mappning är riktigt bra. Men hur är deras steg som man får med en handenhet?

Tacksam för svar :)
Ur
184
Urma
118d -08
Om du köper bluefin och byter bil inom ett år så får du en ny fil gratis. Efter det så kostar det, men det går. Jag vet att bsr inte erbjuder det alternativet, samt att de är dubbelt så dyra.
Visa användare
2.407
amullo
-18 F31 320da x-drive Msport
-10 Ducati Multistrada 1200s
Jag skullle nog gå på ess eller vtech.. Har bara hört bra om båda. Kolla med vtech om en variant 1.5.. De är rätt bra på attt skräddarsy som jag fattat det.

//Anders
Ti
534
TigerDejan
Bmw 325D E90 LCI Edition Sport -11
ESS Tuning Custom Stage 2
snacka med Vtech , sjukt bra support ... säg vad du vill ha så fixar han nog ihop det utan problem skulle jag tro ...
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
Det förvånar mig att det endast är min 325d som VTech har misslyckats att få i någon bra programvara i.... Funderar själv vad det beror på... Antingen så beror det ju på att jag provat något som är bättre. Eller så beror det på "otur" för Jonis. Trots flertalet upprepade försök att åtgärda mina problem med mjukvaran så blev det inget bra. V-Tech RTS'en fick ligga vid sidan av istället och originalprogramvaran fick duga.

Finns fler det strulat för om man söker lite. Dock har dom ju ett starkt stöd av en trio vtechanhängare som verkligen gör sina röster hörda här på AP.
Själv tror jag v-tech i regel fungerar bra....men dom är långt ifrån de enda som kan få fart på dieslar bara man undviker boxarna.

Flåklypa
Ti
534
TigerDejan
skicka ut lite rekomendationer da :D

vi som har nyare kan inte köra med RTS ... måste in i boxen ... ESS som gäller då eller ?
ma
212
macattac
520d Touring -09
eller tuningchip/itsfun (Qvarnis)
carl530
V-tech gör custom program om man så önskar.
Du kan säkert få både st 1.5 och 2 i deras handenhet om så önskas.

Mr Nike, Enligt dig är väl allt skit utom ESS?

Btw, V-tech säljer program till ESS, (vet inte till vilka bilar dock).
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Har inte sagt att något är skit. Säger bara att VTech inte fick sin programvara att fungera tillfredsställande i min BMW 325d Touring 2010.

Ghost Rider: Kul att dom är nöjd. Det är nog tanken från VTech tror jag.

Såsom VTech promotas av er hangarounds på detta forum kan ju folk tro att dom är ofelbara och det enda tänkbara alternativet. Så är det inte.

carl530: Då jag vet att även du är Hangaround till VTech så hjälper det ju inte att förklara läget för dig. Jag HAR testat olika programvaror. Och jag var såpass missnöjd med VTech-programvaran i min andra 325d att jag valde att åka med originalprogramvaran. Är det ett bra betyg? Tror du att jag var nöjd efter att ha slängt ut ett gäng tusenlappar på en programvara jag inte ville använda? Nej. Inte det minsta.
Väldans vilken V-tech reklam det var i denna tråd. Nästan så inläggen kan komma att tas pga reklam. =)
Ur
184
Urma
118d -08
Carl530. För dig är allt skit förutom V-tech? Nikeman har haft både Ess och V-tech och kan jämföra de två. Därför kan han ge en bedömning av de två på ett opartiskt sätt! Det är väl det som denna tråd går ut på, att jämföra programvaror till en 325d, eller? Har du Carl530 haft en 325d med två olika promgramvaror?
Ni
1.573
NiKeMaN
BMW 118d 2008
Observera även att jag inte säger att VTech eller deras programvaror är dålig. Säger bara att dom misslyckades med min bil, utan att kunna rätta till felen jag påpekade. Därmed är dom varken perfekta eller ofelbara. Säger inte heller att bara ESS Tuning är det enda rätta valet.
carl530
Om du var så missnöjd , varför utnyttjade du inte deras 30 dagar öppet köp?

ez
190
ez_ric
Porsche Cayenne Turbo -06
BSR då? Dom verkar ju rätt seriösa och verkar ha bra support. Har någon testat dom till sin 325/330/525/530 diesel?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
När ska någon knäcka tuning skyddet så man slipper öppna upp boxen och löda i den? BSR har väl knäckt det på Volvo?
Ti
534
TigerDejan
RTS och PPC finns inte till dom nya modellerna , man måste åka till stället och programera på plats ...
Hg
34
Hgberg
BMW 335D F30 -14
Många olika bud här. Fortfarande svårt att välja.

Vad kostar en mappning hos ess? Har vtech mappning hos dem och vad kostar de isf?
Ti
534
TigerDejan
ligger väl runt 8-9000 för dom flesta ...
Visa användare
147
Vision79
E60 M5 -08

JAWS MOTORSPORT EDITION
Länk

JAWS har 10% nu om det är intressant av ESS

www.jawsmotorsport.se
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
TigerDejan: Exakt vad jag har hört, och det verkar inte som det ligger någon lösning i pipeline heller.

Och då uppstår problem vid service, eller om man av någon annan anledning vill återställa till original.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.