|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Får snart hem nya bilen 525dT (E61), och precis som Er andra är ett fälgbyte det första som sker.... Min fråga är vilken storlek på fälg man ska köpa 18" eller 19", jag vill ha lite komfort kvar, hade även tänkt ha 245 fram resp bak på den också. Stjärneker 128 är ju snygg då jag saknar M-sport på den men de finns väll bara i 19"? Så frågan är 18" eller 19"?? | |
|
Jag vill påstå att du utan problem kan ha 19" - jag hade 20" på min E60 och det var mer komfort med dom än med original 18" RFT. Sen är det ju inte fel att bilen blir snyggare med 19".. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
| 19" är ju snyggare.. | |
|
Absolut 19"! Tror inte att du kommer märka någon skillnad alls i komfort, det är ju fortfarande rätt mycke gummi på hjulen. Men varför 245or runt om?? Kommer ju se rätt konstigt ut eftersom fälgarna är bredare i bak. Rekommenderade dimensioner är ju 245/35R19 + 275/30R19 |
|
|
tänkt ifall 245 runt om var tystare, finns ju även att köpa 245x35R19 fram och bak Länk Har ingen lust att sänka bilen, behövs det med 19", blir ju klart snyggare men som sagt vill ha lite komfort.. |
|
|
Mina 19" icke-RFT är både tystare och komfortablare än de 18 RFT som satt på innan. Ska du lägga ut en massa pengar på nya fälgar och däck så hade jag köpt bredare bak då det ser betydligt bättre ut. Alternativet är ju att sätta en smalare spacer bak för att fylla ut lite bättre. ___ //Ulf |
|
|
De här fälgarna köpte jag för en månad sen.Länk Jag var också inne på att köra med 245 runt om, bredare är egentligen onödigt vid normal körning. Nu blev det 275-30/19 bak istället. Jag tyckte bilen såg lite hög ut, så jag sänkte den 40mm runt om. BMW CS #5206 |
|
|
Helt klart 19" om du vill sticka ut lite med sommarsulorna. Jag kör med 20" på min och tycker det funkar kanon bra. Visst, ju mer gummi desto mer komfort, men 18" blir lite för litet till den stora bilen. Det har jag på mina M-sport fälgar som brukas som vinterfälgar tillsammans med 245 däck på. Vad gäller dimensioner så kan jag bara säga att du har gooooott om plats bak. Det sitter 285 på mina nu och jag ser att jag även får till 295 hur lätt som helst. Ifall du undrade om bredd. Fälgen är 10" bred dessutom. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Jag har dimesionerna 245/35R19 runt om på min och det ser helt ok ut. Jag får villigt erkänna att lite bredare bak hade inte skadat. Min bil är dessutom ordentligt sänkt men komforten är hyffsat på de flesta vägar. Det jävliga är alla farthinder som byggs utan någon som helst standard, känns som om vägarbetarna får härja fritt. Länk |
|
| Verkrar som det lutar åt 19" | |
|
Style 128 ser riktigt snygga ut + lätt-tvättade :) Länk |
|
| Det kommer inte se konstigt ut ifall med orginal fjädrar + 19" | |
|
Melzen, vem säljer sådana? Jag har bokstavlig nästan letat livet av mig efter dem fälgarna "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Syftar du på style 128 så finns dom här: Länk Menar du de jag har på min E61 så tror jag dom blir svåra att få tag i. Vad jag har hört så gillade inte BMW att de fanns i 19" och var lika deras style 135 så de stämde alla som försökte sälja dem. |
|
|
Nä jag menade just dem du länkade till. Hade velat haft dem i 20" och jag vet att det va RIKTIGT SVÅRT att hitta dem, speciellt med den underbara feta djupet som man sett. Typ den här bilen Länk "Riktiga män kör diesel" |
|
|
128:an finns ju inte i 20" som orignal men väl i 21". Kan inte bilen i din länk har 21"? 9x21 fram med ET22 10x21 bak med ET25 eller ET32 Kostar strax under 20' för bara fälgarna om man beställer från UK. ___ //Ulf |
|
| Herr.Bayer>>Ser riktigt fet ut med de fälgarna | |
|
Var och beställde style 128 19" idag, 245/35R19 + 275/30R19 blev det. Väntar med spänning på dem! |
|
|
Du måste slänga upp bilder så fort dem sitter på bilen :) "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Jaha fick leveransbesked idag... 30+ dagar sedan är det ju semester odyl.. avbokade fälgarna får försöka hitta på något annat annars får jag klara säsongen med 17" som sitter på... |
|
|
Jag har faktiskt 4st fälgar till salu! Googlade Stjärneker och fick upp denna tråden! Så vill du fortfarande ha dessa fälgar så finns det som sagt 1 set som suttit på min bil! Lagt ut de på blocket. Borde dyka upp inom någon timma! // Emil |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.