AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
4.435

Spela musik via iPod touch/ iPhone i e39 -96a

Sida 1 av 2
Hej det är så att jag har en Bmw 528 96a. Och jag skulle vilja spela musik i bilen med min ipod touch. Vilket är det bästa och billigaste alternativet? Är det Fm-sändare som gäller? eller finns det någon sorts modul så jag kan spela musiken ''trådat''? jag har Dsp. skulle även vilja ha hjälp med hållare för enheten. Brodit centre mount ska jag införskaffa Länk
och även denna som inte finns tyvär, men undra om någon vet vart man kan köpa en sådan? Länk

Den här skulle ju vara perfekt för mig då den har bluetooth Länk men är tyvär inte aktuell då jag går i skolan och pengarna går åt på att äga bilen :)

tacksam för svar
Mvh: wermland__
ingen som har några tips ? :)
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Det finns ingen AUX-ingång i bilen?
tyvär inte :/ isåfall är det massa dyra extra grejor man måste koppla in.
kr
9
kribaska
bmw 530i touring -01
iphone fmsändare kanske? jag har beställt en från dealextreme.com.
man laddar iphonen och kan spela upp musiken :)
låter bra i teorin iallafall. dock vet jag inte hur bra ljudkvalite det är
bra sida med stort utbud. Vad beställde du för hållare? har en ipod som kanske skulle passa i samma? är det gratis frakt till sverige också och hur lång är leverans tiden tror du? :)

mvh
kr
9
kribaska
bmw 530i touring -01
jag vet inte hur lång leveranstid det är, jag beställde igår för första gången. men vad jag har läst på forum så verkar dom vara seriösa och det är gratis frakt.
jag tog nån modell med mobilhållare, vet ej vilken. billig var den iallafall :P
Hehe okej :) jag får titta vidare då. nackdelen med att köpa iphone hållare till ipod är ju att ipoden har högtalar uttaget på undersidan till skillnad från iphone som har på åvansidan :)

Mvh
Be
278
Bengt C
523i -96
E39 använder värmetrådarna i bakrutan som antenn. Därmed plockar den upp en FM-sändare inne i kupén betydligt bättre än i bilar där antennen sitter som ett spröt utanför. Jag använder en FM-sändare från SonyEricsson. Den är inte mycket att hurra för. Låg effekt och dålig modulation. Men i E39 är den iaf använbar. I min förra bil funkade den betydligt sämre.
dr
104
driverolsson
X5 3.0d -07 (E70)
530da Touring -04
www.dension.se

GW 300 för BMW (Gamla kontakten, runda stift)

Bara till att koppla in i stereon.
Funkar perfekt.

Janne
Tack för tipset driverolsson.

Vart finns det återförsäljare för GW 300? Vad kostar det? Kommer kommer ipoden att ladda samtidigt? och finns det något snyggt sätt att dra usb sladden till mittkonsollen då jag skulle vilja kunna sätta min ipod touch i en hållare vid fläcktarna över mittkonsollen.

Mvh
Edit: lästa lite mer på www.dension.se och såg att det inte funkar med DSP :/ lite surt då jag råkar har DSP.
dr
104
driverolsson
X5 3.0d -07 (E70)
530da Touring -04
Trist,, men det finns en DSP Converter
[PROD435] men den kostar 2000:- knappt värt kostnaden.

Lycka till!

Janne
dr
104
driverolsson
X5 3.0d -07 (E70)
530da Touring -04
Länk

Lite billigare än den du kollat på innan.
to
402
tomtebloss
E60 530D LCI, tuned.
E61 520D LCI,
E39 530IAT
E46 M3 cab
va snackar ni om.........

jag har fan testat nästan alla FM sändare på marknaden, INGEN Funkar i min e39, men fungerar perfekt i alla andra bilar..

och jag vet varför.. e39 är den sämsta bilen att använda fm sändare till, när stereon sitter längstbak i bilen.... så har ni er stereo där bak så är det bara att glömma fm sändare...
42
92
426Power
540iA Touring -99
Är du lite händig själv finns det flera trådar om hur du bygger din egen aux-ingång.

//Thomas
Har också testat fm sändare i min e39..
Det funkar inte bra eftersom antennen sitter i bakrytan.
Det är väl dension eller 16:9 stereon du borde satsa på, dock är dom dyra :/

Och om du är från kära värmland som ditt namn antyder så säljer BRL karlstad Dension :)
Bakrutan mena jag :P
To
43
Tobbe Nukem
Alpina D10 #27
Jag måste säga att FM-sändaren i N900 (med FM-boost) fungerar överraskande bra i touringen. Men så har jag en telefonställning vid mittutblåsen.

Det som stör med FM-sändare däremot är att man får byta frekvens vart efter man kör, speciellt längre sträckor. I hemmatrakterna klarar jag mig bra på 104 MHz men på resor mot södra Finland kan det hända att jag får söka upp en ny frekvens 3-4 gånger.

Sn
1.381
Snajdaren
BMW 635iA -87
BMW 635i -84
BMW 325i cab -89
BMW 528i -97
BMW 740iA -99
MGB GT -66
Antar att du har en bandare. Jag använder en kasettbandare med tråd som jag kör in i moben. Helt ok ljud.
Dessvärre inte. jag har Business paketet så jag har cd spelare. det är med fm sändare är ju fortfarande aktuellt, och jag tror inte jag kommer få så mycket problem då jag aldrig kör i stora städer. den största staden jag troligtvis kommer vara i är Karlstad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.