AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
5.303

Funderingar på spec, nya M-B SLK (R172)

Sida 2 av 2
Dr
296
Dr Bilfåne
Varierar ständigt.
Tackar! Ja, svart är ju som det är, men precis som du är inne på kommer den inte att fungera som bruksbil och putsa har jag inget emot. Därtill erbjuds inte så många kul nyanser att välja på och numera har alla M-B en mycket reptålig nano-klarlack. Har detta på min 204:a också, och det är faktiskt suveränt. (Fast det hjälper ju såklart inte mot pollen etc...)
Billigaste 250 på Blocket nu ligger på 494'. Då har den AMG-paket men inte Comand Online (jämförbart påslag). Sannolikt kan man pruta en del, men då är den ju inte specad enligt egna önskemål.

AMG-paketet känns inte prisvärt - lite kitschigt också (målflaggerutiga mätarbottnar exvis - KLÖK :)). Nu slipper jag dessutom sportchassit och tycker 17"-fälgar räcker. M-B har ju överlag inte lika sportig profil som BMW, så AMG-paket har aldrig känts lika nödvändigt som M-paket.

En fascinerande grej med denna bil tycker jag är att Daimler lyckats bygga in en speciell karaktär i den. Kan inte sätta fingret på det, men den är liksom både sofistikerad och oborstad på samma gång. Mycket trevlig kombo :D, och inte särskilt Mercalikt.

Slutligen: årsskatten är bara 1020 spänn. (Försumbart i sammanhanget men ändå :)).
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.