AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
3.629

Hej svalt intresse för min 120iA ?

Sida 1 av 2
Hej ska sälja min bil men verkar vara svalt intresse för den.

Tipps och orsaker är välkomna:)

Länk
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Hej

Jag tycker lacken ser lite matt ut på bilderna kanske är det som skrämmer folk, sen ingen inredningssbild ?
Hej
Jo kan tyvärr vara så att bilderna är missvisande, tar nya bilder i morgon samt någon bild på inredningen. Bilen är i fint skick menmen bara försöka på nytt.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
yes ett tips är att inte ha med massa andra bilar på bilden utan bara din och tomt bakom.

Sedan lite roligare vinklar kanske ? någon närbild osv.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Bilderna kan bli bättre, men är inte så dåliga att de bör avskräcka någon från att ta kontakt.

Kanske att det är kombinationen av bensin, m-sport, automat och priset som begränsar urvalet.

De flesta vill ha diesel och de som letar en bensinare med m-sport vill oftast ha manuell på en etta. De som letar automat värdesätter kanske inte M-sport och är inte beredd att betala extra för din bra utrustade bil.

Ja
261
Jaymz
M140ix -18
Begagnatmarknaden är tuff. Jag hade ute en 120d M-sport -08 med samma utrustning som Oskees, dock var min 3d och svartmetallic. Inte ett enda svar på annonsen trots sänkning till 170k. Så jag gav upp och bytte in den hos BMW.
Jo kan ju byta in den. Men värt ett försök. :)
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Tror att det är just 120iA som är "problemet". En lite ovanlig spec som inte många letar efter.

-------
//Lövet
Snygg bil men tyvärr så tror jag att de flesta knappar in 120dA på blocket.
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
En kompis sålde för 10 dagar sen en 3 dörras 120dA M-sport -08 för 170k. Bilen hade gått 7500mil.
Din är betydligt mer attraktiv pga 2 extra dörrar samt 3-4'mil mindre. 179' är inte orimligt.
mvh
Marin
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jo men den var ju diesel, inte många som köper bensin nu ?
Som tidigare nämnts: nya och bättre bilder!
Perfekt läge att åka iväg med bilen och ta några snygga kort i detta härliga försommarväder! Glöm inte interiörbilderna!
Parkera bilen där inga andra fordon eller saker stör i bilderna. Inga stolpar eller liknande som på bilderna kan verka som om de var monterade på bilen! Kanske en sväng ut på landet och fota lite vid en trevlig sjö eller liknande. Tänk på att annonsen skall få köparen att få ett köpsug och känsla av att "den bilen skall jag ha"...
Lycka till!
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Ooops, såg inte att det var en bensinare. Isf skall den ligga minst 20k under dieseln, dvs runt 150-160k.
Tycker inte att det är fel på bilderna, man ser bilen och man ser interiören.
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Bilderna är i min mening inget problem i det här fallet.

-------
//Lövet
Hej
Nu har intresset blivit bättre, hoppas det håller i sig:)
Ang priset 150-160 får jag mer i inbyte.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Kan tänka mig att det är lite trögt med nyare bensinare på begagnat marknaden. Allt är ju nästan diesel nu :(.

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
mi
68
mickeolsson
X4 30i G02 -21
428i F33 -15
Rent allmänt vrkar "marknaden" ha tappat förnuftet totalt.
Hade också ett bättre inbytespris på vår E61 än vad jag fick bud på privat.
Om man går in och tittar på Bilpriser.se som tydligen har blivit någon form av bibel vid bilköp, så blev man ju ännu mer deprimerad.
I torsdags kom dock en köpare som uppskattade en ärlig, välskött bil och nu står jag med nästa problem:
Det går inte att köpa en bil för priserna som bilpriser.se anger!!!!!
Ingen vill j sälja till det priset, det understiger inbytespriset dom flesta får.
Inte undra på att det går trögt att sälja i dag, marknaden är ju satt ur spel med påhittade priser. Inte ens KVD själva tror ju på dom.
O> även om du får mer i inbyte (men säger inte att så är saken) kan priset vara annat vid en affär utan inbytesbil.
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Nä då det är ingen skillnad på pris vid inbyte och renköp om du förhandlar rätt.
Man måste förhandla köpet först med handlaren! Sedan när man förhandlat fram priset på bilen man ska köpa så tar inbytes priset.

Då blir det ingen skillnad.

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Som Craile beskriver är ju det enda sättet att få ett ärligt inbytespris som går att jämföra med vanliga pengar.

___
//Ulf
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.