|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
| tänkte koppla in baslåda me slutsteg och då är min fråga till er som har erfarenhet av detta finns det lågnivå uttag i cd enheten som då är integrerad orginal bmw buisness cd och isådana fall hur kommer jag åt dit ?? det är en bmw E46 årsmodell 2001 . | |
|
Hej Nej det finns det inte. Kan köpa en Låg/Hög Nivå omvandlare. Biltema har en för 129:-som fungerar perfekt. Mvh Niklas Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| tack, men hur kommer jag åt enheten? | |
|
Själv har jag inte haft min ute för jag ville behålla rattfunktionen med volym osv där. Den här omvandlaren kopplar du som exempel jag satte slutsteget i bagaget och suben. Sen kopplar du omvandlaren till befintliga bakhögtalarnas högtalar kablar. Väldigt smidigt tyckte jag + slapp förstöra något utav original sakerna. Länk Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| men vadå menar du att det fungerar o göra så lika bra som om man kopplar den till cd enheten? | |
|
Jadå. Fungerar perfekt. Sedan kopplar du steget in i Hög/nivå Omvandlaren. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Låg nivå utgångarna ser du inte på bilden för de är på andra kortsidan. De kablar du ser är de du ska koppla ihop med dina befintliga högtalar kablar. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| okej tack så mkt , men undrar när man sätter på de ska man har ngn sorts strömbrytare eller hur gör du där? | |
|
Har för mig att det fanns med en blå kabel som jag drog till bak ljuset. Samma som Slut steget har. Annars var det enbart steget som jag drog dit och omvandlaren får ström via högtalar kablarna. Men det var väldigt lätt och smidigt. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| okej får testa imorgon tack för hjälpen, du undrar en sak du har inte fäst ögonlock till din bil? | |
|
Jo... Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Vad tänkte du på? Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| beställde ögonlock för en ca 3 månader sen sedan har jag bara skjutit upp med att lackera dem och fästa dem men så äntligen så lackerade jag dem för 2 veckor sen , men silikonet jag fick till hade legat i bilen under kylan i vintras hade blivit en stor gummi klump vilket inte går att använda så då är frågan vad för silikon ska jag ha som fäster direkt? | |
|
Jag prövade med silicon också en gång, men ögonlocket lossnade när jag körde över 230. Annars gick det bra. Det var silicon för badrum. Nu använder jag PL 400 och de siter kanon. Nu har jag skarvat/delat mina för eventuellt om blinkers lampan går sönder, så kan jag byta den endå utan att behöva plocka av ögonlocken. Tänker bara på att de är delade mer eller mindre om man vet om det och tittar nogrant. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Även fördel med PL 400 är de sitter kanon för eventuella tjuvar eller som bara vill skada. Sen när du själv vill ha av dem eller nästa ägare, så går det bra med ett knivblad mellan och även här fördelen jämfört med siliconet är att det är inga problem att få bort allt limmet. Glaset ser ut som nytt igen. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| men fäster det direkt eller måste man stå och hålla in den ett x antal minuter? | |
|
Det tar ett tag. Själv tryckte jag dit det som det skulle sitta. Sedan satte jag 3 - 4 tejp remsor som fick hålla det på plats. Gjorde det på kvällen och sedan satt det så tills morgonen och då vart det 100:a. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| perfekt , var finns detta silikonet att köpa? | |
|
Byggmax/ Jem & Fix/ Bauhaus som exempel. Det är i sådan tub som du använder sprut pistol till. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Du får inte fler svar idag. :). Ska lägga mig nu, men är det något så hojta till. Ser det så fall imorgon bitti. Lycka till nu med steget och allt. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| har nog inga frågor för dagen haha tack endå ska ja göra:) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.