AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.647

Fälgar stulna i stockholm, 193M

Sida 3 av 3
Länk
St
1.200
Stilren
BMW 320dAX M-sport F34 -16

Lider med alla som har fina bilar och fälgar nuförtiden. Att folk inte fattar vad mitt och ditt betyder och att folk inte ens larmar eller ingriper när de ser vandalisering och stöld!

Min vän fick sina 18" M sportfälgar stulna, bilen på pall och så var de sjysta att passa på och sno xenon-lampor och bakstolarna. Tror även att de fick chrome-line listerna.

Riktiga bananer alltså!
Ja, riktiga as.

Vet dock inte vad som är värst - att knark-pundarna snor hjulen, eller att ingen som ser det reagerar.

Var vågar man ställa bilen, om man inte får ha den ifred i ett shoppingcentrum mitt på dagen?

Larmet gick, och folk såg det. Ändå snor pundarna iskallt hjulen. Man blir såååå trött.

LL
909
LLoydan
Audi Q7 50tdi
Vilket köpcentrum skall man således inte åka till om man vill ha sulorna kvar?
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Jag säger bara, sorgligt att folk inte vågar ingripa. Att vi bara tänker att det är inte min ska att agera gör ju bara att tjuvjävlarna vet att de kan stjäla mitt på ljusa dan och det är ingen som gör något.

Jag hoppas att det ordnar sig för dig bmwrockar.
Tyvärr täcker försäkringen bara upp till 30000:- för däck+fälg. Vet inte exakt vad mina hjul gick på nya eftersom dom satt på när jag köpte dom, men det handlar mellan 2-3 gånger det beloppet skulle jag tro :((( SUCK.

Nu inser man att man inte får ha sina saker i fred längre, och det blir till att falla in i ledet o köpa billigare hjul med flera sorters låsmuttrar etc. Inte värt pengarna och problemen man får efteråt med att ha för fina saker. :(

Visa användare
380
P-OA
G30 530e -20
U06 225e -25
Fy fan vad surt, lider med dig. :(

Om det är:
M styling 193.
Lättmetallfälg, 8J x 18 tum
225/40 R18 Y fram, 8,5J x 18
tum 255/35 R18 Y bak. Med Run
Flat-teknologi, däck: Michelin.
Rek ca. pris: 34.900 kr.
Enligt: Länk
Mina var 21" BBS RXiii fälgar. (Jag lånade tråden)

Om någon SETT, eller blivit erbjuden att köpa ett par 21" BBS RXii idag/igårkväll så har mina ett specifikt kännetecken:
2 av fälgarnas centrumkåpor står det BBS på, de 2 andra är BMW kåpor. Dvs normalt har man ju 4 likadana... skulle tro att det finns VÄLDIGT få sådana fälgar och ännu färre som samtidigt har detta kännetecken.

Det finns även andra unika kännetecken som jag inte avslöjar nu, och som inte kan ändras lika lätt...

Har grannen eller någon polares polare kanske nya hjul idag som matchar detta, eller att du blivit erbjuden att köpa liknande så hojta till.

Visa användare
421
surfjanne
325 Coupé 2007
Jag har för mig att BMW Originalförsäkring ersätter fälgar fullt ut...

Surf Or Die!!!
Har inte originalförsäkring utan If :(

Ro
177
Roman2007
740 IA -95 E38

För jävligt!
Min åsikt:
Har man en bil som kostar 200.000- 400.000 så kanske e det smart att investera i bra larm system för 30- 40 lax där du t.x. har en speciellt dosa där du ser när billarmet har gått igång + andra smarta lösningar mot stölder.

Merca gå och lägg dig!!!
BMW RULES!!!!
Roman2007: En indikation på att något löst ut larmet hjälper ju föga mot stölder av fälgar. Tjuvarna är redan långt borta när en själv kommit till bilen.
Kortfattat sagt så hjälper inte ett larm när inte ens passerande människor bryr sig om en bil som står och larmar, än värre om de inte bryr sig då inbrott eller stöld pågår.
fick fälgarna på min bmw stulna inatt, i låst gemensamt garage i Bromma. bmw original fälg 18 " 397 med nokian hakka 7. dyker ni på ngt, hör av er. Efter förra stölden (30 dec) monterade jag defa-larm. Hjälpte inte. bmw låsbultar original är ett skämt, tjuvarna har originalnycklar. polisen gör inte ett skit. förra ärendet avskrivet med "det är uppenbart att det saknas spaningsuppslag". Såvisst, vi får klara oss själva. Grannsamverkan, kameraövervakning, intera-bultar, parkera nära stolpe i garage samt larm är det bästa jag kan få till. Känns dock hopplöst. Hoppas ngn kille klipper benen på dem i närtid, i rullstol kan de väl inte arbeta
Polisen gör ingenting. När jag fick mina hjul snodda (dagtid i Globen shopping - fullt med folk runtom) så gjorde polisen ingenting. Polisen åkte inte ens ut till platsen trots att hjulen var värda ca 60-70000 (om dom varit helt nya) och det fanns en kvarlämnad domkraft - förmodligen full med fingeravtryck, samt flera vittnen.
precis, polisen gör inget. hon som tog emot mitt samtal ringde en särskild enhet för att kolla om de hade intresse av att kolla upp detta närmare, med tanke på ligor osv. De var inte intresserade. Drabbar oss alla, mig med självrisk och tidsspillan, er gm höjda försäkringspremier. Vårt samhälle går mot en trist utveckling
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.