AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
8.645

Fälgar stulna i stockholm, 193M

Sida 1 av 3
Jo
211
JockeX
Touareg
En räd gjordes inatt på i ett inlåst garage i stockholm, tydligen blev min och 2 andra bmw drabbade.

Resultatet är att min bil står på några pallar och att mina 193M fälgar är borta tillsammans med en uppsättning Michelin PS2 RFT däck.

Chockad som man är vet man inte alls vad man ska göra...
Ar
219
Aragon5
F30-320d
tragiskt, Jag vet hur det känns, hade du fälglås?
Jo
211
JockeX
Touareg
Ja, och de var snälla nog att låta fälglåsen vara kvar faktiskt. Bärgningsbilen har nu forslat iväg den till BMW, och det var en smärtsam upplevelse :( Sidokjolarna ordentligt tilltryckta, bromsklossarna som gnisslar i marken när domkraften går igång... kommer drömma mardrömmar.

Tydligen ska det finnas nya fälglås som inte ska vara så enkla att öppna. :(
Jo
211
JockeX
Touareg
Bromsskivorna menar jag...
Ar
219
Aragon5
F30-320d
Jag lider med dig JockeX, hoppas att det ordnar sig sfsm.
Si
5
SirMercy
325dT M-Sport -09
Fan vad surt! Hoppas det löser sig för dig...

Jag sitter själv på 193M fälgar och bor i centrala stockholm. Kanske läge att vara uppmärksam kring underligheter i området då.
Jo
211
JockeX
Touareg
SirMercy: En kollega messade mig nyss om att en X5:a fick sina fälgar stulna i natt också, så det verkar som om en liga har gått loss.
Visa användare
3.002
heltsonika
Aprilia Tuono -22
BMW 325i-M 2001
Såg en RS6'a på bromsskivorna på Luntmakargatan i morse. Det är andra gången jag ser den utan sina feta sommarhjul. Lider med er!
Shit va jobbigt!

Lider med dig...
Synd att det finns idioter som inte bryr sig om andra eller andras grejer!

Jo
211
JockeX
Touareg
heltsonika :(

det värsta är att man inte känner sig säker längre, trots att garaget är låst, grindar, securitasbevakning och allt...

Länk
Si
5
SirMercy
325dT M-Sport -09
Jag förstår inte riktigt hur de får lös fälgen utan då det sitter fälglås på. Jag har iofs inte BMW original fälglås om det är så att dom har låsnyckel till BMW låsmuttrar.

JockeX hur gjorde dom på din bil? Vilket område i stockholm skedde stölden på din och din kollegas bil? Jag har nämligen möjlighet att ställa bilen i ett icke publikt garage men det kostar lite mot att ha bilen på gatan. Tänkte om man kunde klara sig undan denna stöld ride då jag blev av med speglar på förra repan de gjorde i sthlm i vintras.
Visa användare
230
Sigvardsson
330Ci M-sport II Individual
Fy fan att folk inte kan skilja på mitt och ditt... Tragiskt är det!
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
hade du larm som går när man hissar bilen? isåfall borde det ju gått? eller hade de fixat det? orginalbultarna går väl att ta bort med det enkla verktyget från biltema? är nog interas fälglås som gäller i sthlm! de länsade ju min e30 när jag var där för några år sen. dock utan larm, deadlock eller låsbultar. hade jag bott där uppe så hade man ju fått ta till extrema åtgärder!

BMW - Allt annat orsakar illamående.
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Dem som sysslar med sådant skall skickas till kina där familjen får betala för kulan!

Tycker synd om er som är drabbade...

BMW M-POWER
Så jäkla trist att komma till garagte och se detta.

Bulade de till den också för dig där vid baklampan eller det är bilden som luras lite?

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Jo
211
JockeX
Touareg
Bilden luras nog, reflektioner i lacken. Såg inga repor eller skador i övrigt i lacken, ja förutom sidokjolarna som var ordentligt tilltygade av lådorna...
Man får fan börja märka fälgarna som man gör med rutorna med regnummer.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Visa användare
1.787
qsacage

BMW i4 M50 (G26) 2022
Det är inte så att de helt sonika borrar sig igenom hjullåsen? Det finns då en överhängande risk att de förstört gängorna i oket också.

Eller gängtappar man om hjullåsen och skruvar av? Fast det borde ta längre tid, antar jag.

Hmm.
De har säkert färdiga och rätt saker/nycklar eftersom de går på samma bilmärke.
Om jag förstod det rätt så vart det enbart BMW de vart på i garaget.

Tänkte på grannen på bilden var ju Porche, så det bör sitta fina fälgar på den också.

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Vad är det för slags Porsche då Clintan? ;-)
Ingen aning. Vet inte ens om det är en Porche :).
Tyckte det liknade en sådan i Spegelbilden :)

Inte farten som dödar.
Det är stoppen.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.