|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Vad du syftade på kan jag säga att jag har noll koll på Stockholm. Vet knappt vart slottet finns :) Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
|
Mina fälglås låg snyggt och prydligt bredvid bromsskivorna, de hade inte behövt borra något då de såg ut som om de var nya... Nästa uppsättning fälgar kommer få ett antal olika typer av fälglås på sig... Bilen som står bredvid är en mercedes slk, men min bil är en av de minst eftertraktade i det garaget. |
|
| Snacka om att dom e fräcka som lämnar fälglåsen prydligt brevid bilen. | |
|
Det är en jäkla otur med det hela, men samtidigt tycker jag det är någorlunda bra av dem att vara så snälla de kan. Annat är det med klåparna här i stan, som fördärvar för mer än det de tar. Inte farten som dödar. Det är stoppen. |
|
| Tror ni att fälgarna kommer att dyka upp så småningom? | |
| "blocket" skulle det stå där oxå | |
|
Sannolikt är det ett beställningsjobb med redan färdiga köpare eller ngt, men jag kollar blocket och än har det inte dykt upp ngt. BMW ringde tillbaka och tydligen hade ingen skada uppstått förutom en (eller flera) bromssköldar som behövde riktas och naturligtvis byte av bägge sidokjolar. Lyckades norpa den sista hyrbilen i stockholm inför påsken iaf... |
|
|
Jag blev av med en front till min bil, den dök upp på blocket några månader senare och nu har jag fått tillbaka den ;) Men jag gissar på att dina fälgar hamnar på en fusklagad e9X i något öststatsland. Hoppas det löser sig bra för dig! |
|
| Tur i oturen Jockex att skadorna inte va värre. Hoppas de åker dit, tjuvj.....arna. | |
|
Kanske en dum fråga kanske men hur kunde du veta att det var din front som var uppe på blocket? |
|
|
Klart att de lämnar fälglåsen, de vill ju att ägaren ska använda dom igen så de kan lätt montera av de nya fälgarna. Jag antar att de är BMW original lås TS hade, såna finns de servicekit för dvs alla olika nycklar i ett sett likt denna Länk Till och med BMW säljer glatt nycklarna styckvis till vem som helst. Har man specialfälg eller nyare bil med eftertraktade fälgar så bör man göra alla försäkringstagare en tjänst och byta sitt BMW Original låsmutter!!!! JockeX: Du bör åka och kolla på dina trösklar innan de smackar dit ny plast, kan hända att de är rätt buckliga men att de bara åker på ny plast över. De skulle jag inte acceptera! Bromssköldar riktar man inte med tanke på hur kass rostskyddet är på dessa så bör de bytas! Skulle vilja veta hur bärgaren fick upp bilen, om den släpades på hjulupphängningen så kan knappast enbart bromssköldar fått stryk! |
|
|
Mommo: Lång historia, finns att läsa här Länk för dom som orkar. Tada! Länk Tyvärr hade jag inte nytta av den när den väl kom tillbaka, men det va ju en skön känsla :) |
|
| gory, ska kolla upp bromssköldarna och trösklarna. Den släpades inte på hjulupphängningen utan ersättningsdäck monterades, men ett däck i taget medans den stod på marken med domkraft så det var inte så roligt. | |
| Tycker det låter konstigt att bilen släpades upp på en bärgare. Borde man itne satt på tillfälliga hjul först? Gör dom sådär? | |
| Läs om, läs rätt. | |
| Att det skall vara så förbannat svårt att skilja på mitt och ditt. Lider med dig. Tyvärr säger min erfarenhet att Polisen kommer att ta emot anmälan och skriva av den så snart du lagt på luren... | |
|
Min bil (M6) blev idag utsatt för exakt samma hantering. Blev av med mina BBS 21" RXii fälgar med Michelin PS2 däck bak och Pirelli fram. Stod uppställd på exakt likadana blå plastlådor som bilden ovan. Dom lämnade domkraften kvar på ena sidan (dom blev påkomna) Detta var alltså dagtid i ett garage i ett köpcentrum, och flera personer SÅG när det hände men ingen vågade ingripa. Någon larmade vakt, men då var det försent. Detta är ganska ovanliga fälgar, så om någon vet något om detta eller känner till någon som idag "fått tag i" någora sådana fälgar, hör av er. Belöning erbjuds. |
|
|
Shit att dom här jävla pundarna vågar hålla på så i stora köpcentrum? Finns ingen kameraövervakning? Dom måste ju ha följt efter dig och väntat på att du ska parkera så dom kan sno fälgarna. |
|
| Glömde säga att "plastlådorna" på bilden ovan ser ut som mjölkbackar eller ser jag i syne? | |
|
För helvete, att folk inte reagerar i ett köpcentrum... jag saknar ord! Plastlådorna är arla mjölkbackar vad jag har förstått. Oerhört populära hos stockholms fälgtjuvar. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.