AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
3.339

hur mycket kan jag sätta ut den för?

Sida 1 av 2
Visa användare
76
ped
e60 535 D Msport -05
e39 528 touring-98
e30 335 tic-84
e30 320 -86
tänkte sälja min kombi..

kolla!! Länk

den e i bra skick! gått ca 20.000 mil
men vet inte alls vad jag ska sätta för pris..
har lite olika alt:

1 o bes med bra vinterdäck o dåliga sommar.. pris?
2 bes skatt bra vinterdäck o dåliga sommar .. pris?
3 bes skatt bra vinterdäck o nya sommar.. pris?
4 o bes bra vinterdäck utan 20" pris?
5 bes skatt bra vinterdäck utan 20" pris?
30............
Visa användare
76
ped
e60 535 D Msport -05
e39 528 touring-98
e30 335 tic-84
e30 320 -86
30 e du dum eller!!?
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Det jag tror redpower menar att den stylingen du har nog inte faller många på läppen, iaf inte dom som betalar i de övre prisspannet av din modell.

Ri
23
Rivieran
525i Touring -04 (e61)
25-30" är känslan vid första intrycket.... den ser skruvad ut och vänder sig troligtvis till unga köpare pga av allt lull lull.... (inget illa menat bara mitt intryck och erfarenhet)
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

tyvärr så står våra fina e39or inte så högt i värde... Vad hade du tänkt dig själv?

/H
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Ja den går nog inte sälja för något vidare högt pris.
Stylingen höjer ju inte direkt värdet på den tyvärr.
Och dessutom en 98:a så den har ju några år på nacken plus att den rullat över 20.000 mil.
Så 25-30 låter inte så fel. Kanske kan kräma ut 35-40 med tur. Men då gäller det och hitta rätt köpare.

Ska man få ut några större pengar för en E39 så behöver den nog vara av dom senaste årsmodellerna (02-04) och med M-Paket och mindre mil.

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
Jag blir också lite nyfiken på vad du själv anser att den är värd? Visst, finner du rätt köpare så går det säkert att få hyggligt betalt för den. Men det kan väl vara lite begränsat med köpare som uppskattar stylingen. Jag skulle personligen inte ha betalat 30k för bilen.
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Om bilen är i bra skick så är det väl ingen tvekan om att det är bäst att besikta den före försäljning. Köparen känner sig nog säkrare om bilen är nybesiktat och du kan ju inte vara orolig för att inte ska gå igenom.

Gäller att hitta en köpare som uppskattar stylingen annars blir det svårt att få de summor som du verkar vänta dig.
hittar du en snubbe me kepsen bakofram så kanske din lycka e gjord ;)
Visa användare
5.529
deejaywasp
F11 520D Touring - 15
Rätt köpare skulle jag tippa på runt 45-50K.
Är fälgarna äkta så betinger ju dessa ett ganska högt värde.

Jag tror dock på att höja bilen lite för så låg som den är nu så tycker jag personligen att det ger lite dåligt intryck.

1: Höj bilen...
2: Plocka bort de gräsliga "sidokjolarna"
3: Ut med "ljudbygget"
4: Bort med speglarna

Gör du allt detta så kommer bilen tilltala en annan kategori som kan göra att du får bättre betalt...

Under förutsättning att du "normaliserar" bilen så tror jag att du kan få uppemot 40-45" inkl 20" fälgarna.
Visa användare
76
ped
e60 535 D Msport -05
e39 528 touring-98
e30 335 tic-84
e30 320 -86
men faan mer än 30 måste man ju få..
de e ju trottsallt blöjexpressen byggd av qvarnis..

allt e äkta på bilen:
Plåtbreddad fram och bak, modifierad Seidl Tuningfront, modifierad Hamann bakspoiler, Hamman sidokjolar, AC Schnitzer takspoiler, kromade (nu svarta) Mattigspeglar

20" är äkta BBS rs2 3 delad splitt
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Vad tror du själv?
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Det må vara bra och dyra grejer. Men det handlar om det är snyggt.
Vilket det inte är. Och alldeles för låg!
Mitt råd är att höja bilen och sälja den utan 20". Dom kan du få ganska bra betalt för separat.
Går det plocka bort "ad-on" kittet så skulle jag göra det och sälja utan det.

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
Visa användare
76
ped
e60 535 D Msport -05
e39 528 touring-98
e30 335 tic-84
e30 320 -86
den e ju bara sänkt 40 mm....
den e ju inte lägre an min 535d e original.. ja när 20" sitter på
Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Jag är enig med Craile till 100% Dom där hjulen ger mig vibbar av höskrinda, och så gillar jag inte sänkningen. Men jag är väl för gammal för sånt, så du behöver bry dig om vad jag tycker. Bilen i övrigt ser ju jättefin ut.

Plocka av blinget och sälj det separat, och höj bilen, då går det nog lättast att bli av med den.

I och för sig så såg jag en 540 tidigare i vintras som också var lite väl ombyggd. Den försvann på två dagar till nån kepsnisse, så allt går ju att sälja. Det var ju förstås ett vrakpris på den, så det kan ju ha hjälpt till.

Du har ju fått en hel del positiva omdömen på Garaget, så det är säkert många som har samma smak som du. Det gäller bara att hitta nån som har pengar också....

Själv är jag ju i den åldern att fälgarna och sänkningen, toningen och allt annat plockepå-bling och jättestereo skrämmer bort mig. Det ger signaler om färsk bilförare och ett hårt liv vid korvkiosken. Inte för att det är nåt fel, jag har själv tillbringat många timmar på det viset i min ungdom, men jag skulle hålla mig så långt det går från din bil som den ser ut nu.. Leta upp en fjunläpp med pengar så blir du säkert av med den, om du inte vill plocka av allt.

Priset har jag ingen aning om, men nånstans runt det övriga säger i tråden.
He
786
Hexagon
118d M-sport -09
520d -13
-
Ford Mustang HT -65
Lomax 224 (Ami6 -67)
Jag tycker fälgarna är helt ok, om än lite opraktisk :)

I övrigt håller jag med de andra, för mycket bling för att vara lättsåld. Utan stuprören där bak, m-märket, tanklocket och dekalen på sidokjolen skulle jag nog tycka att den var rätt clean.
Sätt dit orinalspeglarna igen. om du har dom kvar dvs.. Underlättar nog en aning.
"de e ju trottsallt blöjexpressen byggd av qvarnis.."

Ja men då borde det nog gå att få runt 100k... ;-) Närå, men allvarligt talat, menar du att det skulle höja värdet på nåt sätt?
Jaja, smaken är som baken. Att vissa här tycker den ser förskräcklig ut tycker jag spelar mindre roll.

Det är väl "bara" att försöka få ut det värdet du anser den vara värd och att hitta någon/några som gillar just din bil. I värsta fall får du sedan sänka priset?

Men i ditt fall är det så klart viktigt att du har dina modifieringar dokumenterade osv, kvitton etc underlättar samt att det är bra om intressenten blir övertygad om att allting är bra gjort/installerat (av Qvarnis etc).

En bra annons är superviktig som alltid.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.