|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Robert - och du menar att liknande förslag aldrig skulle komma från en annan BMW verkstad? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Det har jag ingen uppfattning om, men nu var det Mechanum vi diskuterade och det var om dom mina erfarenheter gällde. MVH Robert |
|
|
Mitt intryck av Mechanum är överlag samstämmigt med en majoritet som tidigare framfört, dvs kundtjänsten och servivekänslan är bra och prissättningen är konkurrenskraftig mot märkerverkstäderna. Förra året lämnade jag in vår VW Golf på sin första service, då vi hade fått ett "pröva på" erbjudande på service som vi utnyttjade och därmed sparade ett par hundra kronor mot återförsäljarens egna service. Förutom ett bättre pris var även anledningen att jag haft dålig erfarenhet av VW egna service på tidigare bilar. Jag tycker det är utmärkt att Mechanum nu etablerat sig vilket är bra för konkurrensen och kunden som i första hand väljer att serva bilen hos märkesverkstad. När det var aktuellt får den andra servicen härom veckan på vår VW Golf, ringde jag och begärde ett pris på den intervallservice som var aktuell. Hade samtidigt fått ett "sommarerbjudande" av VW återförsäljaren som innebar 800 kr rabatt, vilket resulterade i att prisskillnaden var några hundra kronor lägre hos återförsäljaren gentemot Mechanum. Den stora skillnaden vid min förfrågan till respektive servicestation var att Machanums servicehandläggare uppmärksammade mig på att en bromsoljebyte skulle bli nödvändigt inom kort då bilen blir tre år i oktober, varför de erbjöd byte av bromsvätskan samtidigt med intervallservicen, vilket inte VW återförsäljaren upplyste om utan det fick jag själv informera om tack vare att jag först varit i kontakt med Mechanum. Det slutade med att vi valde VW egna service då vi sparade några hundra kronor. Dock upptäckte dessa att vid vår första service hos Mechanum förra året att man på Mechanum skruvat i oljepluggen fel varför man nu blev tvingad att byta hela oljetråget. Det resulterade i att istället för att bilen skulle blivit klar på en dag (fredag) behövde man även nästkommande veckas måndag. Med anledning av detta fick vi en hyrbil över helgen och måndagen. Det innebär att det kastar en "liten skugga" över Mechanums tjänster, men det kunde säkert inträffat på vilken verkstad som helst. Bravo8 |
|
|
Robert - vi diskuterar Mechanums service *jämfört* med annan service (exempelvis mot redan etablerade BMW-märkesverkstäder) så självklart är det av intresse. Hur skall du jämför om du inte har något att jämföra emot? ---- BMW CS #6212 |
|
| Har aldrig servat just bmw på mechanum, men väl tidigare tjänstebilen vw passat-09, och även opel vectra opc-07...sammantaget så är det tveklöst den bästa verkstad jag någonsin har vart på, bara det att dom är trevliga!, just det har jag alldrig upplevt på bmw i gbg vilket har gjort att det blivit knöligt med bmw-service...många pratar om jocke i järnringen, men går alldrig att få tag på via tel, väntetider på minst 3-4veckkor vrje gång, inga lånebilar....det kallar inte jag service, men sen så är han säkert jätteduktig | |
|
Lyfter tråden lite... Har precis varit på mechanum i Malmö och haft X3 på byte av dimljusstrålkastarglas. Beställde tid i fredags och de hade tid redan på tisdagen. Fri lånebil och mycket vänligt bemötande. Tillgång till Wifi så man kan jobba parallellt. Dessutom 1200kr billigare än Förenade Bil på andra sidan stan. Även om jag aldrig varit direkt missnöjd med Förenade Bil har de något att fundera på... |
|
|
Ska lämna in vår 1-serie på Mechanum I Malmö nästa vecka. Olje service 2000 SEK tycker jag är helt OK pris. Bemötandet var trevligt redan i telefon och sådant uppskattar jag. Efter mycket strul och dryghet från Förenade bil i Malmö så ska det bli intressant att testa Mechanum. Tyvärr är Sverige underrepresenterat av företag som verkligen ställer kunden i fokus. Flera gånger man kommit in på Förenade Bil i Malmö när man sett kunder stå och vänta på att få hjälp medans personalen står och gör annat som tillsynes ej är arbetsrelaterat. Oförskämt och oproffsigt. När man köper en bil så köper man enligt mig ett helt koncept där bil, service och kundfokus ingår. BMW ute i världen kan stå upp för detta men i Sverige är det undermåligt. Ibland undrar jag om det verkligen är en Trabant(inget ont om Trabant) eller en BMW jag köpt med tanke på servicen man får av BMW:s verkstäder. Som BMW kund kanske man kräver lite mer och i gengäld betalar man mer för att köra BMW och detta borde verkligen verkstäderna anamma bättre. Mvh Kristoffer |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.