AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
17.667

BMW-service på Mechanum?

Sida 1 av 3
cm
227
cmagnuse
E61 530d Touring -07
F31 330e -18
E85 Z4 3.0 -04
Det är dax för service på min BMW 530d E61 LCI -07. Jag tittade på BMWs hemsida och såg att Mechanum numer är auktoriserade för BMW. Har någon testat Mechanum i Mölndal? Hur är erfarenheterna därifrån? Skulle det finnas någon nackdel?

Ska man ha nåt gjort får man göra det själv.
Ska man ha nåt gjort får man göra det själv. IP
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Fick hem Mechanums reklam i brevlådan idag. Har inte testat, men nu finns det 3 aukt BMW-verkstäder i Gbg. Då kan alla få lämna pris på jobb i framtiden!

Ra
10
RawHead
530dA Touring -07
Har använt mechanum några gånger med min gamla bil och är mycket nöjd. Alltid lånebil, aldrig kostat mer än överenskommet, snabb och påpasslig service. För en som mig, inte vill/kan skruva själv är Mechanum kanoners. Kanske inte billigast men värdligt smidigt. Å andra sidan brukar inte auktoriserade vara så billiga oavsett märke...

Hade ingen aning om att de nu har BMW, jag kastade mitt rabattkort i fredags när det kom i posten eftersom jag inte trodde att jag skulle dit igen :(
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Försöte nå Mechanum Reservdelar per telefon 2 gånger idag, men blev bortkopplad efter lång väntan. Wölkes här i Gbg hade det lackstift, som jag var ute efter, i lager.

Hade tänkt ge Mechanum en chans, men det blev inget den här gången.

He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Jag har både haft bil på service, haft på kamremskontroll och ska nu även lämna bilen där för garantiärende via BMW.
Har bara gott att säga om dem, riktigt bra service, riktigt vänliga, för att inte tala om hur hjälpsamma och informationsrika dem är vid frågor. Just Mechanum Möndal har jag varit hos och kan starkt rekommendera. Ska i fortsättningen lämna in min bil där nu när dem är BMW auktoriserade.

"Riktiga män kör diesel"
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Låter riktigt bra Herr.Bayer! Jag tänkte prova dom också, bara dom svarar i sin telefon... Verkar lite underbemannat..

cm
227
cmagnuse
E61 530d Touring -07
F31 330e -18
E85 Z4 3.0 -04
Anmälde mitt intresse för service i fredags eftermiddag. I går (måndag) blev jag uppringd. Vänligt bemötande. Lämnar bilen på service nästa vecka.

Min bil har gått 5400 mil. Vad förutom oljeservice, inspektion, bromsvätska och microfilter kan komma ifråga? De nämnde att luftfilter och bränslefilter kan eventuellt vara aktuellt men det ser de först när nyckeln avlästs.

"Ska man ha nåt gjort får man göra det själv"
Gr
2.160
Grandy
X1 sDrive18i U11 M-Sport -24
997 GT3
Bra med lite konkurrens i Göteborgsområde. Bara en sådan sak att UTAN att behöva trixa få tillgång till lånebil.
Ni som provat Mechanum ge gärna feedback här.
cm
227
cmagnuse
E61 530d Touring -07
F31 330e -18
E85 Z4 3.0 -04
Fick bilen servad idag på Mechanum i Mölndal.

Fick verkligen ett mycket bra bemötande av personalen. Blev mottagen redan vid infarten av parkeringen av en trevlig tjej som anvisade parkeringsplats. Blev sedan hänvisad till incheckning och lånebilsutlämningen där jag igen blev mycket bra bemött och fick till min förvåning en i stort sett helt ny BMW 116d som lånebil. På grund av mitt intresse för hur servicen skulle gå till samt att jag hade några frågor blev jah hänvisad till kundmottagningen. Fick där träffa den BMW ansvarige som verkligen engagerade sig i min bil och mina frågor. Det var vberkligen ett bra bemötande och jag fick nästan dåligt samvete för att jag upptog hans tid med mina funderingar.

Blev lite senare under dagen uppringd av teknikern som utförde servicen som ville bekräfta vad som gjorts samt om jag hade några ytterliggare önskemål.

Hämtade bilen strax innan stängningsdags och blev omgående mottagen personalen och vi gick igenom vad som hade gjorts och statusen på bilen. Allt var i ordning och jag kan verkligen säga att det kändes som en lättnad och befrielse att betala och sedan köra hem i nyservad BMW.

Jag måste säga att denna nivå på service och inställning var mycket hög och kändes genuin. Jag personligen är inte van detta bemötande i Sverige men upplever det ofta i andra länder. Jag kommer definitivt att återkomma till Mechanum och min tro på BMW som det bilmärke som passar mig är återupprättad!

"Ska man ha nåt gjort får man göra det själv"
Ka
995
Kahn-d
520da Touring -13
Låter ju som en fantastisk service måste jag säga.
He
336
Henke77
520xd,IE Touring, 2019
i3s- 2018

Då kanske man äntligen kan våga sig tillbaka till BMW igen, service ställena som funnits innan har lämnat en del att önska.....

Ti
455
Tinne
Kör:
E53 X5 4.4i
E46 330 Ci
Volvo XC60 T6 Recharge -24
Finns nu även i Malmö för oss skåningar:

Länk

Funderar på att ge dem ett försök vid nästa service.
Någon som redan testat i Malmö?

¤¤¤ BMW CS nr. 06949 ¤¤¤
2.429
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

Joakim på Göteborgs bilservice i Partille är outstanding. Fungerar bra med pendeln från centralen om man inte kan bli körd.

Mvh H
ga
514
garfunkah
E91 325iM -10
Ah, trevligt med ytterligare en i Malmö. Tyckte dock både Förenade Bil och Theanders Bil i Lund hade bra priser på oljeservice tom så Mekonomen hade svårt att matcha :)
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Har haft min Golf på Mechanum i Malmö ett par gånger och jag är mycket nöjd, ljusår bättre än VW i Lund eller Malmö. Ok när det gäller priser, men framförallt utmärker dom sig med att dom sätter kunden i centrum. Lätt att boka tid inom några dagar, vänlig och informativ kundmottagning samt gratis lånebil.

___
//Ulf
Visa användare
247
Kaffeh
Lexus IS300H - 14 Svartmetallic

Tidigare:

525iA Sedan - 02 Toledoblau
120d - 09 Alpinvit
523i Sedan - 98 Canyonrot Metallic
Saab 900 2.3I SE - 95 Vinröd
Lämnade in bile förra veckan, hade problem med regnsensorn.

Blev mött av en tjej på parkeringen, visad vart bilen skulle stå. Fick sen nycklarna till lånebilen.
Var även inne och pratade om en garantifråga. Fick ett brev från Wölkes om att bilar med motorvärme måste åtgärdas etc.

Inga problem för mechanum dock. Dom skulle kolla på det.

Lämnade in bilen vid halv åtta. Fick tillbaka den vid ett halv två tiden.
Papper på vad som var gjort, hade även bytt bränslefiltret då det var detta som inte funkat med motorvärmaren.

Gick på 1100 allt som allt. Mycket nöjd.

Mechanum i mölndal. Bilen i fråga var en 120d
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Har bokat min E61:a på Mechanum i Malmö - dock "bara" för bromsvätskebyte strax innan påsk. Ser nästan fram emot det efter alla positiva inlägg!

----
BMW CS #6212
Ingår alltid lånebil, utan extrakostnad? Ett par frågor gnager lite: Hur många lånebilar kan man tänkas ha tillgång till på en "normalverkstad", var hamnar kostnaden för detta, om det inte belastar den aktuella servicen? Slås ut på samtliga eller?
Isf får ju alla vara med att täcka kostnaderna för detta, även de som aldrig nyttjar lånebilarna.

FP
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Folke:
Just nu ingår lånebil gratis, men det är nog bara ett sätt att få knyta nya kunder till sig.

Lånebil kostar olika beroende på vilken modell du väljer och är något du betalar för separate; billigast är en Mini/1-serie som brukar kosta en 300/400 kronor för en dag, exkl bränsle.

----
BMW CS #6212
jo
630
jopp
Mazda MX-5 2.0 Sport -16
Hos Mechanum i Mölndal/Göteborg verkar lånebil ingå så länge man har fri service. Sedan kostar det. Hur mycket vet jag inte.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.