|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
| E de ESS på 540 så e de... | |
Perkka |
peko: Ha, d va d jag ville höra :) Mvh Per If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough! |
|
cruZZe: du får nog ta och läsa om Askens 540 i galleriet (BMWPower-bilar) =) Jag tvivlar inte att mittjujutsun fick rast=) /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 "BMW M3 E30 -Den första och RIKTIGA M3:an" |
|
|
Fredrik Larsson : hehe trodde först det vra en vanlig 540 :) Asken : sorry :) cruZZe |
|
| cruZZe: Det är en vanlig 540, i alla fall om folk frågar, är den på sin höjd chipstrimmad:D | |
|
Asken : hehe helt rätt inställning :) Vore inte alls otrevligt att få titta lite närmare på din bil vid något tillfälle. cruZZe |
|
|
cruZZe: Världens längsta länkar följer nedan, dessa har 320hp fast dom kanske är trimmade..?! Länk Länk www.malte-racing.com |
|
|
Jo jag tippar på att dom är chippade, för dom ska ha ca: 285hk original. cruZZe |
|
|
crZZe: Okidoki www.malte-racing.com |
|
|
Tror mig veta att 3000gt:n har mer än de specade 285 hk, det ska vara pga lite skumma japanska skatteregler som gör att motorstarkare bilar än så är förbjudna eller omöjligt att få godkända ( har inte riktigt koll på japanska regler ), men det är iaf därför alla japanska "superbilar" är så lågt specade, se tex: Skyline, supra, 300zx m.m. ( Rätta mig gärna om jag har fel!! ) |
|
|
cruZZe: Asken har ju kompressor i sin 540, kanske gör lite skillnad? :) |
|
|
ops, kanske ska läsa sida 2 innan jag skriver något :) Glöm mitt förra inlägg.. |
|
| hehe här spekuleras det friskt men ni e välkomna in på våran sida www.3000GT.se | |
|
Ja, jag har kört om en sådan som var trimmad till 300 hk. Original är väl 284, 285 eller 286 hk? //Schnitzer __________________ |
|
| Fram till 94 har dom 285hk och 94- å framåt har 320 original. Tror jag..... | |
|
är inte en 3000 en ganska tung bil? Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD |
|
|
Min erfarenhet: den är rejält seg orginal! En 330 går klart snabbare än en orginal bil. Polaren har en 328 och den vart inte alls mycket efter. Trimmad beror ju på hur mycket kulor man lägger. Fast är den ens snabb med 350hk och 1800kg? knappast.. M.V.H. |
|
|
Andreas plars Seg orginal? Hur har du kommit fram till det? |
|
|
Har själv haft nöjet att äga en äldre modell av en 3000gt i några månader. Sålde den just pga att den inte föll mig i smaken rent formmässigt men vilken bil annars! Som P.grip skrev så är där mer klös i 3000GT twinturbo'n är vad som uppges, detta för att enligt japanska regler så är ca 280 hk gränsen för vad bilarna får ha. Kolla, skyline, nyare supror, rx7'an (som producerades i japan till run -99) 350z mfl bilar. Obs jag bänkade inte min fd 3000gt eller dylikt under tiden jag hade den. Visst den har några kg på sig men motorn arbetar på friskt som tusan och med 4wd samt 4hjulsdrivning bär det av. Att 3000GT'n skulle vara en slö bil skulle jag vilja säga är riktigt korkat men visst allt är väl relativt. Jag har mycket svårt att tänka mig att en m3'a spöar en 3000GT från 0-100. Orginal vs orginal med två duktiga förare. Jo jag kör m3 men lever inte i fantasin att den bilen spöar allt som rullar på gatan. Helt enkelt min åsikt efter att ha nöjet att ha ägt båda bilarna. |
|
|
Andreas plars... Din polare me 328:n har nog snarare rejsat mot en 3000gt me 225 hästarsmotorn och framhjulsdrift.... En 328 har inte en suck mot en 3000gt me 286 hästarsmotorn å 4wd... Bara å sluta drömma. Kolla testen här för mer info (3000gt)Länk (328i coupe e36)Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.