AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
4.946

Någon som dragit mot/med en Mitsubishi 3000 GT?

Sida 1 av 3
pe
68
peko
M3 SMG 1997
Jag gjorde det för några veckor sedan! Hur många hästar är det i en sådan, någon som vet? Verkar vara en trevlig bil!
Todd
Original så är det väll Twin Turbo och fyrhjulsdrift med 286hk, rätta mig om jag har fel men dem ska även vara mycket lättrimmade... Går en sån på min ort, en röd, ser stabil ut... =)

//Todd
JO en kompis har en Mitsu 300gt.
V6 dubbelturbo på 286hk och 4wd samt 4 hjulsstyrning vilket är otroligt najs.
Med tex chip + luftfilter + avgassystem får dom ur dom ca 350hk.

Har inte testar dra mot honom än, men testat hans bil, känns som han skulle ta mig ganska rejält i starten, dock är jag nog lite snabbare tex 180-250 då hans turbo inte jobbar lika hårt där uppe.

Hans bil är för övrigt trimmad.

Däremot känns bilen mer plastig och plottrig än vad M3:an gör.

cruZZe
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Jag har dragit mot en sådan och kört jämnt ochippat. Nu har jag chip och skulle således köra ifrån. Förresten är 3000 FUL !! Riktigt japanskt plast och åter plast. Samt alldeles för hög fjädring ser ut som en offroadare.
Todd
Jag kan hålla med om att den är hög men det måste gå att årgärda, ful va väll att ta i, men smaken är som...
Ser lite ut som Ferrari när man tittar snabbt, ne, eller va det så?
Perkka
Peko: Hur gick d då mot Mitsubishin?

Mvh Per

If everything seems to be under control, you`re just not going fast enough!
mip : mjae körde du jämnt mot en 3000gt från stillastående måste den förearen varit kass, polaren lägger sig på 6000rpm och släpper kopplingen rakt upp.

Han skuttar iväg 20m innan jag ens hinner reagera :)
Dock är Mitsun tung ca: 1.800kg

Att den är hög beror på stabiliseringssystemet, juh hårdare man kör juh lägre blir den, bakvingen åker upp i farter över 80 samt ännu mer när man bromsar hårt, fronspilern skickar ner en liten läpp i farter över 80 oxo.

Att bilen är plastig och ser japansk ut håller jag med om, men maskinen är otroligt rolig att köra och har ett bra klipp :)

cruZZe
Enligt fabriksupg ska den väl inte va snabbare än M3:an till 100 , eller? (otrimmad)
Dne är inte snabb i standard. Ochipppad vet jag ej. Kommer ihåg att polaren med B8 4,6 hade inte direkta problem att jaga honom på Autobahn... Han har 331 bromsade hk.
njae ochippad vet jag inte vad den klarar, jag har iofs inga siffror för chippad heller.

Men jag har sett polaren på några race och kört hans bil som sagt, starterna med 350hk och 4wd är sanslöst snabba.

cruZZe
mi
288
mip
318 touring-02
M3 E36 3.2 CAB-98
Det var rullande start.

Mip
Finns inte Mizzubissi'n i någon snikvariant på ca 190 hh också, eller är det något jag har drömt ihop?

mvh
Berg

"Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg
Jo finns utan turbo oxo, dock inte många sådana ex sålda (undrar varför) sen finns USA modellen med bara 240hk ungefär.

Stog själv o funderade över en mitsu 3000gt eller en nissan 300ZX inna kompisen lurade in mig på M3 :)

cruZZe
ps
399
ps
9-5 2.0t Biopower -05
Berg35:

Det borde vara Eclipse du tänker på då, ser bra mycket fartigare ut än vad den är. Men så är den också byggd i USA, säljs/såldes som Eagle Talon eller nåt sånt.
Var in på mobile.de och kikade och det verkar som om 3000GT finns med åtminstone tre motoralternativ. 205hk, 224hk eller 286hk
Finns ju som sagt även i en amerikansk version som heter Dodge Stealth

www.malte-racing.com
Hmmm...såg nu att flera av Stealtharna har 320hk så det verkar ju som om den har mer pulver än 3000GT..

www.malte-racing.com
Då är det nog 205'an jag har hört talas om tidigare då

mvh
Berg

"Ett är att förstå ett sjökort, ett annat att föra skepp" /Holberg
MalteK : njae stealth har inga 320hk original, plus att de känns ännu "billigare" inuti än vad mitsun gör.

Men dom är byggda på samma kaross och ungefär samma teknik.

cruZZe
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Jag aakte ifran en roed saadan daer for ett par veckor sen:)
Asken
Asken : inte med en 540 iaf, isf drömmer du, eller så gasade inte han.

cruZZe
pe
68
peko
M3 SMG 1997
Perrka: Han hängde på i fart, jag fipplade, växlade inte ner en växel till som jag borde...
Dock så drog jag honom bra från 0->, vet ej om han drömde eller inte orkade...
Jag fick dock en tumme upp, han gillade väl rejset...
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.