|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Haha härligt, tog dig lite vatten över huvet kanske:p har du aut eller man? Finns en 123d här i Trosa som ska ligga runt 300hk och den ligger jag inte långt bakom alls, dock har den aut så han tappar ganska mycket när lådan försöker varva ur på varje växel, bättre o skicka i ny växel och köra lite på vridet:) | |
| haha ja lite:P jag har manuell låda men tycker inte man tappar så mycket på toppen, kanske dom sista 250man kan skippa, iofs så kan man ju lika gärna växla lite tidigare också. du har inte tagit bort DPF:en? | |
| Nej men har som sagt planer på att göra de:) har du? | |
| okej, det missa jag nog när du skrev:P nja, jag har faktiskt inte full koll på vad som händer när man tar bort den, besiktning och sånt. | |
|
Besiktning ska inte vara några problem på en diesel, man mäter inte avgaserna som på en bensinare. Men har pratat med två pers som tagit bort den, man tar bort pf och behåller "burken", den sågar man sedan upp och plockar ur själva filtret, svetsar ihop och sedan sätter tbx, detta pga att det sitter 3? Givare på "burken" varav ena måste kodas bort för att inte få något felmeddelande. Så min tanke är att hitta en billig begangnad att såga sönder så man har orginal kvar om man ska sälja. |
|
| jasså okej, när kan man tänkas behöva en fungerande DPF? alltså, när det väl är gjort, kan någon kolla det? sitter den tight till när man ska ta bort den? | |
|
Nja det är väl om nästa ägare kör orginal och lämnar bilen på service och den uppdateras, då kan jag tänka mig att givaren kodas om och därmed får felmedelanden, typ därför skulle man kunna behöva det igen:p Och svar på din nästa fråga är JA! jag har vart under bilen ett par ggr och kollat på det där jäkla filtret och funderat varje gång "hur fan ska jag få bort det där" den sitter direkt på turbon och snirklar sig i en snygg böj runt och ner till avgasröret. Vet dock inte hur stor skillnad det är på 123d med tanke på att de är två boosters:) |
|
| hehe aj då, det låter ju inte kul alls. | |
| Rätt så nöjd med min dpf trots allt, skulle inte vilja ha en bil som sotar igen, det skulle kännas väldigt omodernt... | |
| Varför skulle den sota igen utan dpf? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.