AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
5.352

Ingen medicin mot ABS problem. Snart besiktning.

Sida 2 av 2
uK
109
uKKla
523 Touring -99
Facelift
Fan bommade kylsprayen ;) Lämnat bilen e morsan redan som ska besikta den imorgon!

hehe ja har en sån lampa lyser också, får hoppas han bara ser den då ; D
uK
109
uKKla
523 Touring -99
Facelift
Trött ja e nu...

Det som hänt är att jag skickade in ABS modulen, fick tillbaka den med en lapp där det stod att den var frisk, och att han larmar om givare högerfram... (Som jag bytte plats med)

BRA tänkte ja. Smaskade dit en ny ORGINAL givare och det funkar ialf inte...

Sista veckan att ombesikta.

Så jävla trött på bilfan nu. Är helt rådlös.
ma
358
majtii
F36 4-serie
Vilka felkoder har du?
Har du kört dem live och hur ser isf värdena ut?
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Är det lag på fungerande ABS-bromsar?
ma
358
majtii
F36 4-serie
Länk
uK
109
uKKla
523 Touring -99
Facelift
Japp. jag fick 2a, måste ombes innan fredag tror ja d var. Ser inte ut att bli nån Elmia mässa :(

Nej fan kan man gö det? Jag har inte läst felkåder nu på senaste, men ja måste väl a o göra det tror ja :|

jag får nog ta o be om experthjälp tror ja.. :|

kan man åka in till en elektro firma som mäter upp allt?

jag vet en jobbarkompis som fick en trasig helt NY orginal LMM till en A4 en gång. Kan kanske vara fel på den nya givaren men man vet ju aldrig. Jag måste i vilket fall ha kött på benen innan ja gör nånting nu.

Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
Det är inte så att kablaget från givaren är skadat då? Lätt att man stirrar sig blind på trasiga komponenter.

// Erik
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Ingen signal från givare vänster fram, dvs den som flyttats från höger sida.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
uK
109
uKKla
523 Touring -99
Facelift
Japp! Tack hasso för all hjälp! Imorgon ska jag göra åtgärd. Idag är jag en zombie efter 3 timmars sömn..

Jag återkommer med resultat!
uK
109
uKKla
523 Touring -99
Facelift
Nu är vänster givare också bytt!!!

Efter att jag bytte högergivaren funkade farthållaren igen.

FORTFARANDE LYSANDE LAMPOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Körförbud from. Imorgon. Fattar inte va ja ska göra. kumla Bilelektriska hade inte tid o kolla på den förns 9/6.
Han var inte heller säker på om han lyckas klara ut de hela.

Vad ska man göra??..
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Läste att du fått ABS-enheten kontrollerad. Undrar ändå om du inte skall testa med kylspray på denna. Vid nedkylning så brukar de fungera. Vad har du monterat för givare?
Har läst att endel piratgivare kan ställa till huvudbry.

Lycka till med felsökningen!

Mvh Håkan
ma
358
majtii
F36 4-serie
EXAKT vilka koder har du och hur ser värdena ut live?
ma
39
martini67
i3 Rex 2016
Om du bara vill få bilen genom bilprovningen kan du testa att koppla bort kablarna till abs lampan och ta ström från laddningslampan eller oljetryckslampan. med tändningen på så lyser då abs lampan och slocknar när bilen startas. Funkade för en kompis på en Opel omega.
Vet ej hur en Bmw reagerar på sådan tjuvkoppling.
Mvh.Martin
uK
109
uKKla
523 Touring -99
Facelift
martini; Ja, jag är inne på det spåret nu faktiskt, så ja kan fortsätta med felsökningen i lugn o ro. Tack för tippset!

Givarna är Orginal. Ska fan pröva kylspray. Skall inhandlas.

Majtii; Jag har felkåd på "felaktig signal vänster fram" Värdena kan ja inte exakt, om inte hasso minns, men ja vet att alla gav värden utom vänster fram, vi rullade bara lite sakta med bilen.

Jag ska ta historien en gång till, jag tror jag blarrade till det nångång;

Från början:

Fas1: Lampor tändes, gav felkod "Felaktig signal vänster fram" Köpte en givare från biltema, funkade inte. Ohm mätte gamla givaren + biltema givaren, gav samma ohm (minns ej vad) Gamla monterades tbx.

Fas2: Bytte hjullager v fram, från Autoexperten, "SKF" lager, med magnetkrans. Ingen skillnad.

Fas3: Bytte plats på givarna fram, NU funkade inte farthållaren. Fick felkoder på bägge fram. Dom raderades, jag körde en sväng, läste av igen, Fick fortfarande bägge fram..

Fas4: Nu skickade jag iväg modulen, fick tillbaka den med ett kvitto med citat; "Inget fel på modulen, fanns en felkod på givare höger fram bör kollas"

Fas5: Bytte högerfram givare köpt på BMW. Nu Funkar farthållaren!

Fas6: Larmar om felkod "Felaktig signal vänster fram" Samt får inget värde vfram när man kör ABS live i datorn. Bytte till en ny givare köpt på BMW. Ingen skilnad.

Fas7: Nu är jag helt kaputt. Vet inte va ja ska göra.
uK
109
uKKla
523 Touring -99
Facelift
Fas8 : Min kompis tog över och konstaterade att det var kabelbrott, nånstans mellan hjulhus och motorrum, Kontakten gick att återanvända. Nya kablar pålödda. Bilen ombesiktigad och allt är fest. Problem löst.
FA
1.429
FAF
X4 30d -16
Skönt att det löste sig och kul att du meddelade hur det gick!

FAF
Visa användare
1.330
Heinz_Keller
VW Passat 2,0tdi Masters Premium -12
höhö, kolla vad jag skrev lite längre upp på sidan... 23/5... :D

// Erik
uK
109
uKKla
523 Touring -99
Facelift
Tryckte just "gilla" på ditt inlägg ;P
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.