|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
| halv läder. kan bli svårsålt när du ska sälja bilen. jag hade iaf inte köpt en bil i den prisklasen utan läder.. | |
|
Många gillar att slippa svettas om röven i helläder också... ;) DKG får nog många att bortse från "bristen", fast inredningen var nästan lite väl jämngrå... Mvh |
|
|
Tack för era svar! Jo såg också att det endast var halvläder vilket kändes lite snålt i den prisklassen. Mats: Vad menar du med "När man jämför pris på import/svensksålt och det gäller nästan nya bilar måste man komma ihåg den extra kostnaden för service och helföräkring på importbilen." Vad är dessa för extra kostnader som du talar om? |
|
|
är du allvarlig |
|
|
Jag ställer inte en fråga för skojs skull. Är det extra dyrt att serva och försäkra en importbil eller vad? |
|
|
På en sv-såld har du gratis service i 3 år och även vagnskadegaranti lika länge under vilken tid man enbart behöver teckna halvförsäkring. Dessa två saker är ju värt ett antal tusenlappar, hur många beror ju till stor del på din försäkringssituation. Nu är väl denna bil snart 3 år gammal och då spelar ju detta en mindre roll. Tror pizza svarade på ett tidigare inlägg. ___ //Ulf |
|
|
Han tänkte nog på att svensksålda BMW´s har fri service i 8000 mil och det räcker med halvförsäkring om man har nybilsgaranti? Mvh |
|
|
Så kan det gå om man inte uppdaterar sidan ofta. ;) Och vagnskada heter det ja... |
|
|
Aha då förstår jag vad Mats menade. Jo det är ju några tusenlappar där det kan jag hålla med om. Återigen en bra sak att ta med i beräkningen. Tack. Har även kikat på denna bil: Länk Den har gått lite längre men är och andra sidan ca 60' euro billigare. |
|
| måste bilen vara från en bmw återförsäljare? | |
| Ja, det måste vara en "Premium selection". Då det handlar om mycket pengar och jag inte har tid för att åka ner till Tyskland för att titta på bilen så känns det tryggast. | |
|
Daniel_82: Har du köpt bilen du sist länkade till? |
|
| Nej jag har inte köpt någon bil ännu. Hörde av mig till en tysk handlare ang. denna Länk men då var den redan bokad av en kund. Letar förfullt nu när sommaren närmar sig med stormsteg :) | |
|
Kunden som den ovan länkade bilen var bokad för, valde en annan bil istället, så nu är den "bokad" åt mig. Mailade nyss med försäljaren där han skickade ett par bilder på den, och nämnde att bilen är inne för lackering av huv och stötfångare pga stenskott. Blir det "bra" efter en sådan lackering? Allså ser man någon skillnad mot övrig lack? Har ni övriga synpunkter på bilen eller andra tips som inte redan nämnts så tages detta tacksamt emot =) |
|
|
Ok, nu är kontraktet skrivet, pengarna för jag över efter påskhelgerna. Fan nu är man nervös. Kommer att bli en del sömnlösa nätter innan bilen är hemma och inreggad, har aldrig importerat förut =) |
|
|
Grattis Daniel! Att dom i Tyskland lackerar om pga stenskott innan försäljning tror jag inte är helt ovanligt. När jag köpte min 530 så erbjöd mig att göra det, givetvis mot en merkostnad eller mer exakt att då gällde annonserat pris medan om jag köpte den utan omlack så var dom villiga att pruta en del... ___ //Ulf |
|
|
Daniel_82. Grattis och lycka till:) //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| Tack så mycket! =) | |
|
Lyfter denna tråd då det blivit dags att ansöka om ursprungskontroll, och jag är osäker på om min bil räknas som årsmodell 08 eller 09. Den har produktionsdatum 15.08.2008. Garantin på den gäller från 08.12.2008. På kontraktet på bilen står det "Erstzulassung" (som jag via google translate lyckats lista ut at det betyder "År") 08.12.08. Så vad ska jag ange som Fordonsår/Årsmodell på ursprungskontrollen? Tacksam för svar! Mvh /Daniel |
|
| Erstzulassung = Första datum för registrering (dvs första dag i trafik). | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.