|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Funderar allvarligt på denna bil för att jag får ett bra inbytespris på min 9-5:a men det känns ändå inte helt klockrent. Har ju även specat en F11 som har rattvärme och kupévärmare som jag gärna utnyttjar, men den blir ju ändå dyrare. Länk Den har gått som demobil säger Bilia. Carfax säger leasing/hyrbil via Volvia men det kanske ser ut så för demobilar? Åsikter? | |
| Demobilarna köps och ägs väl av bilhandlarna så det känns ju tokigt om krediten går via Volvia.. | |
| Är ju bara försäkrad via Volvia, Bilia står som ägare. | |
| Personligen tycker jag det är mycket pengar för den lilla motorn. | |
| Carfax skriver att den 24:e augusti registrerades den av ny ägare, kommersiellt bruk, leasing och av hyrbilsföretag. | |
| Liten motor, ja, Men i dagens värld börjar det kännas som om folk mer eller mindre ger f-n i motorerna bara de drar lite. ;-) | |
| Men det största problemet är nog att diffen mellan denna bils pris och en måttligt utrustad F11 blir för liten efter rabatt. Då har jag ändå slängt på ratt- och kupévärmare på F11:an. | |
| Vill ju ha lilla motorn men tycker E61 utan msport ser tråkig ut. F11 däremot ser tillräckligt bra ut redan från början. | |
|
Hyrbilarna hos BMW/Sixt brukar vara leasade av Fleetmanager Sverige, men denna bil är som sagt tidigare ägd av Volvofinans. Demobilarna brukar bara vara tidigare ägda av BMW själva. Annars brukar det vara gott om tidigare hyrbilar i Bilias begagnatlager pga att dessa normalt går 6 månader hos Sixt en trappa ner. Det känns dock som att urprunget i detta fallet spelar mindre roll. Jag tycker det är en prisfråga, en F11 520d touring med Comfortpkt, M-sport och skinn borde väl hamna på minst 450.000 brutto minus rabatt. Gillar man E61an och planerar att behålla bilen några år behöver den inte vara ett dåligt köp för max 350.000 kr BMW CS #5139 |
|
|
Det jag menar är såklart att bilens mindre motor inte gör den värd pengarna helt enkelt, men visst den är nästan ny. Men med tanke på att det inte är den senaste modellen tycker jag det är för dyrt. |
|
| Nej man får inte så mycket F11 för 450 kkr, jag hamnade därikring med en ganska begränsad utrustning fast ratt- och kupévärme. Dock gör ju rabatten ganska mycket på dessa prisnivåer och plötsligen är avståndet till en dyr E61:a inte långt. Den har mycket utrustning men saknar ändå det som är viktigast för mig, värmen. | |
|
Den du länkar till är dessutom begagnad. Gå på den nya istället, du borde även få igen en stor del av mellanskillnaden den dagen du vill sälja den. Då har du fått åka ny bil med längre garantier och bättre passande utrustning för dig. |
|
|
Får du samma inbytespris på en nybilsbeställning? ___ //Ulf |
|
|
För dyrt för gammal modell med minsta diesel motorn. Snygg som satan men jag hade inte gett dem pengarna för den. Jag hade, som många här sagt, kollat på en F11 om du är i tankarna på byta bil för dem pengarna. Finns säkert en demo bil på F11 snart också. "Riktiga män kör diesel" |
|
|
Ska skicka en spec för offert med inbyte på en F11 till Bilia Gbg för dom verkar trevliga och lätta att ha att göra med. Det är inte alla säljare som låter glada i telefonen men det gör Emma på Bilia. Vi får se hur det slutar men inbytet och dess värdering är en viktig komponent. 520d Touring, svart, alu-rails, USB, comfort (som ska innehålla bluetooth och larm i maj), drag, svart halvskinn, sportstolar, kupévärmare, rattvärme, lädersportratt, black panel 6WA, individual tonade rutor. Det är i princip allt. Kanske HiFi. Har HK (Logic7) i 320d:n och det låter vädligt bra men det får kanske duga med grundstereon i F11:an. |
|
| Eller en sprillans ny E61 523 med m-paket för 339' : Länk! | |
|
Snygg, väldigt lik den jag nu nobbar, men den har inte dieselmotorn. Jag vill ha ner förbrukningen men ha bra vrid i låga varv. Har kikat på F11-katalogen bättre nu och inser att mycket av gamla comfort-paketet nu är standard plus en del annat nyttigt. F11 är helt klart ett evolutionärt steg i rätt riktning. Starkare och snålare instegs-diesel också. |
|
| Blåtand och larm kommer med i F11:ans comfortpaket och den läckra Black Panel går att beställa via kod 6WA. Bara den panelen skickar ju E61 tillbaka till nittiotalet :) | |
|
Har sökt och fått låååånga trådar som resultat, men vad är egentligen Rökarpaket för något? Många ickerökare verkar välja det. Det går inte att få ett uttag nere i passagerarens fotutrymme som på 3-serien? Där ingår ju det i "Extra 12 voltsuttag". |
|
|
captainoats: Nej, i dagens värld har det ju nästan börjat bli tvärtom. Att en snål liten motor ökar värdet på bilen jämfört med motorstarka dito. Miljödieslarna börjar sakta men säkert att ta över Sverige. Just 520d är dock inte klassad som miljödiesel, då får man nog gå ner till 3 serien? |
|
|
captainoats: Nej, i dagens värld har det ju nästan börjat bli tvärtom. Att en snål liten motor ökar värdet på bilen jämfört med motorstarka dito. Miljödieslarna börjar sakta men säkert att ta över Sverige. Just 520d är dock inte klassad som miljödiesel, då får man nog gå ner till 3 serien? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.