|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Är lite intresserad av en X5 4,4 - 01, men som har rullat runt 27500 mil. Begärt pris är 85000 kr, vilket iofs inte är så farligt. Men om frassemannen fick 75000 för en 16000 milare så är det ju väldigt mycket. Vad kan vara ett rimligt pris på den om allt funkar som det ska? Skulle ni våga köpa en X5a som gått över 27000 mil? | |
|
Jag skulle inte vilja ha en med 27 000 mil på mätaren Det är mycket bussningar mm. som nog sett bättre dagar Men är bilen väl underhållen kanske det är ett vettigt köp Men som sagt inte för mig Ha deT |
|
| Det vill ju egentligen inte jag heller, fast till rätt pris så kan jag leva med det om den går bra och allt annat verkar ok. Men har absolut ingen erfarenhet av x-modellerna och de kanske inte kan jämföras med en äldre bmw där miltalet inte spelar så jättestor roll (tänker mest på e34, e36 osv). Jag har haft många bmws med över 27k mil på mätaren och alla har gått jätte fint. | |
|
Hittade precis denna på blocket: Länk 4,4 med 22" fälgar och 20k mil för 77000. Då känns 85000 väldigt mycket :) Tror nog inte jag betalar mer än 65000 för den faktiskt. |
|
|
Hej Den du länkade till har varit till salu ganska länge, innan den här senaste annonsen alltså. Tyvärr är raset på x5 ganska stort och de är nästan det kallaste på bilmarknaden för tillfället. Det är bara BMW-folket som tror de är värda en massa och håller upp priserna. Fast som bil betraktat tycker jag de är en av de bästa att köra om man undantar driftskostnaderna :) Frasse |
|
|
Ok, tack för snabba svar. Men är 27000 mil något att oroa sig för? Det är helt klart en annan känsla att hoppa in i en SUV. Jag har ringt och talat med ägaren och han påstod att han hade fått ett bud på 75000. Men det var via mail och bilen osedd, vilket man inte ska ta allt för seriöst kanske. Så om man åker och kollar och ger ett bud runt 70 kanske han tar det. Man vill ju inte betala mer än vad som anses vara ett så pass bra pris att den blir lätt att sälja inom ett år eller så. |
|
|
För en som rullat så långt, och förmodligen importerad som nästan alla andra, så skulle jag tro att han inte får mer än 50-55 000...tar han inte 75 000 som bud måste han vara dum :) Och jag har ju svårt att tro att du skulle få sålt den för samma pengar om ett år eller två tyvärr..... Dessutom tror jag du med lätthet skulle kunna hitta en för samma pris hos bilhandlare idag. Frasse |
|
|
Det var lite mystiskt när jag ringde för det första han sa var att han hade ett bud på 75000 och han inte skulle släppa den under det. Det lät på honom som om det vore ett skambud och att jag var tvungen att buda över det för att få bilen. Jag påpekade miltalet men han försvarade det med det vanliga "det är en Bmw". Men släpper han den inte billigt så får man väl leta vidare då. Om man kan få en X5 för runt 55 tusen så är det väl bara att slå till direkt. |
|
|
27000mil är mycket, den dag du ska sälja kommer marknaden vara kallsinnig. Folk köper mycket, mycket hellre en bil med 13.000mil på mätaren utan servicebok, än en liknande som gått det dubbla men med perfekt dokumentation. Jag hade oroat mig för växellådan, det är en såpass dyr komponent att om den rasar så försvinner hela fördelen med att köpa en lågmilare billigt. Växellådan i X5 är samma som i Jaguar och en massa andra bilar, den är inte helt felfri och kräver rätt service för att gå länge, service som sträcker sig långt utöver vad serviceboken säger varför de sällan får den omtanke de behöver. |
|
| Jabbal, förstår inte riktigt vad du menar med att fördelen försvinner om man köper en lågmilare där växellådan rasar? Då kunde man väl lika gärna köpt 27000 milaren och köpa en ny låda för samma pris som lågmilaren kostade? Men du kanske menade långmilare istället för lågmilare? | |
| Yes, jag skrev fel! | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.