AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
7.621

X5:a 4.4l årsmodell -01...vad kan man få för en sån?

Sida 1 av 2
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Hej
Som rubriken lyder, vad kan man få för x5:an?
Den har gått snart 16000 mil, reggad i sverige sen mars -01 men import efter dåvarande "halvårsregeln", bes/skattad, väldigt väl utrustad med bla: skinn, elstolar/hissar/lucka, navi/tel, stolsvärme bak, faxuttag!!...eluppvärmd ratt, parksensor ...osv. 19-tummare med bra däck och nästan helt rostfri. Bilen är Oxfordgrön med beige skinn...jag vet, "fulaste som finns" enligt en del :))
Servad regelbundet enligt bok på märkesverkstad....så vad tror ni?
Själv tror jag kring 80000...

Frasse
GI
2.196
GINO
På jakt efter en ny pärla.
Tror att du ligger rätt bra i din gissning.
Allt annat under 80 000:- tycker jag är skambud.

BMW M-POWER
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Dom två billigaste på Blocket (69' och 80') är ju båda defekta. Nästa två kostar 98' resp 99' och sen ligger alla en bit över 100'. Alltid svårt att veta vad bilarna verkligen går för men att få 80' för din borde ju inte vara något problem. Skulle tro att du kan få lite mer än så.

___
//Ulf
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Tror nog du borde få 90-100 minst iaf.
80 känns liet billigt. Men det klart att den kan ju vara lite svår såld pga motorn. Då den kostar en del att driva ;)

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
80 lax netto bör inte vara nått problem. Men jag skullle gå ut lite högre.....kanske 100k, och sen gradvis sänka om intresset uteblir.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Ok...fast jag köpte den för ett år sen snart för knappt 80 så får jag tillbaka slantarna så är jag ganska nöjd ändå :)

Frasse
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
...en liten uppdatering.....sålde x5:an för 75000, en bilhandlare från Stockholm tog flyget ner, kollade, körde en sväng, betalade över nätet med dosa, fick nycklarna och körde hem mot huvudstaden igen :)
Väldigt nöjd med affären eftersom bromsar och däck började bli en smula slitna efter ett års körande....pengarna tillbaka med andra ord!!

Frasse
Totalt sett en fin affär däremot kan jag tycka att du borde kunnat få ut lite mer vid försäljningen, åtminstone ca 10 000 - 15 000 kr till.

16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Å andra sidan slapp han annonsera, snacka med massa konstiga människor, vänta på personer som inte dyker upp, betala försäkring, skatt osv.

-------
//Lövet
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Precis Lövet.....när jag säljer bilar tänker jag såhär: Vad får jag för min bil om ett halvår? Lika bra att släppa den för det priset direkt så slipper jag skatt, försäkring , en massa snack osv...och dessutom är jag nog bland de billigaste på blocket. Trist att försöka mjölka ur max för att sen sänka priset med följd av att folk tror det är något fel på bilen......tja...min filosofi och den har funkat hittills :)

Frasse
Frassemannen: Vad blir det för bil nu?
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
För tillfället är det.....håll i er allihopa....tadam......en SAAB!!!
9-3 Sportcombi -06

Frasse
Gratulerar (om det är en 9-3SC med turbo). Bra chassi och snåla motorer.
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Tackar...
Visst...vete fan om SAAB gör bilar utan turbo överhuvudtaget?

Frasse
16.545
Löwet
Tesla Model S
BMW 335 E93 M-Sport
BMW 320dXT Modern Line
Jodå, 9-3SS 1.8i saknar turbo. Har knappt sålts i Sverige alls dock. Men desto mer i Norge ;)

-------
//Lövet
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Aha....fast min har turbo i alla fall :))
Känns lite som en chansning efter allt SAAB-snack men tror nog det i slutändan är en bra affär ändå. Bilen som sådan är faktiskt bättre än jag trodde :)

Frasse
Frassemannen: Hoppas du blir nöjd med din SAAB. :-) Av ren nyfikenhet, varför sålde du? Pga driftskostnaderna?
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Valde pga ett bra pris, endast en ägare, väldigt välskött samt tyckte det var värt ett försök :)

Frasse
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Förlåt....fel svar...jag sålde för att det var dax bara....kändes som rätt tid för mig/oss att sälja...visst var den dyr att äga men det kunde vi leva med :)

Frasse
Av ren nyfikenhet så gjorde jag en sökning på blocket och fann denna X5a, är det din förra tro?

Länk

Tog du själv kontakt med bilfirman och tog X5an i inbyte mot saaben?
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Japp...det är min gamla bil.
Jag satte in annons på blocket och som heter Jonathan mejlade och ville köpa den, han ringde senare och tog den.
Saaben köpte jag här i skåne av en privatpreson

Frasse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.