AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

X-Serien
10.885

X5 M-sport, blästrade skärmbreddare

Sida 2 av 2
Martin, skickade dig PP

/Anders
Ro
972
Robert J
520dA touring Innovation ed -19
X5 40d F15 Innovation ed -17
Det blev inte så konstigt med stänkskydd som jag trodde det skulle bli. Har inte orkat/haft tid att montera de bak då det var knepiga att passa in och lite borrning som måste till. De fram gick rätt enkelt att sätta på och de verkar ta rätt mycket.

Problemet som jag förstått med att lacka om den och sedan foliera är att den behöver stå ca en månad så lacken får härda ordentligt och "gasa" ur sig. Lite svårt om man behöver ha bilen dagligen.

Skall in med min för byte av bromsvätska mm om någon vecka innan garantin går ut, skall ta en sista fight med BMW om detta med breddarna då.
Hoppas det går bra Robert. Jag fick BMW Nürnberg att ta kostnaden för att lacka de delar som fått sprutmärken av grus, innan bilen hämtas upp nästa vecka. Tänkte också att man lär inte kunna foliera direkt. Skall kolla runt lite vad det kostar. Har ju 22" nya BBS i garaget som jag hade tänkt sätta på men vill nog ha fixat först så det inte blir en massa nya stensprut på lacken.

/Anders
Ro
972
Robert J
Tack för bra info! Även om det var så att din handlare själv tog det så är det bra att ha som argument för varför BMW Sverige skall åtgärda det åt mig. Jag har fått pris på delfoliering från 6000 och upp. Förstår inte varför det skall vara så dyrt när man får en helfoliering för 15-20.
Lyfter gammal tråd..

Någon som skulle vilja posta bilder på M-sport med stänklappar fram? Vore varmt tacksam!

Någon som monterat stänklappar som kan berätta om det givit resultat?

Vilka delar ska man foliera för att undvika den värsta blästringen?

Robert J, Du har PP
-M
257
-Martin-
2010 X5 35d M-sport
Jag har skickat till ett par andra på forumet. PM-a mig din mail så kan jag skicka (obs stor fil 3 MB)

Förövrigt kan jag inte begripa varför man inte kan ha ordentligt breda "sparklådor" med alu-plåt ovantill på M-utrustade X-5-or. Det är ju liksom det som är grejen.
Ro
972
Robert J
Det är tröskellådorna och bakre skärmbreddare som blir utsatta.

Förstår inte heller varför de inte tagit fram side steps till M-paketet.
Martin, du har PP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.