|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
När jag skulle byta till sommarhjulen noterade jag att nederkanten av skärmbreddarna bak var rätt blästrade efter bara 920mil. Såg att i USA har det vart uppe rätt många gånger och det har lösts på lite olika sätt. Någon annan som vart med om detta och hur har BMW löst det åt er? | |
|
Jag faller in i ledet och undrar det samma. Nyss tvättat klart bilen o jäklar vad trist skärmbräddaren bak (speciellt längst nertill där bakdörren möter upp). Samt hela "kjolen" mellan fram och bakre hjulhus har fått en hel del blämmor, ser nästan blästrat ut där också... Kul efter 700 mil... Så hur löser man detta? Antar att det är någon "ful" stänkskärm bakom främre hjulet? Vänl,, Tobbe |
|
| Hmmm. Det är inget jag har lagt märke till på min i alla fall. Får kolla närmare i helgen när den ska tvättas. | |
|
Det som kan rekommenderas är stänkskydd runtom, de hindrar sånt. Hoppas det löser sig. MVh Asken BMW. Från de bästa, till de bästa! |
|
|
i BMW tillbehörskatalog finns/fanns det foliekit , alltså transparent "osynlig" skyddsfilm att köpa färdigskuret för att applicera på utvalda områden. Kanske finns till X5an också? Annars kan vissa skyltfirmor eller specialfirmor skära ut och applicera osynlig folie där man vill ha. |
|
|
Stänkskydd och skärmbräddare? Gör att bilen inte ser riktigt klok ut! Hua! |
|
| Hade definitivt monterat folie på dessa utsatta delar. | |
|
Har funderat på folie, men då måste allt lackas om först och folien kommer att behöva bytas med jämna mellanrum. Sidesteps hade jag velat ha men det funkar inte med M-sport. Någon som satt stänklappar på M-sport? |
|
| Nu har jag kollat och jag kan inte se någon ovanligt slitage på mina skärmbreddare. Jag har iofs Sidesteps på min så det är möjligt att de tar en del av stänken. | |
| Har inte heller något problem men har inte M-Sport/skärmbreddare och har sidesteps. Så antar att det bara drabbar M-Sport. | |
| Jepp, problemet är specifikt för M modellerna och M-sport då de inte han kan sidesteps och de har lackerade breddare. | |
|
Vad säger BMW? |
|
|
Ja BMW sa "folie" men efter påpekandet att de stenskott som hittats högre upp på dörren efter bara 750 mil... så försvan intresset för foliering. Snyggt med en halvfolierad X5a för 800 tusen :-) Jag provar stänkskärmar. har beställt nu de som finns till M-sport så får vi se om vi grinar blod eller ej? Känns som jag fåt ta det istället för vita kjolar och noppriga dörrar? Varför bor man inte i något varmt land där det aldrig är undern nollan och aldrig snö? - fina bilar har man ivf :-) |
|
|
Daytrader: Du kan väl lägga upp en bild på lapparna så man får se hur hemskt det blir. Jag misstänker att det kommer att bli lösnigen för mig med. Min ÅF skulle kolla med BMW om de hört eller sett något liknande. |
|
|
Då var stänklappar beställda... (Blev även tygmattor och en iPhone hållare.) |
|
|
Länk Inlägg #90 är intressant. :) |
|
| Hahaha. GOD BLESS AMERICA. | |
|
plockar upp en gammal tråd här, nyfiken på hur det löste sig för er ovan med X5 M-sport och stenskotten? Håller på att importera en X5-a från Tyskland som tydligen har lite stenskottskador (trots det lovades att no scratches or dammages...). /Anders |
|
| Vi köpte vår X5-a (M-sport) 300 mil gammal och den hade redan då fått stänk på skärmbreddarna bak (och undersidan på trösklarna i viss mån). Iofs hade den tydligen rullat upp till fjällen och tillbaka med tidigare ägare. Monterade ganska snabbt stänkskydd på vårkanten. Fram har jag även monterat en liten förlängning på befintliga skydd för att ta det allra värsta på vintern... Inte speciellt snyggt med stänkskydd, men man vänjer sig. Den ser ju trots allt så jäkla grym ut med 315/35 bak... | |
|
Tack Martin, du har inte möjlighet att lägga ut en bild hur den ser ut med stänkskydden? Fick veta att man kommer lacka den innan den kommer hit så den är på lack redan, så jag vill ev foliera den när den kommer hit. /Anders |
|
| @ Med känsla: Bilder är väl inte helt enkelt att lägga upp? Om man inte kör photobucket eller nåt sånt men det är inte riktigt min värld... :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.