|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Det är ju inte direkt 3 liter sköljmedel du häller i. Handlar om 500ml som det mesta följer med när man tömmer ut oljan. /Mugellorot |
|
|
Nä de förstår jag också för de hade inte fått plats, men oljan i kylaren blir lika "mättad" med tillsatsen som övriga oljan men till skillnad att den stannar kvar i kylaren när du byter och sedan späds ut med nya oljan. Så frågan är vad den har för påverkan på den nya oljan/filter i de långa loppet även om de är en väldigt mager blandning. Personligen hade jag sköljt med billigare olja efter, ifall jag hade fått för mig att tippa i såna här påstodda "mirakelmedel" som tycks fixa lagerspel i vanos. Jag upplever alltid att vanos låter mindre efter oljebyte, speciellt när de är lite kyligare ute. Jag har en extra vanosenhet som jag kommer dissekera och se vad som går att göra vid en renovering. |
|
|
Märkte en lurig grejj nu när jag kom hem med bilen. Förut så har det varit vibbrationer ifrån locket där magnetventilerna sitter. Typ som att magnetventilerna slår imot locket. Nu gör den inte det längre. Alltså efter denna kur tråden handlar om. Hur kommer det sig? Känner Inget på locket. Har upplevt att det mesta av vanos ljudet kommit just från magnetventilerna. Någon som vet vad jag pratar om? Mugellorot |
|
|
Ingen som har någon fundering kring magnetventilerna??? /Mugellorot |
|
|
Ingen som har någon fundering kring magnetventilerna??? /Mugellorot |
|
| Mugellorot: Njut så länge den är tyst? ;-) | |
|
Antingen så har väl VANOSEN inaktiverats, men är iofs inte så säker på att det är vibrationer från magnetventilerna du känner, eller så går det helt enkelt tystare nu = grattis & bara att gasa! Du har väl enkelvanos, steglöst justerbar (S50)? Då skulle det märkas om den lagt av. |
|
|
Vanos har garanterat inte lagt av :) Går jämt och fint från ca 2600rpm. Kan ju varit skit som legat i vanos och kärvat. Bara så konstigt att all vibbration försvunnit men skönt som satan. /Mugellorot |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.