|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej har sökt en del efter 20 tums fälgar till min 530D F10 mn hittar inget vettigt. Så vad har ni som rattar F10, 11 valt för fälgar till era bilar? bilen i fråga är en spacegrå F10a med M-paket. | |
|
Köper du 20" Hartge får du garanterat en av de läckraste femmorna. Har beställt en ny omgång till min 535d F11 som jag precis köpt. Finns även ex. vis BMW fälgar 312 som passar utmärkt på F10. /Anders |
|
| Anders > Beställt en ny 535d? Trevligt! Vad skiljer den från den vita? Ska du ha två st F11? | |
|
Nej sålde den andra för nån vecka sedan för jag har nyligen köpt en tomt och skall bygga hus och hade lite för många bilar kände jag. Men gjorde i veckan en "rokad" och sålde en annan bil och hittade en nästintill ny 535dA T med i princip liknande spec jag hade och då passade det bra in. Gillar ju bilen väldigt mycket så en vecka utan F11 var lite tungt :-) Den här hade några fler options jag inte hade men saknade också någon, men på det hela taget blev det en bra lösning. Hann dock köpa en 325dA T M-sport som jag hade tänkt behålla men nu blev den "över" så jag skall sälja den istället. /Anders |
|
|
Jag hörde att du beställt dessa ( jag känner Thomas på Bil o Motor) Är jag hemma när dina kommer får ja nog ut och tjuvtitta lite innan han skickar dom till dig. 312 är jag lite sugen på frågan är om den grå skulle passa min bra?? eller om man kör på silver. Egentligen är det ett par F10 M5 fälgar jag skulle vilja ha men det verkar vara för långt bort i tiden innan dessa dyker upp. |
|
|
aha där ser man :-) jo han känner ju till mina bilar och jag handlar gärna hos honom, han hade ju lite replika nu också såg jag, kikade även på lite andra fälgar på Brorsons och Specialfälgar men gick ännu en gång på Hartge som jag tycker är oerhört snygga. /Anders |
|
mkk230 |
Vissa är riktiga livsnjutare.. Anders du som har bra koll på affärer, vad tror du jag får för min f10 520 d, aut, comfort pkt, sportratt, helskkinn dakotasvart, usb. met. |
|
mkk230: Lättaste är väl att du räknar ut ditt bruttopris på bilen. Sen att du drar av till att börja med cirka 10% för det får ju en nybilsköpare i rabatt om man ex. vis är ansluten till Företagarna. Sen beror det på när den är uttagen och hur många mil den har gått. Är lite dålig på 520d prislista så jag kan inte säga mera direkt. Lättast är väl att kolla var billigaste ligger på Blocket och jämföra så, med din spec och mil samt när den är uttagen. Borde ju normalt inte vara några problem att sälja den. Lättare är det förstås om det vore en Touring men du har väl en Sedan? /Anders |
|
|
Anders tycker du det blev stor skillnad mellan 18 och 20 i stötighet. för du hade väl 20 på din "gamla" F11. Jag var ett tag inne på 19 men det känns som att F10, 11 behöver 20 för att det skall se bra ut. Valet som det ser ut nu står mellan Hartges Classic 2 eller bmw,s 312 ferric grey. |
|
|
Nej jag upplever inte det som nån skillnad att nämna. Snarare tvärtom att den ligger ändå stadigare på vägen. Dock är däckvalet viktigt för ljudnivån. Jag rekommenderar Kumho som jag tycker är bra i pris men framförallt mycket tystare än andra 18 och 19 tums däck. Köper du 312-orna så skulle jag gå på silver. Är personligen lite anti de här ferric färgade eller mörka fälgarna. Tror man ledsnar på dem. Fick oerhört många komplimanger för de silvriga 312-orna jag hade på min F10 i somras. De är dessutom "billiga" hos Alloy Wheels. /Anders |
|
mkk230 |
Tack för informationen. Japp har en sedan uttagen 2010.12.14 ca 400 mil har den gått. Hur känns dina nya Golf R? |
|
Billigaste 520d F10 ligger på cirka 380 tkr, en demobil som ser ut vara såld av Bilia Göteborg, den hade iofs gått 1000 mil ungefär, men en bilfirma ligger ju alltid lite högre. Antagligen ligger värdet runt detta pris skulle jag tro. Sen kan man ju ha tur att få mera om nån ex. vis gillar din färg mer än andra aktuella bilar osv. Men tror många som går på 520d köper nytt då det är mycket förmånsbilar. Det är nackdelen med modellen när man skall sälja den rätt så ny tror jag. Antagligen tittar privatköpare som letar beg på lite större motor alt. en Touring. Golfen tog jag i byte när jag sålde min fd 335-a och skall säljas. Kul bil, mappad med Vtech så den går riktigt bra, men har inte behov av den. Varför ska du sälja din 520? /Anders |
|
mkk230 |
OK, golfen måste vara en riktig drag på, hur många hk har den & hur mycke säljer du den för? Jag behöver lite mer cash till en lägenhet som jag vill köpa. Kollar runt om jag kan byta bilen mot en billigare plus pengar imellan. |
|
den är mappad och bänkad på 322 eller 328 hk, minns inte riktigt exakt nu. Visst det är väldigt bra tryck i den. Har inte tänkt sälja den under 320´ får ständiga bytesförslag men har hittills tackat nej och hoppas kunna sälja den utan byte. /Anders |
|
mkk230 |
Det borde du få, ligger billigast på blocket iaf. Lycka till. |
|
Idag beställde jag 20 tum 312 i ferric grey från Alloy Wheels i England. |
|
|
Trevligt, när får du dem? Köper du däcken av dem eller här i Sverige? Lägg gärna ut en bild då det vore kul att se dem på din bil, vad har du för färg på bilen? /Anders |
|
|
Ja lägg gärna upp bilder på hur fälgarna ser ut på bilen:) skall beställa 312 ferric grey i veckan tänkte jag till f11 535d som kommer i juli:) Vilken färg har du på den nya 535:an med känsla? Lägg gärna upp bilder med hartge fälgarna du med:) Med känsla vad är det för utrustning du har på den nya och vilken saknas från den gammla? Hur värde sätter du utrustningen? Lite nyfiken du är ju trots allt inne på din 3:e F1X så du borde ju veta what to have and what not to have:) When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
wsemme: först och främst hade jag inte tänkt köpa en 535d direkt utan hann köpa mig en 325dAT innan, men sen sprang jag på denna och då man tog M5-an i byte så tyckte jag det var en smidig affär. Den här är även den vit, M-sport, komfortstolar, 19", oyester skinn, head up, panorama, navi prof, hifi professional (alltså precis som min gamla) sen har den också entertainmentsystemet med dvd skärmar i bak med lurar, dieselvärmare, backkamera, speed control, larm som jag inte hade på min gamla. Den gamla hade dock automatisk öppning av bakluckan (som jag nu saknar) helljusassistent och adaptiva kurvljus. Det är väl i stort skillnaderna. Den här hade gått 415 mil och min hade gått 740 mil ungefär och var 1½ månad äldre. Så summa summarum så saknar jag bakluckeöppningen men har istället fått dieselvärmare, backkamera och entertainment i bak. Fixar lite bilder om ett par veckor när de nya hjulen bör ha anlänt. /Anders |
|
|
Aha du har gjort affär med 7H:) den 535:an är riktigt fin! Förstår att du saknar aut bakluckeöppning har inte det på 325:an och stör mig på det varje gång jag är och handlar med den bilen bortskämd som man är! When Batman takes a vacation he does the Gumball |
|
|
Däcken skall Thomas fixa och och jag tror att fälgarna skall passa min Space gråa F10 ganska bra. Lägger upp bilder på bilen när de kommit( ca 2 veckor) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.