AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
25.594

Vad är det för skillnad på BMW 325d vs 330d 2010

Sida 4 av 5
Ni
1.573
NiKeMaN
Volvo V90cc D4 AWD Polestar 2020
BMW 118d 2008
ducc: Satsa på ESS Tuning så får du riktigt fin programvara till din 325d!
Visa användare
122
ducc
BMW M2
Jag bor nästgårds med Vtech och hade tänkt testa dom.
Om det är nått strul och jag är missnöjd så kommer jag testa ESS.
Sh
371
Shifty
M340i -21 G21
120i M-Sport -19 F20
Hoppas att du inte ångrar ditt val av manuell växellåda. Så länge du inte kör en modern automat så ska det nog inte vara någon fara dock. Då kan man leva kvar i sin villfarelse. ;-)

En kollega till mig hade en manuell E60 525 bensinare med manuell låda och skulle byta bil. Jag förslog då en ny diesel med automat. HA! En slö diesel som knattrar och ryker och till råga på allt automat? Nä fan, det är så gubbigt. Man vill ju köra bilen!

Trots den minst sagt motvilliga inställningen testade han en 330DA... Nu kör han en sån och babblar fan inte om nåt annat än hur underbar hans bil är. ;-)

Han finns på forumet också men skulle aldrig erkänna att han någonsin talat illa om diesel och automat. Hehe

“Folk uppfattar vallöften som löften. Det är ett problem för oss.”

Lennart Nilsson (s)
Visa användare
122
ducc
BMW M2
Alltså jag har haft ganska många nya bilar med ett brett spektra några med automat..
JAG GILLAR INTE AUTOMAT kan jag vara tydligare än såhär?
Jag har kört trimmad Lamborgini med paddlar och nej jag gillade inte det heller men det är bara min åsikt!
st
3.465
steaman
BMW iX3 50 xDrive G03 -2026 beställd
BMW 530i Xdrive -2017
Mercedes 350 GLE -2015
BMW X3 Xdrive30d -2011
Det är klart du ska köpa en bil med manuell låda om du trivs med det! Njut av den för det är kanske sista generationen som finns innan manuella lådor förpassas till museet på samma sätt som startveven.

Visa användare
122
ducc
BMW M2
Steamannen jag är övertygad att du och jag är gråhåriga och inte kapabel till att köra längre innan manuell låda försvinner från marknaden.

1. Först skall man betala en massa stålars för nått man inte vill ha

2. Sedan betala mer i vägskatt för nått man inte vill ha

3. Sedan skall man betala en högre förbrukning som man inte vill ha

3. Service kostnaider för nått man inte vill ha

4. O.SV... Listan kan bli hur lång som hälst men jag orkar inte mer :)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
ducc; jag gillar manuell också, men är inte du lite motsägelsefull nu. Vi valde S-tronic lådan för att den har lägre förbrukning, skönt på en bruksbil i stan, lägre vägskatt, lägre servicekostnader -inga brända kopplingar när man ska ta upp båten mm, samt att hustrun ville ha automat i alla fall på en bil.
Men en Lamborghini bör avnjutas manuellt:)

//Stefan

Mina bilar:Länk
Visa användare
122
ducc
BMW M2
Min hustru har jag köpt en ny bil åt hon kör inte min bil!.
Jag är ingen stadsbo har flyttat där iffrån för många år sedan jag gillar lixom frihet..! ;)
Att dra upp en båt "jävel" med min bil skulle ALDRG hända utan sånt gör man med traktor hos mig :)
Nog om den automat lådan nu det finns INTE i min värld jag åker inte bil jag kör bil och det är ingen tjänsteholk..! ;)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Har ingen traktor, endast röjsåg, motorsåg och jordfräs, inget som funkar att ta upp båt med:)

//Stefan

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
ducc;

Du kommer bli grymt nöjd med 325d,
Niklas och jag fick aldrig tillfälle att jämföra våra oljebrännare när det begav sig men jag vet att bilen gick något i hästväg. Lycka till=)

//Stefan

Sm
95
Smeagoll
BMW 523I -e39 Sedan -97
BMW 316I -e30 Touring -92
BMW 320I -e30 Touring -89
330d har väl stor och liten snäcka? som 535d

-:¤Robban¤:-
Visa användare
122
ducc
BMW M2
Stefan du är på god väg att bli "lantis" ;)
Finns inget bättre om du frågar mig :)
Visa användare
122
ducc
BMW M2
Så nu har jag hämtat bilen och jävlars vilken bil, är så nöjd så klockerna stannar :)
Den manuella lådan funkar helt perfekt tillsammans med 3 liters sexan, nemas problemas precis som jag vill ha det :)
Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Stort grattis=)

//Stefan

Visa användare
122
ducc
BMW M2
Tack Stefan :)
Visa användare
122
ducc
BMW M2
Petade i programvara i bilen idag, Vtech..! Oj, oj, oj det är inte klokt vad bilen går..!
Nu har jag bara kört ca. 10 mil, det är nog dom milen som jag kört med ett stort fånigt leende på läpparna på mycket lång tid. Skall testa mer och se hur det artar sig men det bådar gott just nu.
Vill passa på att berömma Vtech med ett trevligt bemötande och kanon service.
ez
190
ez_ric
Porsche Cayenne Turbo -06
jag kör E61 530d men manuell låda.

är den snålare än en automat: nej, troligen inte i verkliga livet

är den snabbare är en automat: nej

blir den manuella lätt att sälja vidare: nej

KÖR jag bil isället för att ÅKA och har jag sjukt kul på köpet: JAAA!!!!!

den manuella lådan i 530d är underbar och det ger mig ett ytterligare interface att bemästra och njuta av.

Om jag inte sett helt fel så har jag även lite lägre varv på sexan än motsvarande automat vilket borde ge mig lite mindre slitage (minimalt, jag vet)
ez_ric: Det är väl snarare tvärtom med utväxlingen; att bilar med automat har högre utväxling på högsta växeln, dvs. lägre varvtal.
ez
190
ez_ric
Porsche Cayenne Turbo -06
Chris87: Ja, så brukar det ju vara men i detta fallet verkar det vara tvärst om. Dvs i tex 100 km/h ligger jag på lägre varv på högsta växeln än en automatare. Jag kommer dock inte ihåg var jag läste det. Är det nån som kan?
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
ez_ric:

Hur många RPM ligger din manuella i 100 km/h?

Mvh
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.