AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
175.531

Saab har problem

Sida 31 av 44
Länk
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Frassemannen: Och ändå finns det fler som hellre lägger pengar på en E39 än en saab. Bilhandlare vägrar ta emot saab men tar gärna emot E39. Säger inte det dig någonting om verkligheten? ;-)

_
***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.***
Bilhandlare tar motvilligt emot E39 är nog närmare sanningen... B-)
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
SAAb betingar faktiskt samma pris som de flesta i klassen, inget märkbart prisfall men e39:orna rasar, med all rätt tyvärr. Jag känner i alla fall ingen bilhandlare som jublar över e39 men faktiskt en hel del som tar in SAAB konstigt nog.
Dock sällan 9-5 äldre än -03, och 9-3 innan -05...men det beror nog på åldern av bilarna.

Frasse
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Nej, gärna var en felformulering i stressens anda, där min r*v var på väg hem och jag skulle hinna ikapp den efter inlägget. ;-) Jag menade att de inte stegar bakåt och sträcker fram händerna för att stoppa det föreslagna inbytet med E39 som de gör med saab. "Motvilligt" och "inte jublande" kan jag också gå med på. Fast det gäller väl även nyare saabar?

_
J.Lindström
Robert L:
Skillnaden var att Volvo själv klarade sig ur det utan en massa stödpaket, och går minst sagt bra nu!! SAAB???...tja, minst sagt ett mirakel som räddar dem kvar som många personer klart och tydligt förklarat varför!!
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

J.Lindström. Båda företagen har väl fått statliga garantier för lån från EIB? Stödpaket, har jag missat något? Stödpaket till Saab var det väl bara Sahlin och Juholt som gapade om vilket det inte blev något av?! Men överhuvudtaget, stöd till fordonsindustrin har väl inte varit något direkt unikt de senaste åren globalt sett.
Visa användare
1.273
esadh
523iA -97
Stöd till fordonsindustrin som normalt går plus är inget unikt, nej. Stöd till fordonsindustri som normalt går minus är däremot väldigt unikt.

Varför läser du inte igenom tråden? Alla de här argumenten är ältade och har fått svar i minst ett par omgångar omgångar, kan jag garantera dig.

_
Eftersom det finns så många experter i den här tråden som klart och tydligt förklarar varför SAAB inte kommer att klara sig, så är det ju konstigt att dom ändå klarar sig, eller hur??

Är kineserna informerade att det finns experter i den här tråden som kan hjälpa dom? Klart och tydligt dessutom. Haha :)
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Jadu Lasse-sl500....konstigt att kineserna vill satsa närmare 20 miljarder på nåt som är totalt värdelöst enligt dessa "experter"....fast olyckskorpar finns det nog lite överallt här i samhället. Varför inte bara gilla att SAAB kanske överlever, blir satsat på och kanske till och med går med vinst en vacker dag? Dessutom är ju kineser inte alls så smarta som vi svenskar heller...vi kan ju allting bäst,eller?

Frasse
Tänk om kineserna hade satsat 20 miljarder i den stund GM puttade ut SAAB. Vilken skillnad det hade varit idag! Nu är uppförsbacken lång och brant.

Hursomhelst, jag hoppas att det vänder för SAAB. Världen behöver, för valfriheten, fler biltilverkare, inte färre.

mvh/ Anders
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

esadh, nu är du igång med dina gissningar igen :-) Stöd brukar liksom ges till företag som går minus i realtid, gamla resultat är historia. Du kanske kan exemplifiera de stöd som Saab fått bortsett från den statliga garantin vid lånet hos EIB?! I övrigt, Frassemannen summerar det ganska bra ;-) Gilla detta nu esadh, det är ju galet kul att Saab reser sig igen!!!
fl
751
flash gordon
Mellanbilen
SAAB 9-3 2.0 T 185 hk 02a
Hoppas verkligen SAAB få leva vidare o sälja mycket bila framöver.
Tragisk tid det här men förhoppningsvis är det över det är bara gasa på för SAAB.
KÖP SAAB NU :)
Visa användare
912
Frassemannen
BMW 523 -07
Länk vill inte att SAAB säljs. Förvånad någon?

Frasse
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Inte det minsta, det intressanta blir hur det utvecklar sig.
Bi
305
Bimmernerd
530dM xDrive Touring -12
GM:s besked kanske var (sista) spiken i kistan? Jag lider med de anställda men sörjer inte bilarna...
Sk
1.302
Skorpionen
BMW 1M COUPE-2012 - AW

Trollhättan blev tagna på sängen ? SERIÖST, trodde dom själva på det att GM skulle acceptera det?
Kineserna har ändå trumf på hand. Om GM vill sälja bilar i Kina, det vill alla stora biltillverkare, då kan dom inte sätta käppar i hjulet hur som helst för kinesiska företag som vill köpa lilla SAAB.
Det har du rätt i Henke, jag tror GM viker ner sig rätt fort. Och det är klart att det inte kom som en överraskning i Trollhättan.

Nu blir det ny förhandling och GM kommer att få lite pengar för sin teknik, men inte så mycket. Den kinesiska marknaden är alldeles för stor och värdefull för att GM skulle ta en fajt pga lilla SAAB. Som henke säger: dom kan inte sätta käppar i hjulet för kinesiska företag - då kommer dom åka på däng.
Länk

Tar det nånsin slut???! :-)

/Magnus, BMW CS # 07317

Mina bilar: Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.