|
Sida 22 av 44
|
|
|---|---|
|
Rekonstruktion igen?? nu e de bara löjligt det hela! Nu får dom ta tjuren vid hornen och LÄGG NER. Saab som namn kommer väl leva kvar! de måste väl vara någon tröst! |
|
|
Länk /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
| Det enda rätta beslutet att ta. | |
|
Skorpionen: Vaddå hoppas på godnatt SAAB? Är du helt från vettet som önskar att ett stort företag ska gå under? Hoppas du på att Volvo också ska gå i putten? 332: SAAB-namnet alltför belastat för att finnas kvar på bilar? Det var bland det dummaste jag har hört! Att SAAB har varit alltför belastat med usla GM-delar, från tex Opel, kan jag hålla med om, men namnet SAAB är inte så belastat för att aldrig mer finnas på bilar. |
|
|
Nej, Skorpionen jämför inte saab med företag som (likt Volvo) normalt går med vinst. Det är som att jämföra äpplen med päron. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
tragiskt men väntat tyvärr, man har levt med respiratorn på för länge och varumärket har svärtats enormt och ser man dessutom till att bilkonjunkturen lär vända ner rätt rejält när nu konjunkturen i världen vänder ner, så finns det tyvärr inget skäl till rekonstruktion enligt lagen. Rolf Å uttalade sig ju redan igår väldigt klart angående detta. Tragiskt för alla anställda som litat på skojaren Muller. /Anders |
|
|
Tycker detta sammanfattar allt på ett enkelt och humoristiskt sätt ;) Länk |
|
|
Helt rätt av Tingsrätten och en Elogé för att de vågade stå upp mot SAAB, företaget lämnade in en ansökan om rekonstruktion där företagets skulder på 7 miljarder och deras negativa utveckling skulle vändas-Med hjälp av att de förhoppningvis kommer få ett kinesiskt tillskott på 2 Miljarder. 2-7= -5 Miljarder, klart det inte skall godkännas och självklart är det dags för SAAB att ta ner flaggan. Och kom inte och påstå att det är synd om de anställda, lönegarantier är till för dem som oväntat blir av med jobben. SAAB´s anställda har alltid varit medvetna om att företaget går dåligt, fick en mycket tydlig varning 2009 och har sedan gått hemma i ett halvår med full lön och all världens chans att söka ett nytt arbete eller lägga undan pengar som en buffert. Hur många i Sverige får den chansen att klara sig? Nej, är det några anställda som råkar illa ut i konkursen så stavas svaret "Skyll er själva". Om SAAB är en bra bil eller inte, om Muller är en fifflare eller inte och så vidare är helt irrelevant! //Bjersér |
|
|
Vad är skillnaden mellan en fanatiker och realist månne? Bedöm själva... Länk |
|
| Viktor Muller=Bagdad Bob | |
|
Det är inte ens synd om arbetarna längre, dom har ju gått hemma sen i april med full lön utan att ha gjort ett dugg! Att sen sista fryser inne är givetvis trist. Gillade advokaten som uttalade sig i morgontv att han inte kunde begripa att ett företag sitter och betalar ut löner i 4 månader medans fabriken står still. |
|
| Alla SAABhatare har väl tidig julafton. Hädanefter får väl Sverige sikta in sig på att exportera hushållsnära tjänster och sänkt restaurangmoms. | |
|
Henke: Ja något måste vi fylla ut hålet med efter att SAAB slutat exportera sina dåliga exempel på företagande. :) //Bjersér |
|
|
lite tragikomiskt att Saab 9-5 Kombi finns som en av bilarna på Auto Motor Sports Alla Bilar 2011. En bil som aldrig kommer att serietillverkas... /Anders |
|
|
henke lexus: Snälla Du,Saab har knappt gjort vinst på 64 år !! Det är sorgligt att Saab går i graven,javisst för det drabbar så många. Men fakta kvarstår,Saab håller inte måttet och med Müller bakom rodret så är det ännu värre tyvärr. Tror de flesta här på AP-forumet inte önskar något annat än att Saab kunde överleva,men då med vinst från egen tillverkning och inte via kinesiska bidrags givare eller annat jox. Eller hur skulle statsfinanserna vara tror Du om alla gick på bidrag? Troligen värre än Grekland,Italien mfl under ribban. |
|
| Alex84: Det finns ingen naturlag som säger att SAAB för all evig framtid enbart kan gå med förlust. Att SAAB har haft en dålig ägare som GM under 20 år är inte SAABs fel. Jag är övertygad om att SAAB kan gå med vinst från egen tillverkning, för det är inget fel på bilarna som SAAB tillverkar. Det är ett bristande förtroende för SAABs framtid som har bromsat försäljningen av bilar, inte bilarna i sig. | |
|
HenkeLexus, du torde vara en av få tillsammans med Muller som ännu lever i denna illusion. Du måste inse att: 1) Saab saknar tillräckligt många köpare till sina produkter och har gjort det under många år 2) Saknar erforderlig kapitalbas 3) Saknar en ledning 4) Har en för hög kostnadsmassa i kombination med för låga intäkter (idag inga intäkter alls) 5) Saknar seriös ägare 6) Saknar förtroende på marknaden, vem törs köpa en Saab? Varför köper du själv inte en Saab nu förresten? 7) Saknar möjligheter att utveckla erforderliga produkter mm mm /Anders |
|
Verdi |
Men snälla Henke. Det finns säkert nya bättre idéer som bär sig bättre. Saab funkar inte. Då måste man ha modet att gå vidare och inte hänga kvar med nåt som inte fungerar. Ungefär som ett dåligt förhållande. Du måste göra slut och ev må ännu sämre ett tag, men det är ett måste om du på sikt ska må bättre. |
|
Med känsla: Jag ska svara på dina påståenden 1) Javisst har SAAB sålt för lite bilar historiskt sett men det finns återigen ingenting som säger att det är hugget i sten för all evig framtid att SAAB inte kan sälja i större volymer. 2) Nej håller inte med, Antonov ville gå in men fick nobben av diverse instanser. 3) Det är det minsta problemet för SAAB i dagsläget och går lätt att åtgärda. 4) Naturligtvis måste försäljningen öka från låga nivåer men SAAB kunde naturligtvis inte gå från noll till flera hundra tusen sålda bilar på bara ett år som självständig tillverkare. 5) Håller inte med. Muller är seriös men har inte tillräckligt med pengar. 6) Ja det var precis det jag sa tidigare. Jag personligen har inte råd att köpa en ny SAAB men hade jag det skulle jag mycket väl kunna tänka mig att göra det. |
|
| 7) Saknar brist på kapital men inte kunskap inom företaget. Hade Antonov fått gå in som ägare i våras hade det funnits möjligheter men det finns krafter som hellre ser att SAAB försvinner. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.