|
Sida 19 av 44
|
|
|---|---|
|
GP: Saablöner kan bli sena - igen: Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Verdi |
Och under tiden plockar Victor Muller ut mångmiljonbelopp till sig själv och sina polare. Fattar inte att ni Saab-kramare inte ser att herr Muller är en lurendrejare... |
|
Är glad och tacksam att mina skattepengar inte går till bolagsplundrare Victor Muller eller Antonov för den delen. Saab lär dessvärre gå samma öde tillmötes som Oldsmobile, Rover, MG mfl klassiska märken. Alla har de gemensamt att de inte sålde tillräckligt många bilar - globalt sett. |
|
| mixtus och henke lexus verkar helt frånkopplade från verkligheten. Man tar sig för pannan när man ser att ni skyller ett bolags fall på regeringen. Dags att vakna och känna lukten av napalm i luften. | |
|
En nästan ny 9-5a för 500 000kr som inte kan utrustas med piratdelar bara står och står! INGEN vill byta in den bla då det inte finns delar eller garanti (blir ju svårt att leva upp till utan delar)! Opeldelarna i Saab är ursula och även ofta restnoterade (märkligt!). Varför, varför går topplockspackningarna i Insignian (även Saab) hela tiden? Godset i toppen är i praktiken för tunt att plana med framgång! Ska man behöva skrota en halvmiljonbil pga att Saab helt struntar i underleveranrörerna? Inte konstigt att saabägarna är ursinniga! |
|
|
Expressen har genomskådat bluffen ;) Länk |
|
|
Det här tar en lång stund att läsa, men är intressant och oroande. En stor skål popcorn rekommenderas bredvid datorn! Länk Erik ___ Trender är till för amatörer, vi andra går på instinkt! |
|
Verdi |
Fortfarande någon som tycker att vi ska ösa skattemiljarder över den killen? |
|
Saab befinner sig ju redan under rekonstruktion eftersom företaget fortfarande inte förmår göra rätt för sig. De fick 8,3 MILJARDER för 2 år sedan från människor som var ekonomiskt helt försvarslösa! Saab måste slå alla industrihistoriska rekord i ekonomiskt vansinne! |
|
|
@Erik W: Tack för tipset! Mycket intressant - om bara hälften av det som står i artikeln är sant, så undrar man ju verkligen... /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Den största skithögen är GM dom visste vem Muller var.Att förhandlingarna med honom var långt gångna är ingen ursäkt för att inte avbryta köpet. Det fanns andra intressenter Det tyder på att GM ville lägga ner sen när det dök upp en köpare så brydde dom sig inte om det var en seriös köpare lurendrejare maffiaboss bara dom tjänade en slant på det hela. Muller är en slug jävel han är absolut inte största skiten i SAAB affären. Det är GM som lät honom köpa SAAB. |
|
|
Så tragiskt att man fortsätter sätta sitt hopp till denne bolagsplundrare Müller. Han har ju hela tiden endast varit ute efter att tjäna egna pengar och plocka ut arvoden själv, istället för att som en seriös industriman se till att lösa långsiktig finansiering, slimma organisation och produktion och få igång iaf en del av produktionen. Tragiskt att stackars anställda måste sätta sitt hopp till denne skojare. Det har jag skrivit i flera månader här. Märkligt att han fått hålla på så länge, det är ju faktiskt i mångt och mycket brottsligt. Hoppas lagstiftningen kan sätta åt honom, men det kommer ju tyvärr säkert inte att gå. /Anders |
|
|
GM ville lägga ner Saab men vek sig för protesterna från Saab-ägarna, driver man vidare din teori är det alltså entusiasternas fel att Muller fått skända företaget? Den tanken är intressant, de hade säkert gillat idén! ;) //Bjersér |
|
| Då väntar vi väl bara på att klagosången från Henke Lexus ska dra igång igen. Muller har inte gjort något fel, det är regeringen som har ställt med allt elände. | |
| Japp, allt är regeringens fel! För femhundradelfte gången, regeringen har inte lyft på många stenar för att SAAB ska ha en rimlig chans att överleva. Hade staten köpt SAAB från GM hade vi sluppit den här härvan. Muller försökte men det gick inte och det är svårt när ett lands regering lägger snubbeltråd överallt, Muller ska ha viss cred för att SAAB inte blev nedlagt av GM. Det var bla han som övertalade GM till en försäljning istället för nedläggning. | |
|
Är du seriös? varför ska vi skattebetalare ge oss in i den där soppan? Vi ska TACKA alliansen som inte kastade våra skattemiljarder i sjön, Saab kommer att dö det anade de flesta redan innan Muller soppan startade och nu är det stensäkert |
|
|
henke lexus agerar internet-troll... Han retas bara! Hoppas jag. /Magnus, BMW CS # 07317 Mina bilar: Länk |
|
|
Fast lite förståelse har jag för henke lexus resonemang.....ganska många andra företag får hjälp från staten men SAAB lämnas faktiskt i sticket på ett ganska äckligt sätt i mina ögon. Jag menar inte att staten ska äga SAAB men idioten Maud Olofsson utstrålar verkligen : "SAAB/Muller/Antonov-ska minsann-inte -få-nån-hjälp." Och om de vetat sen -09 att Antonov är stoppad av EiB och inte agerat efter de förutsättningarna så är det en skandal av stora mått. Frasse |
|
|
Frasse: du borde vara gammal nog att minnas de statliga stöden till den krisdrabbade varvsindustrin på 70-talet. Vis av den erfarenheten finns det ingen logik till varför staten skall gå in och köpa en krisdrabbad biltillverkare som i princip aldrig gått med vinst dessutom. Att andra regeringar i andra länder gör det beror helt enkelt på att tyska och franska biltillverkare vanligtvis går med vinst och kan betala tillbaka stöden när konjunkturen vänder. Jag är helt övertygad om att det på sikt kommer något positivt ut av detta, även om det innebär att Saab går under. Malmö lyckades ju repa sig riktigt hyggligt efter varvsdöden, hoppas Trollhättan också lyckas! |
|
|
Kristoffer: INTE köpa SAAB!!!...läs vad jag skriver tack. Men ett litet hjälplån, en liten knuff i rätt riktning, ett borgensåtagande med säkerhet i fabrik, etc, etc....så som de hjälper bankerna kanske? För detta känns ju faktiskt som en riksangelägenhet och inte som en liten skitfirma som man struntar i, eller? Jag tycker precis som de flesta andra att företag själv ska klara sig men just SAAB känns lite annorlunda, precis som Volvo tex. Men...och det är ett stort men.....detta skulle ha gjorts för några år sedan så hade det kanske inte strulat som nu...med klydderöven Muller, och tack vare bristen på empati från regeringshåll så tycks det ju gå åt helvete med stora steg för SAAB nu. Vem vet, kanske resultatet blivit detsamma men jag tycker regeringen har agerat passivt och fegt från dag ett i denna soppan. Frasse |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.