|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Ingenting eftersom boxen inte kommer upptäckas =) burger tuning har lång erfarenhet av trim till BMW, särskilt genom juice Box till 335i / 135i. Tror att du blir väldigt nöjd med detta trim, jag hade köpt det utan tvekan om jag hade behållt min 2010 330i coupe.. |
|
|
Jag själv har satt in ett cylinderformat K&N insatsfilter och öppnat upp luftburken för mer luft samt Installerat en SprinBooster med 3 responslägen samt en mappning på rullande landsväg. Bilen har sjukligt bra respons och känns som man fick 30hk extra tack vare 0 dödläge i gaspedalen mm.. Effekten i motorn ligger på ca 200hk mot 173 som är org. Lycka till! BMW CS #07491 |
|
| Vad är skillnaden mellan BMS Powerbox och Sprinbooster? Eller är det samma funktion. Luftfilter tillsammans med tuner verkar ju vara det man ska gå på.. | |
|
Skillnaden i praktiken är att BMS ger 10hk och 7 responslägen. Bms boxen finns ej till min modell så det fick bli en sprintbooster + mappning ist för ett ännu vassare resultat Mvh BMW CS #07491 |
|
| Schmiedman säljer ju ett "superchip" för 4770:-. Det låter ju fantastiskt bra på beskrivningen.. Någon som har provat eller vet mer? | |
| Tycker det låter ganska mycket med 10-14hp. Det man har läst om BMS är ju att den inte heller ger så mycket HP som dem påstår, däremot så verkar responsen vara värd det :) | |
|
Precis! Kan man ha en BMS modul på sin bil så köp en sådan. Finns det ingen BMS modul som passar, så kan man köpa en SprintBooster, eller annan dyl responsmodul som är nästan lika bra, men du har endast 3 lägen istället för 7 st och du får inga fler hästar beroende på att SprintBoostern kopplas in efter databoxen nere vid gaspedalen och BMS modulen kopplas in direkt på databoxen. Lycka till |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.