|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! Har samma problem , samma felkod vad var felet för dig? Vad gick det på att reparera? // Martin |
|
|
Var luftmassmätaren som va felet. Vi kollade den på mekonomenverkstaden och det var inget fel på den. Köpte en ny begagnad på vinst och förlust och det var det för mig. Kolla så det är rätt nr på den som är i bilen så den är till rätt bilmodell. Mvh peter |
|
|
Okej! Se där.. Och din bil gick som en kratta också? Som om turbon inte jobba? Hade du något siren liknande ljud? Mvh Martin |
|
|
Yes. När jag drog ur luftmassmätaren gick den bättre men inte bra. När den var i va de som turbon lagt av |
|
|
Hoppas det är det isf! Bmw skulle ha 2700kr för en felsökning men jag har exakt samma symtom som dig... Får prova det!! Tack för hjälpen // martin |
|
| Vad har/hade du för årsmod. ? | |
|
Det var en -99eller-00. Satte in en luftmassmätare från 2004 då det var samma artnr och allt. |
|
|
Okej. Jag har ju en -07a.. Får plocka bort den och prova ifall den går bättre utan LMM. Om den gör det borde ju en ny sådan lösa problemet. // martin |
|
|
Du kan ba koppla ur kabeln till lfm så slupper du massa skruvning:). Har läst att ibland så går den inte ens att köra om man kopplar ur lfm. Men värt att testa. Kan även köpa egen obd2 mätare på kjell och kompany för 300kr och testa med torqeappen så får du fram lite felkoder:) |
|
|
Kopplade ur kabeln nu. Inget hände samma syntom som förut. Lossade hela lmm och startade bilen och inget hände. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.