|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| jo dessa pumpar verkar gå riktigt långt på de flesta bilar. ja skulle personligen bli orolig för att bilen e mätarskruvad om man får byta pump under 20tusen mil.. min personliga åsikt | |
| Nja, de med plastimpeller kan nog gå tidigare. Bytte på min dieselmerca vid just 26000 mil. Det tar ca 10min att byta pump på en sån :) | |
|
Frugans E39 530dt-02 har i skrivande stund rullat 23.800 mil med fabrikspumpen i... Inga problem alls.. Dizzy69 |
|
|
Jo, kanske ska skriva att vattenpumpen byttes i förebyggande syfte på min 523:a(strax under 19000mil rullade.. garanterade mil för farsan ägde den sedan ny) , var lite orolig att det skulle vara just plastimpeller i min originalpump. Nu var det ju inte så utan min originalvattenpump hade som sagt metall. Därmed inte sagt att det var "onödigt" ty lagerhaverier och läckage händer ibland ganska tidigt på iaf vissa E39 v-pumpar om man läser en del inlägg i detta forum. Mvh Janne. |
|
| i förebyggande syfte e bra. de ja mena va att man kanske aka va lite fundersam om bilen typ gått 15-16 o pumpen lämnar in. ville bara förtydliga mitt tidigare inlägg så folk inte tror ja snackar för mycke dynga :) | |
|
Ja vi kan väl slå fast att pumparna 96> håller en högre klass än på M50. Jag kommer framöver att byta. Dagens mek blev Justering länkarm xenon:bytt Torkare bakruta+spolning fixat (kabelbrott) Oljebyte motor,låda,bakaxel Bromvätskebyte inkl koppling Bromsar översyn o byte av belägg Böt högtalare i bak som lät bedrövligt fast det satt en sub vid batteriet,blev skillnad mot original. Duttat lite stenskott Satt på sommarhjul Klarlackat bakljus på luckan Fixat den trasiga lampan till ängelögat Smörjt upp draget Tänkte börja med en rekond men man ska ju ha nåt o göra imorrn oxå Mvh/Micke Lindberg Min tii Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.