|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
| Voine Voine, husvagnseländet väger 1500. Jaha då blir det olovligt? Hinner ju inte fixa E-kort. Vilka tokregler, en Audi A3 verkar få dra vagnen men ej min kärra... :(( | |
| Hur kan det vara möjligt att en liten A3 får dra mer?! Hänger det på motorn eller vad? | |
|
nikasp: Det hela hänger på bilens tjänste- och totalvikt. Kravet för att få dra släpvagnar med en totalvikt överstigande 750kg är att släpets totalvikt inte får överstiga bilens tjänstevikt och att den sammanlagda totalvilkten för släp och bil inte överstiger 3500kg (sammanlagd totalvikt = släpets totalvikt + bilens totalvikt). En 325i E90 samt 320d E90 från modellår 2009 framåt, både automat och manuell, får med enbart B-kort dra ett släp som har en totalvikt på 1500kg. |
|
| kultingen: Det är ju sådant som bör kontrolleras långt i förväg. :-) | |
| @Chris87: 320d Touring 2009-> är vikten 1455 på B-kort. | |
| _Johan_: Jag skrev E90, vilket innebär sedan. 320i E91 (touring) med automat får också dra 1500kg på B-kort. | |
|
Jag har tydligen ngt som heter adaptiva kurvljus. Då reglaget står till väster. Nu verkar det inte som halvljuset lyser (på dagtid) med vredet där. Går det att ställa in olika eller kan man bara köra vintertid på det läget? Det kan ju inte vara lagligt med bara diodringarna lysande... /Kultingen |
|
|
Testar du samma läge när det är mörkt ute så skall halvljuset lysa, detta läge är alltså styrt av en skymningssensor. Vill du använda de adaptiva ljuset får du alltså slå över reglaget till detta läge när det är mörkt, jag har inte denna funktion (Kurvljus, ljuskänsligt halvljus har jag) på min X3 men japanen fungerar på det vis jag beskrev. :) //Bjersér |
|
| kultingen: Du kan låta en BMW verkstad ställa in så att halvljuset alltid lyser i ljusvredets absolut vänstra läge. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.