|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hur har det gått för dig? Har det blivit någon bil? Kan du inte länka till de du funderar på? Alexander |
|
|
Jag har varit och provkörit en 116i 09a. Den var 6 växlad med nya motorn. Bilen var skön att köra, bra kurvkörning och gick fint på vägen. Den bilen jag testade hade verkligen bas utbud i ljudet. Måste säga att det är riktigt dåligt ljud i 116i om man inte har något annat ljudpaket. Detta drar ner väldigt mycket på denna bil då det inte räcker med att bara skicka in en bas låda utan krävs att byta ut båda högtalarna som sitter i dörrsidorna och möjligtvis montera ett par högtalare där bak. Hur tycker ni andra att ljudet är? |
|
| Det duger men sen är jag inte så kräsen | |
|
Har kört både 116i och 116d 6-växlade. Enligt min smak är dieseln både roligare och snålare. Beställde till hi fi högtalare och ljudet blev mycket renare och klarare än standard så det var värt pengarna. Valde professional radion = en bas under stolen mm = bättre än standard men jag hade velat ha lite mer tryck i basen. ;) |
|
|
Men då är jag också musiktokig och lite kräsen.. :) |
|
| Lägg till Harman Kardon då får du mycket bra ljud, det är värt pengarna. | |
|
Är mycket möjligt att HK eller någon annan extrautrustning är värd pengarna, men BMW vet inte hur man gör bra ljud tyvärr. Man får gå upp till de absoluta värsting-anläggningarna i 5 eller 7-serie för att det skall bli riktigt bra, men inte "wow". Men du köper väl inte en bil för enbart ljudet? Är det en etta du fastnat för är en omgång högtalare och en baslåda inte en dyr operation i sammanhanget, ens om man låter någon annan montera dem, med tanke på vad att vi pratar bilar för sexsiffriga belopp! :) //Bjersér |
|
| Råder dig att inte köpa en 116, inte ens en bensin BMW enl. mina källor. Massa motorfel på dessa bilar. Min flickvän har blivit lurad under flera år. betalat felsökningar för en massa Goodwill fel. Tändspolar och kamkedja är två fel, givare är andra typiska fel. | |
|
jag har haft min 116 2005 i snart 2.5år och hittills har det bara varit att tanka och köra.. har bara bytt slitagedelar och den har fungerat kanon hittills, peppar peppar. det jag kan sakna i min är en växel då bilen är 5-växlad annars har den funkat kanonfint. |
|
|
Hej Ägde en 116i 06 i 2år. Bytte bromskivor belägg bak o ett nytt batteri under den tiden. Startade jämt gick som en klocka inga problem. Men den är inte så snål för att vara en 1.6 liters. 0.7 motorväg betydligt mer i stadskörning. Åkte 2 semestertripper med bilen 2 vuxna 1 barn,hund och full packning. Då är det inget rolig bil att köra på vägen riktig seg.Omkörningar är bara att glömma. Sen det där med kedjan ska inte vara något problem om spännaren är bytt .Det är den som är problemet och ska vara åtgärdat vid något servise tillfälle.kolla upp det vid eventuellt köp. Ska du ha den som pendlar bil åka ensam kan jag rekommendera den annars nä. |
|
|
Känner att jag måste tillägga att jag skulle aldrig råda NÅGON att köpa en 116i. Det innebär problem, förr eller senare så går det åt H*lvete. Problemet med 116i är att kedjan är av för kass kvalitét. Den töjs ut efter x antal körtimmar, och behöver då en ny, längre kedjespännare. Och det är precis vad BMW har åtgärdat, alltså längre kedjespännare. Detta innebär sedermera att man bara skjuter upp problemet. Man spänner ut kedjan men efter ett tag så töjs den ut igen, även fast man har en längre kedjespännare. Tillslut töjs kedjan såpass att den kuggar över och hoppar av och förstör kedjehållaren som trasas sönder ner i oljetråget. Så köp ingen 116i, är mitt råd... |
|
| inlinesix: vart kommer den informationen ifrån och hur mycket måste man köra? | |
| samt funkar det att byta kedja? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.