AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
6.385

Köpråd, M eller konkurent?

Sida 2 av 2
hampe m3
Va är det med bilar som rullat där nere som gör att de ska undvikas som pesten? sand, sol, vind? eller är det ngt jag missar.

Känns som om jag gladligen skulle köpa en privat importerad bil av någon som tagit med den som flytt gods om historiken är korrekt, självklart inte för samma motsvarande som en svensk såld.

mvh hampus
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
>>Hampus
Ingen skillnad. Bara en del besserwissar som snackar skit.
Hur många Ferrari eller Porsche i det här landet är sv-sålda som nya? 5-10%?
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Jag har bott i UAE och har varit i samtliga länder på den arabiska halvön, bla Kuwait.
Det går naturligtvis inte generalisera men mycket pengar och ett förhållningssätt till sitt eget agerande som skiljer sig åt vad vi kan vara vana vid.
Inshallah, om gud vill, präglar en stor del av befolkningens vardag.
Jag körde det där väst-europeiska konventionella konsult-tugget, "Imorgon träffas vi 0800, vi gör det här och det där och lite av det andra, är det OK?"
Svaret var ja, dom repeterade till och med vad jag sagt men avslutade med "inshallah" och kom ofta några timmar försent.
Samma agerande förekommer i trafiken, rekordet var en 911-turbo, ägaren kom 300 meter innan han kraschade i rondellen.
En av shejk-sönerna (110 barn) hade ett flygintresse, han köpte då en F18-Hornet och några amerikanska meckar, sedan vinglade han runt ovanför persiska gulfen och lekte "top-gun", han hade för länge sedan passerat den kicken M-bilar gav och behövde tyngre grejer.
Jag hade aldrig köpt en importerad bil från den där regionen.
Mitt tips är därför att köpa nåt vasst amerikanskt, men sälj innan du flyttar hem.
ck
70
ck75
E92 M3 2008
Jo, det är ju viktigare här att hitta rätt bil då folk inte alltid sköter om sina grejer. Men den M3'an jag vill står hos den auktoriserade BMW handlaren och har gått 1600 mil. Har inte vart med om några olyckor och ser riktigt bra ut i skicket. Så länge jag sköter om den och inte smäller den så ser jag inga som helst problem med att ta hem bilen. Sen om nån vill köpa den eller inte är ju upp till var och en.

Men det finns ju en del fördelar här nere också, bilen har aldrig körts på en saltad väg, jag har privat garage hemma och på jobbet så den kommer aldrig stå ute.

Antar att allt har för och nackdelar men jag har ingen lust att sitta och köra en bil jag inte vill ha egentligen i 3 år av mitt liv när jag har råd att ha det jag vill ha så det ser ut som det blir BMW eller Porsche.

/Calle
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
3 år går fort :-)
Jag hade ingen egen bil när jag bodde i mellanöstern, hade en deal där jag fick alla kostnader ersatta och hade därför hyrbil.
Hade däremot en 911 parkerad på Nürburgring för "avkoppling".
Lätt att fastna, once you have had sand in your pockets there is no return.
Quatar, snart.
Z4
482
Z4-pirayaN
BMW Z4 3.0 Roadster -2003
VW Passat -2013
Vilka typer av jobb söker de? tekniska eller ekonomiska?

tycker ju om sandstränder så skillnaden kan ju inte vara så stor? ;)
Fi
683
Firren
iX1 '23
996tt ’03
Sikta på en Porsche. There is no substitute! :-)

mvh
Anders
Porsche 996 4S e jag helt inne på av någon anledning
ck
70
ck75
E92 M3 2008
Vågar inte köpa 996 här nere, dom är för gamla och som Andersk sa så sköter folk inte alltid om sina grejer. 07-08 är nog gränsen för hur gammalt nåt får va, och då är dom intressanta Porscharna för dyra. :/
Har iaf inte hittat några intressanta till rätt pris.
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Försök hellre få tag på nåt coolt.
En vanlig 996 är inget att satsa på, GT3alt nåt med RS i modellbeteckningen funkar om du gör ett bra pris, alltså halva DE priset.
CSL M3?
Alternativt nåt gammalt hardcore järn, i Abu Dhabi fanns det en farbror som hade ett garage fullt med riktigt fräna bilar.
Vad jag vill säga är att run of the mill bilar kommer du aldrig att tjäna pengar på.
Visa användare
1.589
bag
BMW CS #08225

E36 316i Compact -99
E34 520i Touring -94
E46 320iM STCC Edition Sedan -04
Z4M lägger jag min röst på. klart häftigast och mest udda av bmw-alternativen.

BMW - Allt annat orsakar illamående.
BM
207
BMWM_4ever
997 Turbo -07
530 XD M-Sport -07
Porsche 997. Då har du chansen att köra gratis bil i 3 år. Sen sälja för typ inköpspriset. Det går aldrig med en M3 eller M5. Ett annat tips är om du hittar någon udda modell typ M3 CSL som någon nämnde, men är svårt, jag har letat lite smått men inte hittat någon, hittar du någon så hör av dig till mig då jag är i Kuwait ibland.

Länk

Denna är inte helt fel.

ck
70
ck75
E92 M3 2008
Provkörde en M3 -08 igår hos BMW. Den är väldigt fin men jag tror förra ägaren har kört in en i trottoarkant eller nåt för han har tydligen bytt två fälgar, när jag körde rakt så va ratten lite sne (typ 5 grader men ändå). Plus att när man svänger skarpt höger så kommer ett missljud från höger bak.

Dom lovade förståss att gå igenom detta och fixa alla eventuella fel om jag vill ha bilen men jag hade förväntat mig att bilen skulle vara i perfekt skick när den bara har gått 1600 mil så vart lite avtänd.

Ska försöka kolla på ett par 997'or dom närmsta dagarna.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.