|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Välfylld plånbok kan kanske bidra till lutning mot dörrsidan ;-) mvh/ Anders |
|
|
När man kör 1an sitter jag lite snett inåt, känns rätt bekvämt så. I Audin går det inte pga stolarna. Har alltid trivts med körställningen i mina BMWs men har ännu inte hittat perfekt körställning i Audin. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
Att man sitter lite snett är givetvis för att kompensera slitaget på sidostödet som sker när man kliver in och ur i bilen! :) Jag har inte tänkt på det men efter att ha läst tråden märkte jag att jag stödjer mig mer på högra än vänstra stödet. Och jag sitter ändå ganska korrekt med rak rygg, rätt avstånd till ratt osv. |
|
|
ja tror att a-stolpen är ivägen som någon sa. kör mycket traktor å då lutar man sig åt alla håll för att se nått. undermedvetet helt enkelt. har åkt en hel del lastbil och de flesta sitter lutade åt något håll mest hela tiden. då har de ett armstöd på varje sida som fälls ner från stolsryggen. sen ska väll vissa vara cool också. då kommer kepan fram. :) BMW ownz |
|
| Japp, armstödet mellan framstolarna bidrar konstanterade jag nyss. :) | |
|
En stor plånbok i höger bakficka brukar göra sig påmind via skink-kramp efter cirka en halvtimma i bilen. Själv sitter jag väldigt upprätt - då har man ju glädje av sportstolarnas sidostöd. Nackdelen är att mitarmsöHar också nackstöden väldigt högt av säkerhetskäl - om man smäller vill jag inte vika nacken bakåt över dem utan jag vill att de stoppar min tjocka skalle på väg bakåt - i princip i alla bilar jag lånat hyrt så har jag fått höja nackstöden - och jag är inte superlång med mina 186 cm över havet. /Patrik, 325i cabrio -94, 325i touring -02, BMW CS 4096 |
|
|
Högst besynnerligt - skulle aldrig falla mig in att sitta snett, men så är jag gubbe i rättvänd tweedkeps, även fast jag sällan har kepsen på mig när jag kör och som bor på landet :) Instruktionsboken till Mercan talar om hur man ställer in stolen; Börja med att ställ sittdynan så högt det går utan att huvudet hamnar alltför nära taket. Därefter justera avståndet från pedalerna så att det precis inte går att helt räta på benet med foten dikt mot golvet under pedalerna och därefter justera ryggstödet så att det går att vika ner handen över översidan på ratten när båda skuldrorna är helt dikt mot ryggstödets övre del. Nackstödet justeras i höjdled så att dess mittpunkt är i nivå med mitten på skallen. Sedan är det lårstöd ock svankstöd och annat mindre viktigt. Och jag sitter definitivt mitt i sätet, mitt för ratten. Där jag bor åker vi uppåt 100 km/h på småvägar så det krävs att man har lite småkoll och kan hantera när det blir lite intressant. Sitter man extremt bakåtlutad eller besynnerligt nog lutad åt ena sidan grejar man knappast det. Och mode, i all former, det är jag gammal nog att ge fullständigt hoppsan i! :) Trots att jag är gubbe sitter jag fortfarande med händerna som Delorean beskriver, iaf när trafiken tillåter och jag vet definitivt att uppskatta det. :) :) :) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.