AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
12.714

Början till en begagnatguide E90 E91 E92 E93

Sida 1 av 2
Efter ett mycket bra initiativ av en användare fick vi ihop en utmärkt begagnatguide om E60/E61: Länk

Tänkte kolla om det finns någon intresserad med egen erfarenhet som kan bidra med motsvarande för E9x. En del saker är säkert gemensamma med E60/E61, och det mesta finns redan på forumet. Men om någon har tid och lust att sammanställa de E9x-specifika fel eller problem som är kända, så lägger vi ut en begagnatguide baserat på detta vad det lider. Det går även bra att maila eller powerposta mig. Dom bästa bidragen kommer belönas med en tids fri PowerUser Pro.

Givetvis bör felen och problemen var något så när utbredda och inte enbart vara kända på enstaka exemplar. Önskvärt är även att lägga fokus på den typen av fel som kan vara bra att vara medveten om när man tittar på ett begagnatobjekt, snarare än en lista på alla fel som kan tänkas uppstå under ägandet.
Visa användare
929
melzen
118D E81 -10
Mercedes 250 CGI -10

Z4 Coupe -07 (såld)
530D E61 -05 (såld)
SAAB 2.0t Vector/Aero -03 (såld)
Hamnade på denna post efter att ha sökt efter min egna tråd om begagnatguide för E60/E61.
Vill passa på att lyfta detta inlägg då många säkert missad det nu när det gått en tid. Finns nog en hel del personer som har en E9x och är så pass väl insatta att de kan iaf börja skriva en guide.
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag har en känsla av att roffa kommer tillföra något :P
Roffa1
Nix, där tog du fel;-)
Cr
1.095
Craile
BMW 520da Touring M-Sport -14
Som att torkarna känns i bromspedalen. Det var väl standard. Men kanske har fixats till med åren?

Blogg för er med stort bilintresse: Länk
To
3
Tony 325
325i Coupe 2008
I nästa bilsport som kommer ut den 20/4 kommer det att finnas en begagnat guide för E90 serien.
Det är väl rostproblem i luckor som det finns flera separata trådar om, har inte drabbat mig (ännu?). Annars finns det väl inget större typfel....
J-
534
J-A
325i T -08
Finns en del motorproblem

N52 -2007
Länk
Länk

N53 2008-
Länk
Läs också om motorproblemen i beg.guide E60

Roffa1
Vilken PREMIUMBIL;-)
Låter nästan som någon slår med en liten hammare på motorn.
Men det ska väl vara så enl BMW? det kallas nog för Premiumljud;-)
Verdi
Men Roffa, varför säljer du inte din rosthög och köper nåt annat? Är det inte jobbigt att vara så sjukt negativ och gnällig?
Roffa1
Hehe..vem är det som gnäller;-)
Jag kommenterade länken med motorknacket och blir
sedan påhoppad av "Joakim von Anka" med uppmaningen
att sälja min rosthög till bil. Ursäkta men hur står det till:-/
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Kör själv inte E9x men 3serien ligger närmast hjärtat har alltid gjort det...Har planer för att skaffa mig enE9x i framtiden och begguiden vore ju perfekt...

Det jag har läst samt några bekanta som kör e9x har råkat ut för.Tändspole,rattlås,rost osv osv..
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
"Joakim von Anka" *ASG*
Visa användare
4.001
catch_me
G30 545e M-sport 2023
G30 530e M-sport 2020
Marin.....Joakim von Anka ????
Visa användare
4.597
Marin
Bruksbil
Roffas nya smeknamn på Verdi....Joakim von Anka. Elakt, men fyndigt! *haha*
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Hej,

eftersom jag själv börjat fundera på att byta bil och börjat titta lite efter e90/91 så vore det trevligt att få till en begagnatguide även för denna modellserie.

Mitt bidrag:

Komfortpaket:

Aut avbländande innerbackspegel
Fällbart ryggstöd
Armstöd fram
PDC bak
Regnsensor
Klimatautomatik
Radio Professional
Farthållare

Xenonljus ej standard

Facelift from modellår 2009.
Ny huv, nya backspeglar, baklyktor mm.

Felkonstruerade toppar på N52/N52, vilket skall vara åtgärdat from 2008/10.

Mvh Håkan

2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Lite mer info:

Dynamicpaket:

Belysningspaket
Sportchassie
Lädersportratt
Lättmetallfälg 17" dubbeleker 161
Sportstolar
Xenonstrålkastare

/H

2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Eftersom jag har börjat snegla lite efter en e9x inför kommande bilbyte vill jag väcka liv i denna tråden igen. Jag hoppas, och tror att det är fler som önskar få en begagnatguide för denna modellserie.

Vill även ge ett bidrag, och då gällande bränslesystemet för bensinarna.
Se: Länk

/H
mr
190
mr.ozz
330d M Touring -06
Eibach sportchassi
Ecotune decat downpipe
TM chiptuning mapp

120d -05
ProMotech box

Renault Trafic -08
Många som klagar på e90 serien inkl. mig själv.. Dock ska man nog undvika
bmw där garantin har gått ut om man har tummen stelopererad i handen alt. har dålig kontantbuffert. Bättre att satsa på en KIA med 7 års garanti då. Blir liksom mycket mindre hål i plånboken då.

Farsan fick t.o.m torkarbladen bytta på garantin på sin KIA. Skulle det gå igenom på en 1 år gammal BMW måntro?
mr.ozz:
Köper han en KIA och har inte råd att byta dom själv?
2.428
Håkan Hsson
520i -99
320ci -05
Undrar om ngn har lust att bidra med erfarenheter av modellen och kanske färdigställa modellguiden?

/Håkan
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.