|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej, Vad tycker ni om denna 530iA Länk Har varit o kollat på bilen då den såldes på Hedin bil i Halmstad för ca 1år sedan,bilen är i fint skick,inredningen mycket bra! Är lite tvekksam för att det är en importbil dock billigare skatt än dom sv-sålda bilarna=) Alla servicarna gjordes här i sverige har j för mig! | |
|
Så länge du tar reda på något sätt vad bilen varit med om innan 2005 så är det ju lugnt. Ring den som importerade bilen och försök få kopior på servicar och liknande. Bilen beskattas antagligen efter vikt och inte CO2 och det är därför den är billigare i skatt än sv.såld. ------- //Lövet |
|
|
Stanic: Det är svårt att hitta välvårdade bilar, om den är fin bör du gå på skicket i första hand på bilen. Enligt annons texten verkar den som importera bilen ha ägt den i 5 år vilket gör att jag skulle inte bli så misstänksam ärligt talat. BMW M-POWER |
|
|
Kontakta en lokal BMW verkstad och fråga vad dom kan se på regnumret. Dom kan se om den varit inne i tyskland oxå. Tror knappast att miltalet stämmer. Import och så lite mil. Nä låter inte rimligt. Är ofta som importer har rullat mindre än svensksålda när dom ska säljas = Mycket fusk. Så trist. I regel så kör dom mer per år där nere än vad vi gör här. Men kolla upp den noga som sagt! |
|
|
Har för mig att ett företag importerade in bilen till han killen som hade bilen i 5år skicket på bilen var väl ok men inredningen var i mycket gott skick, då när ja var o kollade på den hade den gått 8300-8500 nått! framlyktorna var okej (ej blästrade) ,men som ni säger så måste ja kolla läget i tyskland också!För i sverige verkar allt vara på sin plats! |
|
|
Craile: Det är en ganska vanlig myt att Tyskar kör fler mil i snitt per år.. Länk Mvh Jimmy |
|
| vad tycker ni är ett bra slut pris för den här bilen? | |
|
1 2010-03-11 HEDIN HELSINGBORG BIL AKTIEBOLAG BOX 22129 250 23 HELSINGBORG 2 2005-07-18 BERGSELL, CARL ROBERT DIAMANTVÄGEN 8 611 44 NYKÖPING Betyder detta att han importerde in bilen själv lr ? Detta är ju ett gammalt utdrag,då ja kollade upp bilen sist därför finns inte den nya ägaren med. |
|
|
Det behöver det inte betyda. Första ägare i registret är den som ägde bilen när den ställdes på första gången. Den kan ha haft hur många ägare som helst innan. Så den kan mycket väl ha importerats av en firma som sålt den till CR ovan. ___ //Ulf |
|
|
Hur kan jag se vilket företag det var som tog hit bilen? genom att ringa den första ägaren lr? |
|
|
Det kan väl vara en bra start. ___ //Ulf |
|
|
nu dyker det upp en till "första ägare" Nr Förvsdat Pers-/Orgnr Namn & Adress 1 2010-04-27 KIANDER, JOHN PETER SMEDÄNGSGATAN 2 302 39 HALMSTAD 2 2010-03-11 HEDIN HELSINGBORG BIL AKTIEBOLAG BOX 22129 250 23 HELSINGBORG 3 2005-07-18 BERGSELL, CARL ROBERT DIAMANTVÄGEN 8 611 44 NYKÖPING 4 2005-07-07 ASP, RAOUL MICHAEL HENNIG TUREHOLMSVÄGEN 145 179 75 SKÅ |
|
|
ser ut som om det var han som tog hit bilen! Bolagsengagemang Antal bolagsengagemang: 2 st MICHAEL ASP (590126-XXXX-00001), Innehavare Reda Företagen Handelsbolag (916624-6927), Bolagsman |
|
|
Bilen kom till sverige vid 14565km 2005-07-07 enligt Bilprovningens bes-protokoll! Gått välidigt lite för att vara en 2003-06-08 Sverige 2005-07-07 (2år) |
|
| Jag är skeptisk att den bara hade gått 1400mil på 2 år. | |
|
nu är den ute igen men för 149,000 nu!! Länk |
|
|
Någon som har lyckats luska fram lite info från Tyskland gällande denna? Har tänkt att åka och kolla på den idag (söndag) bara för att kolla skick och det inte är så långt, men är något skeptiskt då den som sagt bara ska ha rullat 1400mil nere i Tyskland på en 2års period. |
|
| Kollade tyvärr aldrig vidare,tappade intesset på vägen. | |
|
stanic: Hur går det? Har du hittat ngt vettigt? BMW M-POWER |
|
|
Nej inget ännu men jag såg en fin 545a Länk men import igen såg jag nu! själv då?hittat drömbilen? |
|
| Funderar på att Köpa helt ny 520D lr 523I Med M-sport i slutet av året o byta in båda bmw bilarna istället! Kanske. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.