AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

1-Serien
19.463

Dålig klädsel i E87

Sida 3 av 3
Volvo tar alltså sitt ansvar och byter till uppdaterad klädsel på goodwill, vore önskvärt att BMW gjorde likadant..

Gnäller tillräckligt många på Sensatec-klädseln som bevisligen är undermålig och inte håller BMW-standard så kanske BMW tar sig i kragen och tar fram en uppdaterad/förbättrad klädsel som byts på garanti.
Visa användare
1.360
d.fagersten
Bruksbil
Volvo V70 T5 Summum -05

Sommarbilar
Ford Scorpio 2,9I GLX -94
Mercedes E55 AMG -06
Mercedes 500E -92

Probelemen som sådana är nog inget vi kommer åtgärda, följer nog bilen då den byts ut. Jämfört med liknande bilar med samma miltal är bilen trotts allt tokigt fin :)
Mina föräldrar tycker inte den är värd att kosta på mer än vanlig service och underhåll då det är en såpass gammal. Möjligen om man testar att byta växellänkaget men med tanke på dess placering misstänker jag att beloppet skulle bli femsiffrigt :/

Beträffande klädseln så är den fortfarande perfekt även om jag synar förarsätet där som det brukar spricka :)

Kom på en sak till som hör till den sänkta Bmw kvaliten. Växelspaken lite skavd i skinnet.
Visa användare
1
HåkanB
123dA E81 -08, M-Sport, Safirsvart
Hej.

Ny i forumet med min första BMW.

Hämtade ut min 123d den 4/5 med samma skada i förarsätet. Läste här om problemet och skickade en formell fråga till BMW via återförsäljaren om goodwill-reparation. I fredags (1/6) kom svaret: Byte av förarsätets klädsel tar BMW kostnaden för. Tid bokad till 20/6. Bilen hade gått 4800 mil när jag köpte den och det kanske underlättar BMWs beslut.

Jag håller med det flera av er skriver ovan; Klagar tillräckligt många på seriefel, vilket detta verkar vara, så blir det positiv respons till slut med goodwill-åtaganden från BMW som resultat då jag tror (och hoppas) att BMW vill ha sitt kvalitetsrykte intakt.

//Håkan
Här är en till.
120D 2008 med 6000 mil!
Länk
Blir en runda till BMW!

///Micke
AA
47
AArvidsson
118dM -10
Dags för andra varvet, denna gång på goodwill.

118d -10, 7000 mil.
Ag
7
Ago
BMW 116i 2013
Har BMW nu tagit bort den förhatliga Sensatec tyget - eller har de fortfarande samma dåliga tygklädesl i 1 - serien?

BMW frälst
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.