|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Lånade svärmors 120D årsmodell -09 med ca 2500 mil på mätaren som hon haft sedan ny. Måste säga att jag blev riktigt förvånad när sätet ser ut så här Länk Att Bmw gör stolar som inte håller dessa mil är ju bedrövligt. Om jag fattat rätt är det konstskinn på dessa stolarna som ingick i M-sport. | |
| Med tanke på hur skadan ser ut känns det som att den beror på byxorna och inte dålig kvalité. Finns en del byxor som har knappar/spännen på sidorna och dessa kan riva rejält på sittdynans sidor. | |
|
Ser ut som bilderna är tagen på en 10 år gammal klädsel. Tyg klädsel i min ser forfarande nytt ut bilen är en 06. Som chris87 säger vassa föremål spännen knappar dragskedjor. Jeans rena sandpappret för klädseln. |
|
|
Katastrof. Så får det inte vara. F.ö.; en bilstol ska väl för tusan hålla för att en passagerare har jeans på sig?? |
|
| Helt klart är kvalitén på just detta material riktigt dåligt. Tyget som är på dörrsidorna är har också blivit nopprigt. Man tycker ju att inredning borde tåla jeans, knappar och bälten etc. De tidigare bilar hon haft E93, E46 har sett ut som nya den dagen hon sålde dom, de var dock utrustade med riktigt helläder. | |
|
BMW har haft problem med kvalitén på Sensatec delarna på sportstolarna. Så får det inte vara på en premiumbil som BMW. Bör omfattad av garantin fortfarande så åk in till närmsta BMW-verkstad och kalla ut verkstadschefen. Ska givetvis bytas utan kostnad! München |
|
| Sensatec klädseln är riktigt otrevlig. Hade samma problem med min och studerat andra objekt med liknande noppror och revor. Den är desutom svår att hålla ren. | |
|
Klädseln i min 120i såg ut som ny när jag sålde bilen efter 3500 mil. Det var vanligt tyg, inte sensatec. /Erik |
|
|
Har jag missat nåt nu. Jag har beige hel-Sensatec i min E83 (2007 med nära 12000 mil) och hade samma beige i min E91 med 11000 mil. Klädseln ser *väldigt* bra ut och inte i närheten av de där bilderna. Däremot får man passa sig med nya jeans som torrfäller, idiotiskt, men färgen som fäller går lätt att torka av. Jag är av uppfattningen att Sensatec håller väldigt bra och måste vara helt suverän om man har barn. Bara att torka av vad som helst. Sen att det kan bli klistrigt på sommaren är en annan femma... Är du helt säker på att hon inte haft byxor med nitar eller spännen och jacka med kardborre för det där såg inte roligt ut. |
|
|
@nikasp Vanliga byxor och jeans som de flesta av oss har. Jag tycker det ser ut som det det spruckit pga av värme eller liknande. Ungefär som när läder torkar ut och spricker. Sensatec känns inte alls lika följsamt som läder gör. Antagligen har det använts olika kvalitéer av Sensatec i produktionen. Bilen är i övrigt i kanonskick och har lämnas in på rekond regelbundet. Jag har sagt åt henne att visa upp den hos BMW då detta borde gå på garanti. |
|
|
När jag tänker efter så kanske jag hade en mindre spricka i min E91. Det berodde nog på att "man" alltid klämde sig in över sidostödet i sätet för att sätta sig, det var sportstolar i den. I E83 har jag standardstolar och det är enklare att sätta sig utan att gnugga ändan och låret över säteskanten varje gång man kliver in och ur. Håller med om att det där ser tråkigt ut. Få höra hur det gick sen. |
|
|
har också reagerat på hur tråkig inredning det är i e87. särskilt standardtyget ser ju sjukt tråkigt och billigt ut. BMW - Allt annat orsakar illamående. |
|
|
Min 120i M-sport har precis passerat 5000mil (-07:a) och hittade en lika dan skada som trådskaparens svärmor förra veckan, mycket besviken :( //Jonny |
|
| min är en 08a och ser kanon bra ut fortfarande efter dryga 10000mil! och jag har alltid jeans eller arbetsbyxor med div. verktyg i! så jag hyllar klädseln ist för att dissa den=) | |
| @corzair Du har en 3-dörrars, kanske är olika i materialet i och med andra stolar? | |
|
Jag fick min sittdyna utbytt på garantin med liknande slitage på min 118d m-sport. Först sa dom att det ej täcktes av gällande garanti. Men efter att jag mailat kundrelationer@bmw.se och beskrev slitaget och krävde att de skulle bevisa att jag orsakat slitaget mer än i den grad att jag suttit i stolen så ändrade de sig och ansåg att skadan skulle täckas av garantin. |
|
| Grandy: Varför skulle det vara andra stolar? | |
| Det är ju lite annorlunda stolar, mina är ju fällbara, sen om det har någon övrig inverkan på stolen ska jag inte säga något om. | |
|
Även denna är drabbad: Länk |
|
| Upptäckt två små liknande skador på min förarstol nu idag (3-dörrars btw), vad gör man? Åker till BMW och kräver att dom byter ut dynan på goodwill? Går det att laga? | |
| Jag provade hos BMW, min verkstad har alltid varit trevlig och de tog kort och skickade in som goodwill-ansökan. ..men BMW Sverige menade att JAG hade orsakat det med något vasst, då förklarade min verkstad att det inte var det utan var böjvecksrelaterat, och då ändrade sig BMW Sverige till att "ja bilen är ändå för gammal så" | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.