|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Halloj! Ska försöka hinna med att göra ett klipp nu i helgen. Har fullt upp med en massa annat just nu. Mycket att stå i när det är första våren i nya huset :) Men jag ska verkligen försöka fixa det i helgen. MVH Fredrik |
|
|
Hallå alla autopoware! Nu finns filmklippet på Ulter avgaset ute på youtube på följande länk: Länk Det är tyvärr inspelat med mobilkamera, så ljud o bildkvalitet är inte topp. Låter mycket trevligare i verkligheten. MVH Fredrik |
|
| för jävla högljutt.... | |
| oj då! såg inte att du la kameran i utblåset, det förklarar en hel del ;) hade varit bättre om du bara tagit från cockpit eller vid sidan av bilen istället. | |
|
Det lät jäkligt gött. Fått något svar på varför det var för kort ännu? Mvh Henrik |
|
|
soda: nej jag har ej fått svar från tyskarna ännu. Har skickat ett mail till dem precis o frågat hur det går för dem. Får se om de svarar nu när de fått bilder på eländet. MVH Fredrik |
|
|
Stort tack olleson84! Jag tycker spontant att det verkar låta rätt gött. Är du själv nöjd? Vart var systemet för kort? Fick du svetsa på en extra rördel och förlänga själva röret? Så om jag förstå det rätt så är detta ett bolt-on system som man ersätter hela bakre systemet med. Och den lilla mellanljuddämparen elimineras? mvh/Fredrik ps. Inga planer på lite bankörning med compacten? |
|
|
Frapp: Det var så lite så! :) Jag är riktigt nöjd med tanke på priset, hade ett simons på min gamla 316 cpt o det lät skit. Jag fick svetsa på 11cm rör precis i anslutningen mot katten, i övrigt så stämmer upphängningar o annat 100%. Det är korrekt att det är ett catback system och att främre dämparen elemineras. Jag har planer på bankörning, men tänkte bli helt klar med chassiet först, har bytat alla bussningar och monterat AP coilovers nu. Ska köpa fjäderbensstag fram & bak samt montera x-brace också. Sen blir det glasfiber huv o framskärmar under vintern o eventuellt en bur :) MVH Fredrik |
|
|
Hej alla! Glömde skriva i mitt förra inlägg att jag kommer under kommande vecka att försöka göra en film med lite "drivebys" och annat så att man får höra avgaset på lite avstånd också :) MVH Fredrik |
|
|
Helt kanon om du lägger upp ännu fler ljudklipp. Tro många kan vara intresserade av detta, då det inte verkar finna på nätet. Synd att systemet inte passar :( Annars känns det ju som en prisvärd uppgradering. Ska bli intressant och höra om du får något svar från tillverkaren. Konstigt annars. |
|
|
Fått något svar än? Mvh Henrik |
|
|
Hej! Nej har inte fått svar, har jagat dem med flera mail o frågat hur det går. Men inget svar, oseriösa verkar det som. Tyvärr. Men nu har de ju förhoppningsvis kontaktat tillverkaren så inte fler råkar ut för det igen. Ska jaga dem lite till, hade min tyska varit bättre så hade jag ringt istället. Mvh Fredrik |
|
| Kan di inte kontakta tillverkaren direkt? Och förklara det hela?? | |
|
Tänkte fylla på i tråden med lite kompletterande information angående Ulter-systemet. Kan bekräfta Fredriks problem med passformen. Köpte ett till min bil med insikten om att det troligen skulle behöva modifieras. Mycket riktigt så var det 115mm för kort. Dock är det bara sista raka biten fram mot katten som behöver förlängas, så jobbet är relativt enkelt om man har tillgång till svets. Rören 2,25" grova (och 2mm tjocka väggar), vilket är en ovanlig tjocklek(men samma som original). Men de allra sista centimetrarna mot skarven är 2,5" och här kan man kapa och skarva med lite 2,5" rördelar från biltema. 2,25" skarvrör och rördelar är nämligen ingen dussinvara. Men trots detta strul får man ändå anse att systemet är relativt prisvärt (1200 sek ink frakt). Ljudet tycker jag blev helt ok. Inget långtidstest har hunnit utföras, men spontant så låter det trevligt. Relativt lågt tomgångsljud. En aning högt/störigt ljud vid acc kring 1500 rpm. Skönt ljud, utan att bli särskilt högt, på höga varv. Kameran ligger väldigt nära utblåset i videon, och jag upplever ljudnivån som något lägre i verkligheten. |
|
|
Tack för väldigt intressant läsning letar själv efter ett nytt rör! är det någon av er som vet hur mycket längre röret är på en coupe/sedan till skillnad från en compact? |
|
|
Eftersom ni ändå diskuterar Ulter Sport så passade jag på att hugga en ljuddämpare bak till min 323Ci '00 -> E46 <- i somras. Köpte den för ca 1300pix (tillfälligt sänkt pris) från Amotek. Sitter skarvad på ett rör efter den främre original-ljuddämparen. Passform helt ok! :) Ljudinspelning före/efter byte: Länk Lite halvsunkigt inspelat men man hör väl lite skillnad. Mot förmodan har ljuddämparen inte rostat bort ännu trots att det har gått någon vintermånad ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.