|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Hallå Skulle vilja ha lite tips på vettiga sportavgassystem till 323Ti Compact. Finns det inga för vettiga pengar så får man väl bygga ett eget istället. Borde ju finnas några för vettiga pengar i tyskland. MVH Fredrik | |
|
Bastuck Mvh Henrik |
|
|
Håller med föregående, låter gott och håller bra kvalitet, finns på Ebay dock inte gratis. Johan S NS 8.29 |
|
|
Ulter Sport har billiga system som säljs via bl.a Ebay. Tillverkade i Polen, 2års garanti, du har ett hemma för under 2000:-, ljud och kvalitet kan jag inte säga något om dock. Mvh Henrik |
|
|
Har tittat på Bastuck, men som du säger Johan, inte gratis precis. Ska kolla det polska, om jag kan hitta någon info om det. Låter som ett bra pris, men frågan är ju hur kvaliteten är på det. Annars kanske man skulle byggt ett eget, men man kommer knappt under 2500kr om man ska ha en ordentlig ljuddämpare. MVH Fredrik |
|
| Saken är väl att man vill ha det räta ljudet..?! Eisenmann finns vu men visst är det dyrt, 6-7000 ??. Men ljudet verkar underbart. Finns lite youtube-klipp. Men jag håller med om att utbudet verkar begränsat. | |
| Vad är Bastuck för märke förersten? Samma priser som eisenmann. Är det lika bra kvalité och ljud?? | |
|
Bastuck är ett märke med anor långt tillbaka, känd för sin höga kvalitet och passform. I början jobbade de mest med engelska klassiska sportbilar och gamla Volvos! Efter hand så har de vuxit sig stora på "tuning" eftermarknaden. Kör Bastuck på min 330 och är väldigt nöjd, men har även tidigare kört Eisenmann och varit kanonnöjd även med dem. Remus är ett annat hett tips. Supersprint hade jag problem med resonanser så det var tyvärr ingen höjdare, men det skiljer såklart mellan bilar och modeller. Mvh Henrik |
|
|
Efter att ha letat som en dåre efter ljudklipp mm på Utler Sport, så har jag nu kommit fram till att jag troligtvis kommer att prova köra med ett sånt på min. Hittat på ebay för 1600kr ink frakt. Skulle det va skit så är det inte hela världen. Verkar va väldigt populärt i öst. Gissar på att kvaliteten är ungefär som Simons, men till betydligt bättre pris. MVH Fredrik |
|
|
Supersprint eller Eisenmann röstar jag på. |
|
|
Länka gärna till klippet, är sugen att höra hur det låter. Mvh Henrik |
|
|
Hittar inget på ebay eller google när jag söker på: Utler Sport Stavat rätt?? Eller ska det vara Butler sport? |
|
|
Detta var det enda jag hittade som verkade stämma in någorlunda på namnet.Dock har dom inte avgas till 323ti. Bara till 318ti vad jag kunde se. Länk Länk |
|
|
Frapp: Läser du hela tråden så ser du att det är Ulter sport Mvh Henrik |
|
|
inte för o vara sån, men ja tkr ljudet e lite väl dovt. men för rätt prislapp är det säkert ett bra val :) men ärligt. vad fan är det med follk nu för tiden? är det häftigt när en 1,5 liters diesel glider runt med dubbla 3,5" pipor o låter som en jävla epa traktor? (som exempel) fyfan alltså man stör sig på det. |
|
|
Här är länken till ebay: Länk Här är till Ulters hemsida, sär finns ljudklipp på en 325 e36: Länk Sök även på YouTube så finns det klipp där! MVH Fredrik |
|
|
Jo de klippen har jag kollat, trodde du hade hittat ett specifikt på 323ti, det låter onekligen trevligt. Mvh Henrik |
|
|
soda: Jag var kanske snabb på det hela :) Hade läst tråden innan, men gjorde det inte igen. Hittade inget på ebay när jag sökte på ulter. Lite lustigt. Det är ju onekligen aptitliga priser. Väldans skillnad mot Eisenmann. Men det känns ju som ett rejält nedbyte att bara få ett ändrör till 323n.. Hade varit fint med ljudklipp på just 323an också :) olleson84: DU kan väl återkomma med mer info här om du köper ett sådant system? |
|
|
Soda: Ja det låter trevligt, men det borde nästan bli sammaljud i 323an som i 325an, är ju bara längden på röret som skiljer ytterst lite dem imellan. Frapp: Det lutar åt att det blir ett sådant med 90mm RS slutrör, då jag tyckte att slutröret som var 100mm var riktigt fult. Men jag personligen föredrar enkelt slutrör på en "liten" bil, förutom när det gäller DTM pipor då ska det va dubbelt. Jag väntar bara på min bekräftelsekod till mitt PayPal konto, sen blir det betällning av ett Ulter Sport. :) Hoppas på att kvaliteten är bättre än Simons! Jag återkommer i ämnet när jag fått mitt monterat. MVH Fredrik |
|
|
Gör gärna det, sitter och blir rejält sugen jag med. Håller med dig att 90mm RS är klart snyggaste slutröret. Blåste precis månadens lekpengar på nya däck och coilovers. Men till nästa månad har du säkert både hunnit få och monterat ditt system, och självklart lagt upp ettfilm/ljudklipp ;) Mvh Henrik |
|
|
olleson84: Ja det vore verkligen kanon om du la ut ett litet klipp på t.ex youtube. Kanske tom ett för och ett efterklipp:) Håller med dig om att 90mm rs varianten var snygg. Smaksak såklart, men jag har lite svårt att släppa tanken på dubbla utblås;) Jag såg också att dom listade tre olika varianter på ebay. Och att det finns med lite olika utblås var väl inte så konstigt. En sak som fick mig att reagera var att själva ljuddämparen ser helt olika ut på de olika varianterna. Skumt. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.